Verkoopsvoorwaarden
: HC PC .
Tenzij anders vermeld of schriftelijk overeengekomen gelden volgende
voorwaarden:
Factuurvoorwaarden:
Alle facturen zijn contant betaalbaar tenzij anders overeengekomen. In dit
laatste geval kan er echter een kredietbeperking toegepast worden.
Eventuele klachten of duidelijk zichtbare gebreken moeten binnen de 3
kalenderdagen na levering worden gemeld, daarna kan HC PC niet meer in
gebreke worden gesteld. De geleverde goederen blijven eigendom van HC PC tot
volledige betaling van de verschuldigde hoofdsom, plus eventuele kosten en
intresten. De klant zal HC PC verwittigen indien de goederen geplaatst worden
in een ruimte die door de klant wordt gehuurd. Desgevallend zal hij de
identiteit en de woonplaats van de verhuurder bekendmaken, zodat HC PC hem op
zijn eigendomsvoorbehoud kan wijzen.
Elk onbetaald bedrag zal na de vervaldatum, van rechtswege en zonder
aangetekende ingebrekestelling, een rente geven van 5% per maand verhoogd met
een forfaitaire vergoeding van 10% op het verschuldigde bedrag met een
minimum van 25 €.
Bij gebeurlijke geschillen zijn enkel de rechtbanken van Antwerpen. In het
geval dat één of meerdere van deze voorwaarden nietig of onwettig worden
verklaard blijven de overige voorwaarden van kracht.
Bij een verkoop en indien het een partikuliere klant betreft, dan heeft de
consument het recht aan de verkoper mee te delen dat hij/zij van de aankoop
afziet, zonder een vergoeding te betalen en zonder een reden te moeten
opgeven, gedurende 7 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het
product of op het sluiten van de dienstverlenings-overeenkomst. Het volstaat
ons binnen de termijn van maximum 7 werkdagen schriftelijk op de hoogte te
brengen (via e-mail, fax of gewone brief) dat u van de overeenkomst afziet.
Dit kan enkel voor producten di niet op maat zijn gemaakt en geleverd
(configuraties op maat, software op maat,..., en voor zover de producten niet
beschadigd zijn en in originele, onaangebroken verpakking terug bezorgd
worden.
De transportkosten zijn voor rekening van de koper.
Prijzen, offertes :
Alle prijzen zijn steeds gebaseerd op contante betaling en afhaling in onze
firma. De BTW en andere belastingen vallen ten laste van de klant. Prijsoffertes
worden steeds ten titel van inlichting gegeven en zijn in geen geval bindend
voor HC PC. Alle gegevens, ook de prijzen, zijn onder voorbehoud van
eventuele fouten. De opgegeven prijzen zijn steeds geldig op het moment van
datering van de offerte en vormen geenszins een prijswaarborg voor de
toekomst. In de opgegeven prijzen zijn nooit extra bv werkzaamheden voorzien
zoals levering en installatie ter plaatse, installatie van programma's,
kopiëren van gegevens vanaf andere computers, opleiding in gebruik van de
aangekochte hard- en software enz...
Producten :
De klant is verondersteld ervan op de hoogte te zijn of bepaalde hard- of
software al dan niet bruikbaar is op zijn systeem. Vraag inlichtingen indien
u twijfelt, naderhand kunnen hier geen klachten meer over aanvaard worden, en
te melden binnen 2 werkdagen.
Bestelling van goederen :
Wij kunnen de meeste PC-producten leveren, hetzij uit stock, hetzij op
bestelling. Wanneer u een bestelling plaatst krijgt u een bestelbon. Zonder
deze bestelbon is geen afhaling mogelijk. Wanneer een bestelling 14 dagen
nadat de klant op de hoogte gebracht werd niet is afgehaald, veronderstellen
wij hieruit dat de klant de overeenkomst wenst te ontbinden en behouden wij
ons het recht voor de goederen te verkopen. Bij ontbinding van een bestelling
wordt het voorschot beschouwd als onkostendekking.
Voor bestelbonnen beneden de 40 € worden 8 € administratiekosten aangerekend.
Garantie
:
De garantie wordt steeds verstrekt door de fabrikant. Naargelang het artikel
kunnen de voorwaarden en de duur van de garantie verschillen.
Tenzij anders vermeld bedraagt deze:
-Artikels minder dan 12 € incl. BTW: geen tussenkomst.
-Artikels tussen 12 € en 75 € incl. BTW: 3 maand.
-Artikels meer dan 75 € incl. BTW: 1 jaar.
De garantie is meestal van het "carry-in" type en geldt op
onderdelen en uurloon, d.w.z. de klant dient het materiaal aan te bieden bij
HC PC. Na het constateren van de fout in onze technische dienst worden de
voor garantie in aanmerking komende onderdelen hersteld of vervangen.
Eventueel dienen wij het materiaal aan de fabrikant of invoerder op te sturen
voor herstelling of omruiling. De administratie- en transportkosten hiervoor
zijn niet inbegrepen in de garantie, en worden betaald door de klant.
Eventuele vervoerskosten tussen de klant en HC PC, uitvoeren van
herstellingen ter plaatse bij de klant, vervangtoestellen voor de duur van de
herstelling zijn eveneens niet inbegrepen in de garantie. Het herstellen of
vervangen van één of meerdere onderdelen is geenszins een reden tot
verlenging van de garantieperiode.
Om aanspraak te kunnen maken op garantie moeten de goederen steeds aangeboden
worden in de originele verpakking en voorzien van alle toebehoren
(handleidingen, diskettes, kabels). Eveneens dient een aankoopbewijs
voorgelegd te worden. De garantie dekt alleen defecten die kunnen optreden
bij "normaal" gebruik. Defecten die voortkomen uit verkeerd
gebruik, of onoordeelkundige technische ingrepen (vb. low-level formatteren
van de harddisk, ondeskundig gemonteerde uitbreidingen, door statische
elektriciteit vernielde componenten, verkeerde montage, enz...) vallen steeds
buiten garantie. Ook gebruik in extreme omstandigheden (zeer hoge of zeer
lage temperaturen, zeer stoffige of vochtige omgeving) vallen buiten
garantie.
Nieuwe onderdelen die defect zijn geraakt bij montage door de klant worden
nooit direct omgeruild, maar maken steeds het voorwerp uit van een nader
onderzoek omtrent de oorzaak van het eventueel defect. Uitgesloten van iedere
aanspraak op garantie zijn:
-Defecten die door beschadiging, foutieve aansluiting of verkeerde bediening
zijn ontstaan.
-Slecht of niet functioneren van een toestel door wijzigingen aangebracht in
geïnstalleerde software of CMOS-setup.
-Ingrepen uitgevoerd aan het apparaat door de klant of een onbevoegde derde.
-Vroegtijdige slijtage te wijten aan abnormaal gebruik (vb. gebruik van
pijltoesten als "joystick")
-Schade veroorzaakt door overmacht. (Blikseminslag, water- en brandschade)
-Schade ontstaan door transport bij gebrek aan de originele verpakking.
-Schade veroorzaakt door virusinfectie.
-Apparatuur waarvan het zegel werd verbroken of het serienummer onherkenbaar
werd gemaakt of verwijderd.
Technische dienst:
De klant kan steeds een beroep doen op onze technische dienst. Hierbij geldt:
Wij verrichten herstellingen of uitbreidingen aan PC's en toebehoren, al dan
niet bij ons aangekocht.
Alle werkzaamheden gebeuren tegen uurtarief. Vraag inlichtingen over de
geldende tarieven.
Wanneer u goederen aanbiedt in onze technische dienst krijgt u een
ontvangstbewijs. Zonder dit ontvangstbewijs is geen afhaling mogelijk.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor de toestand van de goederen bij
ontvangstname.
Goederen die 3 maanden na de datum vermeld op het ontvangstbewijs niet
afgehaald zijn, worden als ons eigendom beschouwd en afgevoerd.
In geen geval kunnen wij verantwoordelijk gesteld worden voor verlies van
gegevens, de klant wordt verondersteld back-ups van de software genomen te
hebben alvorens een toestel ter herstelling of uitbreiding aan te bieden of
kan gevraagd worden tegen uurtariefaan HC PC.
Een eventueel vermelde streefdatum voor afwerking is slechts indicatief en
geenszins bindend voor HC PC. Niet te voorziene oorzaken kunnen immers steeds
voor vertraging zorgen.Om wettelijke redenen kunnen wij software enkel
installeren indien de originele licentie binnengebracht wordt.Wanneer de
klant een herstelling niet laat uitvoeren wegens te hoge kosten, worden er
bestekkosten aangerekend.Voor materiaal van een merk buiten ons gamma kan het
gebeuren dat wij geen wisselstukken kunnen leveren. Ook in dit geval worden
er bestekkosten aangerekend.Nieuwe onderdelen die de klant zelf monteert,
maar die niet correct zouden werken kunnen door onze technische dienst steeds
nagezien worden. Blijken ze niet defect, dan dienen montage- of bestekkosten
betaald te worden. Anders gelden de garantievoorwaarden.
HC PC ontkent iedere verantwoordelijkheid voor schade geleden door de klant
tengevolge van een defect of slecht functionerend apparaat (al dan niet in
garantie) hieronder vallen gegevensverlies, inkomstenderving, brandschade
e.d.
Alle prijzen zijn inclusief recupel en inclusief BTW. Wij zijn niet
verantwoordelijk voor druk- en zetfouten. Gelieve ons te consulteren voor de
uurtarieven en uitzonderlijke voorwaarden bv : moet het snel zal er een
hogere uurtarief gehandhaafd worden.
|