tango_info
Klik hier voor videoclips tangodansen
click for videoclips, tangoclip, mpeg, mpg, Video, Clips,movieclip,vals, milonga,videoclip, 
free, videos,dance, dancing, danser, dans, visuel ,exemplaires, style, 
      styles, choreography,Live, Showing ,creative, dance,entertainment, 
       dancers,exhibitions, download, gratis, gratuite

Geschiedenis Danskunst/Amusement

Dans als kunst, als dansvoorstelling, ontstond in het midden van de 17e eeuw, voordien was dans een soort gezelschapsspel waarmee het volk en de adel zich vermaakte. De Franse Zonnekoning, Lodewijk de 14e, stichtte toen de "Koninklijke Academie voor Dans" om mensen danstechnisch op te leiden. De dans werd daarmee van het marktplein en uit de balzalen gehaald en naar het podium gebracht.

De balletkunst op zich, de kunst van het dansen, had haar oorsprong in het ItaliŽ van de 15de eeuw. Een belangrijke ontwikkeling waren de dans-tussenspelen, deze noemde men 'balletti' (letterlijk: dansen, 'ballet'), te vertalen als figuur-dansen. Voor het eerst waren de dansen speciaal gearrangeerd met het oog op bepaalde ruimtelijke figuren of patronen, die waren bedoeld om de toeschouwers esthetisch te bekoren. Deze figuur-dansen hadden zoveel sukses dat ze aan het einde van de vijftiende eeuw in de dansfeesten aan de Italiaanse hoven een steeds belangrijkere rol gingen spelen. De figuurdansen waren van wezenlijk belang bij de ontwikkeling van de theaterdans.

In de negentiende eeuw verscheen romantische ballet, deze specifieke danskunst was gebaseerd op de techniek van het uitgedraaid zijn van de voeten en het streven naar de lichamelijke verbeelding van hogere menselijke idealen door - letterlijk - verticale bewegingslijnen. De dansers maakten grote luchtsprongen, de danseressen kregen spitzen aan de voeten waarmee ze gedwongen werden op hun tenen te dansen. Alles om 'de hemel aan te raken', als een klassieke variant op 'The sky is the limit', dit alles om bovennatuurlijke wezens en onbereikbare liefdes te verbeelden. De vorstelijke hoge romp- en hoofdhouding in ballroom stijldansen verwijst naar die voorname kringen,volksdans verwijst meer naar de buik.

Ten tijde van de Zonnekoning beleefde de danskunst dus hoogtijdagen en vanwege Franse culturele dominantie namen vele Europese vorstenhuizen deze danscultuur over. Later verplaatste de danskunst zich van paleis naar theater.

In de 19e eeuw was er een danscultuur met volksdansen en salondansen, de oriëntatie was Europees. De kracht van de volksdans houdt, met de betekenis die de dans heeft, onmiddellijk verband met de levensomstandigheden van het volk of de groep, in tegenstelling tot het artistiek concept van de choreograaf.

De moderne danscultuur ontstond aan het einde van de 19e eeuw in de VS en Europa, voordien gebeurde het sociale dansen voornamelijk tijdens wereldlijke vieringen en op trouwfeesten. De nieuwe Engelse ballroomdansen, jazzdansen en Zuid-Amerikaanse gezelschaps-dansen (cafédansen) waren volkomen anders als de al bestaande paardansen. In het begin van de 20ste eeuw kwamen er fonografische salons waarbij de muziekanten werden vervangen door muziekopnames, doch live optredens van bekende orkesten waren nog steeds van cruciale betekenis.

Na de eerste wereldoorlog werd het dansen als vrijetijdsbesteding steeds populairder. Door de toenemende industrialisering nam het aantal jonge werknemers toe. Zij hadden de behoefte én de financiële middelen en vrijwel elk cafédansant had een dansorgel . Op initiatief van een dansleraren en meesterdansers werden dansverenigingen opgericht.

Met de rock-'n-roll van de jaren 50 verscheen de popmuziek als de toonaangevende muziek in de danscultuur, en dit ook in ArgentiniŽ. Begin jaren 60 waren danslessen niet meer hip, vooral bij openlucht festivals zag men steeds meer een individuele dansbeleving, samendans werd als oudbollig gezien. Individueel dansen zonder partner had als voordeel dat iedereen mee kon doen, zodoende stond partnerdansen asociaal tegenover de groepsgeest van toen. De zwarte soul muziek echter bleef haar paardansfunctie behouden en ook de salsa bleef. Invloeden daarvan kwamen op de voorgrond in de disco van de jaren 70, opnieuw puur dansmuziek en weer paarsgewijs. Het woord "party" kwam op voor groepsdansfeest. Dit leefde in de jaren 90 voort in de "houseparty". De neveneffecten die de danscultuur omgeven (geluidsoverlast) veroorzaakten weer strikte regelgeving van de autoriteiten.

Tango als sociaal dansgebeuren werd vanaf 1955 gemarginaliseerd door reglementen van de autoriteiten na Juan Peron en de opkomst van de popmuziek. Tangoclubs verdwenen en het improviserend samenspel op de dansvloer werd niet meer gecultuveerd en doorgegeven. Tangodans echter kon overleven als show, als dansvoorstelling in een cabaret-artistique. Dit leidde naar het ontstaan van de "Tango por enscenario" (for stage performance). Tango als choreografisch dansspektakel, een avondvullende dans- en theatercreatie.

Sinds de jaren '80-'90 is de salontango in ArgentiniŽ bezig aan een comeback . Belangstelling uit landen als België, Duitsland, Italie, Frankrijk en Japan hebben het tangoleven in de dansclubs in Buenos Aires een nieuwe impuls gegeven en de dansgeheimen van de oude "maestros de baile" worden opgegraven.


Tango Argentino

Tangodans is een onuitputtelijke bron van creativiteit en samenspel.
Alle figuren zijn te herleiden tot enkele basisstappen.

Dansen herstelt de harmonie tussen hoofd en buik, dit via een geleidelijke ontwikkeling van een meer accuraat lichaamsbewustzijn-lichaamsbeeld. Dit brengt een bewuste herontdekking van het eigen lichaam en verfijnt het lichaamskontakt. Men leert de beleving bewust waarnemen en ermee omgaan.

"Pas als ik weet wat ik doe kan ik doen wat ik wil" (Feldenkrais).
Men leert dansen met het gehele lijf.

Door een steeds meer evenwichtige verdeling van onze aandacht over ons gehele lichaam, krijgen we een completer lichaamsbeeld. We worden we ons bewuster van elke inspannig/verandering die elk lichaamsonderdeel apart doet, langzaam beseffen we wat er gebeurt en hapert.

Dit laatste komt vaak door overbodige spierinspanningen die de effectiviteit van een beweging hinderen. De leidraad is een minimum aan inspannig en een maximum aan effect. Dit bereikt men via skeletbeweging en spierontspannig. Het geeft een vloeiende energetische doorstroming. Met dit zelfonderzoek veranderen we bewust bewegingspatronen en het zuivert tevens onze denkwijze.

argentijnsetangoargentino_argentijnse_tango_argentino_argentina_tango_vidio_video_bidio

Dansen is een fascinerende reis, de waarneming van het eigen lichaam en reacties is vaak door stress vervormd. Bewegingsmodaliteiten en mogelijkheden worden slechts vaag waargenomen, er is weinig keuze en weinig bewustwording van de eigen creatieve vermogens. Dit smoort het improviseren, de ziel van tangodans.

Het fysieke aspect in de danscommunicatie maakt "het elkaar begrijpen" konkreet voelbaar. Dit stimuleert groei-topics zoals: incongruentie of (on)duidelijkheid in lichamelijk gedrag, gevoelig maken voor bewegingsruimte, het losmaken van spieren (ontspanning), spiertonus verhogen (activeringsniveau), het beseffen van dubbele boodschappen die de ander blokkeren en het opbouwen van zelfvertrouwen.

In kontakt met de danspartner worden zo de eigen vaardigheden en ook de beperkingen tastbaar. Hierdoor kan men met de ander leren omgaan en de eigen mogelijkheden realistisch erkennen en ontwikkelen. Men kan zo het samenspel in het "hier en nu" met alle zinnen beleven en in zich opnemen hoe het aanvoelt, als men zich volledig aan de ander kan geven en toevertrouwen. Het schept de basis om met de dans te groeien.

Door het ontwikkelen van hoger lichaamsbewustzijn leert men zichzelf steeds meer als een totale eenheid ervaren. Pas wanneer iemand duidelijk in het eigen lichaam 'woont', kan de dans een zekere harmonie uitdrukken. De danseres/danser leert het lichaam beter kennen en gebruiken, hierdoor is het gemakkelijker om vaardigheden aan te leren. Het lichaam wordt alerter, meer gevoellig waardoor het leiden en volgen in tangos een subtiel spel wordt.

In het begin "stuurt" men veel met de armen, dit wordt geleidelijk vervangen door kleine positie-wijzigingen (borst/schouders). De lichamen bewegen harmonisch met elkaar, vandaar het beeld van 1 lichaam met 4 benen.
In die positie leunt men ontspannen tegen elkaar, waardoor men 1 as krijgt, de dansers houden elkaar in evenwicht. Door de houding van de armen is de danshouding rechts gesloten en links open, men leunt ietwat schuin met de schouders tegen elkaar.

Deze omarming/abrazo-positie of de tangohouding, is een ritueel op zich. Het is het zoeken van het juiste lichaamskontakt, eutonie. Het bereiken van de goede samen-spanning, ook collusie of collusio genoemd (geheime verstandhouding), geeft een gevoel van veiligheid. Dit lichaamsgevoel uit zich zich in de eerste stap. Via het leiden geeft de leider aan de volger een aangename en veilige, energetische cirkel om in te bewegen.



Konkan Railway:
konkan railway

India rail:
indianrailways

Thiruvananthapuram Airport
trivandrumairport
Brussels Airport
brusselsairport
Railtime:
http://www.railtime.be
Embassy of India in Brussels
indembassy
Maps
http://www.mapsofindia.com/
http://www.newkerala.com/
http://www.onamfestival.org/
xxSudhargiBhasker
http://www.varkala-marine-palace.com/
xxGopalanxxBhaskaran
VarkalaMarinePalaceResorts Pvt Ltd, (Office +91 470 2603204)
PapanasamBeachVarkala
Pin xxx695141.
Boo47WPVT
- MondialAssistance +32 2 290 61 00 FlightSelection 6348-492
Etihad Airways EY trivandrum +91 471 301 0000 - (0471 301 0000)
Thiruvananthapuram Gpo, Thiruvananthapuram- 0471 301 2948
http://www.etihadairways.com
http://www.etihadairways.com/sites/etihad/india

Kerala
http://kerala.gov.in/
abudhabiairport
https://www.checkmytrip.com/