8 augustus

Vanmorgen hebben we de motorhome gekuist, en daarna vertrokken we vanuit Long Beach voor wat een tochtje van 17 mijl moest worden, tot de plaats waar we de mobilhome moesten afleveren. We deden de benzinetank nog vol en reden de straat in die op het plan aangeduid stond.
Hier hing een briefje uit: We zijn verhuisd naar een zijstraat van deze straat, nr 12640. Wij rijden de weg op en volgen de huisnummers langs de weg: nr 504, 800, 1200 en toen eindigde de weg aan de oceaan. Na enkele telefoontjes en bestudering van de kaart vonden we waar we moesten zijn: aan het andere uiteinde van de straat, 35  mijl verderop. We namen de fwy(=freeway=autosnelweg, ze gebruiken hier graag afkortingen zoals Dr=drive, Rd=road, Av=natuurlijk avenue, Xing=crossing=kruising, LAX = Los Angeles International Airport) en na enkele keren de afrit in de verkeerde richting genomen te hebben bereikten we na een rit van meer dan 2 uur onze bestemming. De motorhome werd gekontroleerd(ze waren niet erg streng), en we kregen een rit naar de Hilton aan de luchthaven met een taxi.

Na een tussenstop op het 13e verdiep konden we onze kamers binnengaan op de 4e verdieping (de dame aan de incheckbalie heeft een vorm van dyslexie en had onze kamernummers verkeerd opgeschreven)
Gelukkig is onze kamer aan de achterzijde, want onderweg zagen we maar liefst tegelijkertijd 12 vliegtuigen die achter elkaar aan het landen waren.

We aten nog iets en gingen daarna naar Santa Monica aan het strand(de taxichauffeur was een Georgische Jood; met een gesprek over politiek dus). Santa Monica heeft 1 pier met daarop (alweer) kermisattracties; wij beperkten ons tot een uurtje op het strand en in de zee(met golven die wat hoger zijn dan we gewoon zijn in Spanje). De kinderen amuseerden zich.

Daarna wandelden we nog wat door een promenade(autovrije straat met veel winkels, restaurants en straattheater(een goochelaar, iemand die borden en theepotten op zijn eigen hoofd deed belanden, een andere maakte in 20 minuten een kopie  van uw hoofd in plaaster, muzikanten ...) maar zonder terrasjes waar je iets kan drinken: dat is blijkbaar verboden in Santa Monica.

Met een Armeense taxi gingen we terug naar het hotel.

Morgen gaan we naar Universal studio's.