Inleiding
Spelpersonages
Omgevingen

Horror (gebaseerd op de verhalen van H.P. Lovecraft)

Inleiding

Treed het ontzagwekkend universum van de Cthulu Mythos binnen, de vreeswekkende verhalen waarin magie, wetenschap, duistere kennis, en stinkende horror onherroepelijk de levens schroeien van zij voor wie het bizarre en het eigenaardige een onbetamelijke aantrekking vormen. Een universum waarin het laagje vernis van normaliteit immer wordt bedreigd door de verscholen plannen en manifestaties van de onuitspreekbaar boosaardige Ouden, wiens gunstelingen en handlangers ernaar streven de terugkeer van hun machtige en bedorven Heer te bewerkstelligen, de Grote Cthulhu.


[Top] [Inleiding] [Spelpersonages] [Omgevingen]

Spelpersonages

Als een speler in Call of Cthulhu speel je de rol van een Onderzoeker, die de sporen en verhalen van de mythos uitpluist in de wereld van de fabuleuze 1920'er jaren.


[Top] [Inleiding] [Spelpersonages] [Omgevingen]

Omgevingen

De standaard omgeving is die van de jaren '20. Andere omgevingen zijn onder meer:

CTHULHU BY GASLIGHT

Cthulhu by Gaslight breidt Call of Cthulhu uit naar een andere tijd, de 1890'er jaren, toen London het financiƫle en culturele centrum van de Engelstalige wereld was.

CTHULHU NOW

Cthulhu en de Ouden zijn nog steeds machtig, zelfs een halve eeuw na Lovecraft's verscheiden. De wereld is volledig verkend, maar de duisternis in de ziel van de mensen is ondoorgrond. Het menselijk lot behelst nu Cthulhu en de waterstofbom! Helpt technologie de strijd voor het goede, of is ze machteloos tegen de machten van voorbij ruimte en tijd?

DREAMLANDS

We dromen allemaal. Dromen onderhouden de geest en helpen de gebeurtenissen van de dag ordenen.

Soms, in je dromen, kom je langs een enorme grot die naar verleidelijke dieptes leidt. Als je ze volgt langs de Zeventig Treden van de Lichte Slaap, leidt ze naar de Grot van Vlammen. Daar vertoeven twee oude priesters, Nasht en Kaman-Thah, die alle dromers beoordelen en hen, als ze hen waardig vinden, toegang verlenen tot de Droomlanden. De deur opent, en de hele wereld daarvoorbij is een droom. Daar is zowel veel onaardse schoonheid als grootse kosmische terreur. Als je daar lang genoeg leeft, en genoeg vaardigheden opdoet, kan je leren nieuwe voorwerpen creëren, nieuw leven, en een nieuwe realiteit.


[Top] [Inleiding] [Spelpersonages] [Omgevingen]

v5.00 © 2002-2005 David Boucherie (david.boucherie@telenet.be)