borderejautosborderdeconde teamlogo borderejautosborderdeconde
    
                          HomeknopTeamknopfoto'sknopfilmpjesknopverhuurknoplinksknop 
Nieuws
Compilatie Short rally van de Sint-Truiden

RS Villersois

Short rally van de suikerstreek 2011

Sezoensrally Criterium 2011

TAC Rally Criterium 2011

Short rally van Sint-Truiden 2010

East Belgian rally criterium 2010

Short rally van Kasterlee

Short rally van de Suikerstreek 2010

ORC rally 2010

Sezoensrally Criterium 2010

TAC rally Criterium 2010

Rally van Haspengouw Criterium 2010

Laatste voorbereidingen

Seizoen 2010

Nieuwe Clio

Rally van Haspengouw criterium

Short Rally van Linter

Short Rally van Kasterlee

Short Rally Oudenburg - Jabbeke

Sezoensrally

TAC rally criterium

Rallysprint Moorslede
Compilatie Short rally van Sint-Truiden

Als opwarmer voor het seizoen 2012 kun je hier alvast een mooie best-of compilatie terugvinden van de Short rally van Sint-Truiden 2011.


RS Villersois 2011
06-11-2011

Voor de RS van Villersois was de E.J.S. Clio verhuurd aan het duo Walter Piccinini - Fabian Marechal.
Zij zetten en knalprestatie neer door Divisie 1-2-3 te winnen en 4e algemeen te worden!
Een onboard filmpje kun je hier bekijken.

Short rally van de suikerstreek
03-06-2011

suikerstreek

Voor de Dacia Logan gr A was het na de volledige heropbouw door het EJS-Team quasi een debuut, voor piloot Jurgen sowieso zijn eerste wedstrijdmeters na “urenlang” sleutelen. Met een ervaren co als Hans moest het lukken! En inderdaad was na de eerste boucle de stress weg en ging plezier & tempo steil omhoog! Op KP6 brak vermoedelijk een differentieel en was het gedaan met de Dacia-pret! Voor de gele Clio geen probleem; er werd enkel wat met de bandenkeuze gespeeld, maar voorts liep de gele Renault als een trein. Na een aarzelende start, ging het steeds sneller en na een mooie strijd finishten Réginald & Timothy op een 14° plek algemeen en een onverwachte klasse-zege erbovenop! Zeker te vermelden dat dit de 17° wedstrijd op rij was dat zij de meet bereikten zonder opgave, een puike prestatie die niet mogelijk is zonder de goede zorgen van EJS Motorsport.

Sezoensrally Criterium
21-05-2011

foto sezoens 2011

Met hooggespannen verwachtingen na het veelbelovende debuut met de EJS-Clio in Tielt trokken we dit W.E. naar Bocholt. Op KP1 trokken we aan’t eind van de eerste strook onverhard al flink rechtdoor ipv links de hoek om en op de asfaltstroken voelde de wagen “sponzig” aan. KP3 en 4 werden vlot afgehaspeld maar op de onverhardstroken gaf de wagen helemaal geen vertrouwen, we dweilden aan matig tempo over de kiezelstroken en zaten op KP Beek kilometers in het stof van onze voorganger die we bijgebeend hadden (met dank voor de toedeling van deze startnummers) Na KP4 reden we als 11° de service-zone in, wisselden we van bandentype en hoorden dat we een strafminuut opgelopen hadden!? Dus als 14° de 2° ronde aangevat; ondanks enkele foutjes klommen we op naar de 12° plek. De 2 laatste KP’s waren sprekend voor onze 2011-editie in Bocholt: op Beek reden we de 6° tijd en schoven op naar de 9° plek algemeen. Eén 1 KP later staken we met de gele Clio 5 minuten in de gracht! Gelukkig zonder erg aan de wagen en, met dank voor het duw- & sleurwerk van een dozijn toeschouwers, finishen we uiteindelijk 14° algemeen en als troostprijs klassewinst M15.

TAC Rally Criterium 2011
09-04-2011

TAC 2011

Na een te korte want te drukke winter stonden we woensdagavond aan de start van de shakedown van Tielt met onze gele Clio groep A. De eerste doortocht op wandeltempo want banden koud en intercom out. Tweede iets vlotter, maar de wegligging liet de wensen over. De derde werd al in de duisternis gestart en na 250m was de pret over; gasklep gebroken. Erg ontgoocheld ruimden we op en dachten al dat na de gemiste Haspengouw, ook de TAC aan onze neus zouden zien voorbijgaan. De EJS-serviceploeg bouwde snel een occasie-set gaskleppen in (die “bijna” juist pasten) en na een last-minute wedstrijdkeuring, konden we toch aan de TAC 2011 beginnen. Met een 60-tal wagens aan de start waren we verrast dat we, met onze voorzichtige aanpak om de wagen te sparen, nog net in de Top20 stonden. De wagen deed het prima, we hielden onze 80% rijstijl aan en mede door enkele uitvallers schoven we op naar plek 15 gedurende de 2° ronde. Het parcours, traditiegetrouw wat zwaarder door de steeds diepere koorden en talijke stenen op de weg, en de wagen gaven ons meer vertrouwen en uiteindelijk finishten we onverhoopt 11° algemeen na 10 KP’s. De hele wedstrijddag draaide de Clio als een Zwitsers uurwerk, wat een plezante dag hebben we in Tielt meegemaakt en we beseffen dat met een agressievere rijstijl we nog een pak sneller kunnen. Nu op naar de Sezoenrally, de thuismatch voor ons EJS-Team!

8 op 8 voor E.J.S. Motorsport!
Short rally van Sint-Truiden 2010
21-11-2010

foto sint truiden

De seizoensafsluiter, Short van St Truiden, bleek nog voor heelwat verrassingen te zorgen voor het EJS Motorsportteam. Eén week voor de wedstrijd was de rode Clio 3 al lang klaar en gingen we “es kijken” naar een Clio Ragnotti grA uit het Luikse. De kas en de kooi bleken top en ook inzake motor, ophanging en sequentiële zesbak leek alles o.k. We spraken af om maandagavond een korte test te doen met de wagen. Na de geslaagde test was de koop een feit en werd de wagen opgeladen. Onderweg stelden Erik & Jurgen voor of we niet in St Truiden wilden rijden met de kanarie-Clio in functie van Haspengouw 2011; natuurlijk wilden we wel! Alle EJS-handen uit de mouwen voor een meer dan stevige onderhoudsbeurt met natuurlijk enkele technische verrassingen, enkele moeizame keuringen en erg weinig nachtrust stonden we met onze aanwinst aan de startlijn. De eerste KP’s bleek de Clio wel erg sponsig en dweilde over de weg; het serviceteam paste de sporing aan, de bandendruk werd naar beneden gehaald en het weggedrag verbeterde zienderogen. De sequentiële zesbak bleek ontzettend leuk rijden, stelselmatig verbeterden we onze tijden en voor piloot Réginald & co Timothy was het meer dan duidelijk : nog van dat! Met dank aan TVC en het team rond Luc&Sandra voor deze Shortrally, bedankt aan de Trommelke-kameraden voor hun raad & daad en natuurlijk een dikke merci aan het hele EJS-Team! EJS zorgde ervoor dat we dit seizoen achtmaal over de finishlijn konden rijden en dus aan 100% scoorden!

East Belgian rally Criterium 2010 09-10-2010

Wat een mooi weekend in de Oostkantons hebben we achter de rug; prachtige KP’s maar ook de verbindingsritten waren KP-waardig. Vrijdag 1x d’erover voor de nota’s te schrijven, een middaghapje bij de lokale chinees en nog es over de KP’s om de nota’s te checken en toen was het al avond. Snel naar de keuring (even vlot als de administratieve controle) en dan naar onze bungalow om te smullen van de scampischotels die de dames klaargemaakt hadden. Zaterdag, wedstrijddag kwam laat op gang voor ons; om 11u pas over de startlijn. Na 3 prachtige KP’s met de nodige valstrikken reden we op een 17° plek algemeen (en 2° GrN) St Vith weer binnen met een minuutje voorsprong op onze Limburgse GrN-collega’s Polle & Eddy, maar ook al meer dan een minuut achterstand op GrN-leider Andy. We wisselden enkel de voorbanden, wat bijtanken en we haspelden de 5 overige KP’s probleemloos af met onze EJS-Clio. Tof het spelen met onze standaard-handrem, erg plezant en ook snel; jammer de ondergaande zon die ons de laatste 2 KP’s wel wat parten speelde.  Tegen 18u30 finishten we op een 16° plek algemeen en door een overbodige valse noot aan het gesloten wagenpark, werden we uiteindelijk nog uitgeroepen tot GrN-winnaar van deze prachtige East Belgian 2010! Alleszins een weekend met uitdagende wedstrijdkilometers, magnifieke weergoden en voor EJS Motorsport  GrN-winst in het RACB Criterium 2010! Deze East Belgian was de mooiste rally die we tot nu mochten meemaken en chapeau voor de inzet van deze op en top Belgische organisatie en al zijn medewerkers. 

foto_EBR

Short Rally Kasterlee 29-08-2010

 Het einde van de zomer werd gevierd met de Short van Kasterlee. Op een identiek parcours als vorig jaar werd het verkennen op een drafje afgehaspeld, het aanschuiven naar de keuring nam wat meer tijd in beslag… De wedstrijddag, met dreigende weerberichten en na een nachtje stevig regenen, begon aarzelend.

Met startnummer 49 op de deuren namen we de start onder het motto “uitkijken voor de modder en de plassen”; het viel best mee en we reden na ronde 1 het service-park in op een 41° plek; wel al een een halve minuut achter het M&M-team, de leiders in 2D. Na ronde 2 bleken we in’t klassement doorgeschoven naar de 33° plek. Ook  ronde 3 en 4 werden probleemloos afgewerkt met onze knappe Clio. Uiteindelijk reden we als 29° algemeen & 3° in de klasse door de tent de modderwei in. Amper het servicepark binnen, begon het te stortregenen maar geen probleem; het serviceteam had zoals steeds alles onder controle. De BBQ stond lekker droog en wij konden lekker smullen onder de tent. Zeker voor herhaling vatbaar.  6 op 6 voor de EJS-Clio en nu op naar het Oosten voor de East Belgian begin oktober!

foto_kasterlee2010


Vijf op vijf voor EJS Motorsport! 04-07-2010

thumb_suikerstreek

De Short van de Suikerstreek was de laatste afspraak voor de zomerpauze voor het EJS-team. Na de verkenningen, nog snel keuren en dan natuurlijk een lekkere BBQ buiten. Zondag stonden Réginald & Timothy dan aan de start van met hun Clio 3 met het mooie startnummer 30. Het beloofde een warme dag te worden. Warm qua temperatuur maar ook qua strijd; met onder andere 3 Clio Ragnotti’s in de klasse wisten we dat er gas gegeven moest worden. We namen een vlotte start op Kp1 maar op KP2 hadden we toch wat tijd laten liggen en bereikten we de service op een 5° plek in Div1-2 en 3° in de klasse D. Ronde 2 verliep probleemloos met onze mooie Clio en we behielden onze 30° plek algemeen.  Ook de volgende KP’s gaf de Clio geen krimp, het service-team Cooreman & co moest enkel vaststellen dat de rechtervoorpoot door zijn rubber aan’t scheuren was maar voor de rest geen enkel probleem! Deze Short had al heel wat slachtoffers gemaakt; één derde van de vertrekkers zou de aankomstvlag niet zien, bleek achteraf. Geconcentreerd blijven, was de boodschap. Zonder risico’s te nemen finishten we uiteindelijk 3° in de klasse en 22° algemeen. Een toffe rallydag werd met het EJS-team afgerond met een lekkere portie mosselen en een maxi Hoegaarden! Bedankt aan het serviceteam & supporters en alle rallyliefhebbers een fijne zomer toegewenst!

Foto's en filmpje!



Video update
16-06-2010

Op de filmpjespagina kun je nu videos terugvinden van de Sezoensrally, ORC rally en ook 3 onboardvideo's tijdens de ORC rally!

ORC rally
30-05-2010

ORC 2010

Een weekje na Bocholt, trokken we met de EJS Clio3 naar Oostrozebeke (quasi een thuiswedstrijd voor co Timothy) Tijdens de verkenningen stelden we al dat dit een soms snel, soms erg technisch maar wel verschillend parcours van buur-rally TAC bleek. Op KP1 startten we veel te aarzelend en slaagden er niet in een Top10-te rijden in Divisie 1-2. Vervolgens ging het wat beter en boucle 1 besloten we op een 8° plek. In ronde 2 verbeterden we onze tijden, rukten een plaatsje op in de stand maar raakten niet dichter bij klassegenoot Vandewalle. Met de slicks in de derde ronde draaiden we weliswaar 3x Top5-tijden in Divisie 1-2 maar hingen nog steeds meer dan 20 seconden achter de begeerde 2° plek in de klasse. In de 4° ronde werden we verrast door een stevige regenbui, kregen nog een pak seconden aan de broek en finishten uiteindelijk op een terechte zesde plek in Div1-2. Foto's!

Sezoensrally Criterium 2010 22-05-2010

sezoens2010

Voor de thuismatch van EJS Motorsport slaagden we erin een mooie plek op’t kerkplein vast te leggen (samen met Trommelke-makkers Roeland Thijs en Eddy Buntinx) waar we een tent opzetten om de hele dag vrienden en sympathisanten te verwennen met drinks & snacks. De wedstrijd zelf begon haperend; we moesten vorige week een nieuwe stuurdoos plaatsen en op KP1 bleken we plots “traction control” te hebben. Zodra 1 wiel op onverhard reed, sloeg de motor terug tot maximaal 2.500 toeren…Alarm aan boord maar EJS bracht snel de oplossing aan en we konden de rest van de dag over alle pk’s beschikken, merci Jurgen. Daar we alleen in de klasse startten, gluurden we maar wat naar de tijden van enkele achtertrekkers à la Schrooten of Johnny Louies en waren halfweg natuurlijk blij met onze voorlopige 15° plek. Ook de 2° wedstrijdhelft gaf de Clio geen krimp op de maaskiezel en, op één erg spannend moment na, finishten we probleemloos op een 13° plek algemeen! Na Haspengouw en Tielt, scoren we dus 3x op rij in’t Critérium en hebben dan ook besloten om begin oktober de East Belgian Rally te ontdekken als bonus! Foto's!


affiche_bocholt

TAC rally Criterium 2010 10-04-2010

De 2° wedstrijd van het seizoen (en de tweede met de Clio 3) werd een mooie dag; het weer was top, de organisatie prima en onze Clio 3 haspelde de wedstrijdkilometers probleemloos af. En maar goed ook; want co Timothy (die net een huis kocht in Aarsele) wou de finishlijn van zijn thuiswedstrijd absoluut zien, piloot Réginald sukkelde nog wat met de naweën van een ingreep en de versnellingsbak van de Clio was nog steeds verschrikkelijk origineel en lang... In de wagen begrepen we snel dat we geen kans maakten op een puike uitslag; we reden qua gevoel veilig en vlot, maar verloren zoveel tijd in het wegaccelereren dat we beseften dat we geen kans hadden op een Top20-plek. De referenties van vorig jaar reden op een dusdanige manier van ons weg, dat we niet aandrongen en ons enkel focusten op het verbeteren van onze eigen KP-tijden. De wagen gaf de hele dag geen krimp, het Cooreman-serviceteam keek alles na maar vond (gelukkig maar) geen extra-werk en de Timo-supporters genoten van deze zonnige rallydag in Tielt. Na Haspengouw (een snelle) en Tielt (een technische wedstrijd) is het duidelijk dat we een betrouwbare & bloedmooie wagen hebben, maar dat een bak met rally-aangepaste verhoudingen een must is, om werkelijk plezier & resultaat na te kunnen streven.

Volgende afspraak is de Sezoensrally in Bocholt waar alle rallyvrienden en sympatisanten welkom zijn op onze service voor een frisse limburgse pint!

Rally van Haspengouw Criterium 2010 02-03-2010

Toch wat zenuwachtig trokken Réginald en Timothy zaterdag naar Brustem voor de eerste KP. “We reden vlot maar zonder risico’s, op een al bij al niet overdreven vettig parcours (bij de verkenningen vrijdag toch erger meegemaakt) en aan de finish bleek de band rechtsvoor stilletjes af te gaan. We reden KP2 zonder te wisselen, maar de laatste 3km trok de wagen rechtsachter en eens op de verbinding snel het wiel wisselen daar we achteraan op de velg zaten… Na KP 4, reden we de regroup in en trokken grote ogen toen bleek dat dat we 16de algemeen stonden en op KP1 zelf een top-10 tijd gereden hadden! Tijdens de 2de doortocht op Brustem lieten we ons echter vangen op het fameuze “onverhard”. We kozen voor het verkeerde spoor, kwamen veel te snel aan en doken met de snuit de natuur in. Na 13 minuten slaagden we op Dakar-wijze, met krik en steen, de Clio weer vrij te maken en werkten we Brustem en Halle-Booienhoven verder af. Gelukkig kregen we geen straftijd daar we net op tijd aan de start van de volgende KP kwamen. We kregen wel een normtijd voor Brustem. In het klassement doken we wel naar de 26ste plek. De laatste 3 KP’s reden we zonder risico’s uit, daar ook het linkervoorwiel wel erg veel speling begon te vertonen… "Soit, na een te droge Haspengouw Rally, gezien onze te lange bak, zijn we wat ontgoocheld met onze uitslag op zich, maar VAS-gezien wel een mooie score met onze schone Clio RS," aldus Réginald. Foto's

thumb_haspengouw2010


Laatste voorbereidingen 17-02-2010

De nieuwe Clio gr N van Réginald Delmarche heeft de voorbije weken enkele EJS-aanpassingen ondergaan (nieuwe distributieriem, aircopomp teruggeplaatst, herpositioneren schakelaars stroomonderbreker & blusinstallatie, nieuwe koplamp, filters en bougies), wegkeuring en nummerplaten o.k., werd tevens VAS-goedgekeurd en wordt vandaag in een nieuw kleedje gestoken (met dank aan de sponsors!) Vrijdag aanstaande staat bovendien een testdag gepland diep in Wallonië, samen met GRT Motorsport, waar ook de BMW’s van Erik Vleminckx en Patrick Ubaghs van de partij zullen zijn. Dit om,samen met co Timothy, toch wat meters gereden te hebben met de nieuwe wagen vooraleer we aan de start van de Haspengouw staan volgende week.

belettering_clio

Seizoen 2010

Nog enkele weken en het rallyseizoen gaat eindelijk terug van start met de Rally van Haspengouw. De nieuwe Clio 3 RS is al positief aan de tand gevoeld tijdens een testdag op het circuit van Zolder (foto's), maar zal nog grondiger getest worden op een echte rally-kp zodat het team en de auto met vol vertrouwen en een goed ritme aan de Rally van Haspengouw Criterium kunnen starten.
Het seizoen 2010 voor Réginald Delmarche en Timothy Mahieu met de Renault Clio 3 RS ziet er voorlopig als volgt uit:

Rally van Haspengouw Criterium                          27/02
TAC rally Criterium                                            10/04
Sezoensrally Criterium                                        22/05
ORC Canal rally                                                  30/05
Short rally van de Suikerstreek                            04/07
Short rally Oudenburg - Jabbeke                          18/07
Short rally Kasterlee                                           29/08
Short rally van Sint-Truiden                                 21/11

De Dacia van Jurgen Cooreman staat momenteel nog uitgekleed en volgt een streng dieet met al een voorlopig gewichtsverlies van 50 kg, ook zal er een versnellingsbak met een kortere verhouding gemonteerd worden zodat de acceleratie iets krachtiger wordt. Wordt vervolgd...

Volg de website na iedere rally voor het verslag met foto's en film!

Nieuwe Clio

Dromen zijn geen bedrog!

clio_nieuws

Na dit tof rallyseizoen met het EJ Rallyteam, de prima afsluiter met de Haspengouwrally en de VAS-klassekampioenstitel op zak, besloten we op zoek te gaan naar een een potente Clio met wat meer pk’s en wat minder jaren. Weken gingen voorbij, we speurden op alle binnen- en buitenlandse sites en ja hoor, keuze genoeg maar vaak gekke bedragen of onbetrouwbare uitleg. In België waren we een tijdje bezig met een Clio Ragnotti, maar daar er geen schot in de zaak kwam, trokken we meer naar’t Oosten. Een mooi ogende Clio 3 Sport in N3-versie uit Zagreb trok onze aandacht. Na wat op en neer gemail, leken we de ware gevonden te hebben. Met Jurgen trokken we eind november op vrijdagavond voor een vluggertje naar Kroatië met onze remorque. We kwamen zaterdagochtend na 13 uur non-stop driving in Zagreb aan. Na een koffietje trokken we naar de lokale Renault-dealer om de Clio 3 te ontdekken. Mooi kleurtje, blitse velgen, getinte ruiten, buitenkant knap en nu snel de brug op! Al gauw ontdekten we wat gebreken; de Sparco-rolkooi leek ons niet in orde, de bodemplaat vervangen, slordige bekabeling & afwerking, de schokdempers bleken niet de verwachte Bilsteins, de uitlaat niet-conform… We dropen om 09u30 ontgoocheld af en besloten via Ljubljana te rijden daar we nog een rode Clio 3 gezien hadden op de verkoopsites. We verrasten de eigenaar met ons telefoontje, zijn broer kwam ons oppikken aan de afrit en we volgden hem de bossen en de bergen in. Na enkele kilometers klimmen kwamen we bij de piloot-eigenaar aan. Na een korte kennismaking, liet ie ons 2 garages zien met een pak banden, velgen, reserve-kas en heel wat onderdelen voor de Clio. O.K. en nu de wagen aub. Met z’n vijven in hun wagen en nog verder bergop. De weg werd steeds smaller & slechter, de streek steeds verlatener. Wat gingen we hier nog meemaken? Na 4km flink klimmen, stopten we eindelijk voor een schuurtje en ja hoor ; daar stond een rally-Clio 3 in Recaro-kleuren! En wat voor eentje; Jurgen keurde luidop : prima kas, prima stijlen, prima Sparco-kooi, propere bekabeling, originele luchthapper, prachtige stoelen & gordels, mooie vloer, onderbodem ongeschonden, Proflex-dempers, afwerking 100%. De wagen bleek 2 nationale en 4 lokale wedstrijden gereden te hebben, de 2 hoofdsponsors hadden zich teruggetrokken en de wagen moest weg. Na 5 minuten babbelen, hadden we een akkoord en reden we met onze nieuwe aanwinst de berg naar beneden! Dolgelukkig de rallywagen de remorque op, zoveel mogelijk stukken en wielen geladen, cola & contract en wij weg : back to Belgium. 36 uur (en 2.660km) na ons vertrek rolden we zondagochtend Limburg weer binnen! Onder het goedkeurend oog van Patron Erik nog snel een kleine testrit met Jurgen in de Brogelse bossen en ja hoor, ondanks een standaardmotor en –bak, kan ons geluk niet op! Met pretoogjes zagen we de kilometerteller naar boven schieten, doken we vlot in de koorden en proefden van de kracht van de brembo brakes! Dat het volgend rallyseizoen maar snel begint!


Rally van Haspengouw Criterium

foto_haspengouw

Zaterdagnamiddag trokken we naar Brustem met een goed gevoel. Copiloot Timothy had de Haspengouw kp’s voor het eerst verkend en voorspelde een mooie snelle wedstrijd! De eerste doortocht op het vliegveld begon verrassend. De eerste halve ronde weinig grip, flauwe remmen, een Skoda die voor ons hing, maar dan ging het snel en 100% volgens de nota’s en bedoelingen. Aan de finish kregen we felicitaties, snelste tijd tot dan en uiteindelijk 21ste algemeen. Tijdens de tweede doortocht konden we er nog enkele secondjes afdoen. Na de finish kregen we nog een RACB-weging en terug naar Landen met een puike 19de startplek voor zondag op zak. Mooi toch met het nummer 46 op de deuren… Wetende dat er een zestal M3's, enkele Manta’s en een Impreza achter ons aan gingen komen, hoopten we op onze regelmaat om een plek in de top-20 te kunnen houden.

Zondagochtend gokten we op slicks rondom en trokken we ten aanval. Met groep R-kampioen Deruyck net achter ons, hadden we het ideaal referentiepunt. Ondanks we twee keer spinden slaagden we erin de voorsprong met 10 seconden uit te bouwen na de eerste ronde en stonden voorlopig 18de algemeen. Tijdens de laatste 4 kp’s staken we nog een tandje bij. Onze Clio gaf geen krimp. We slaagden erin enkele kleppers te remonteren en finishten mooi 15de algemeen, achter een achttal Mitsubishi's Lancer Evo’s, 4 BMW’s M3 en 2 super-voortrekkers, met name snelle de Kristof Vermeulen eb zijn Opel Corsa Kit Car en de kersverse VAS-kampioen met zijn Puma S1600, Grégoire Coulembier.


Short Rally van Linter

foto_linter

Reginald: “Een weekje na Kasterlee, stond de Short van Linter al op de agenda : 5 boucles met 2 knappe & snelle proeven, nazomerweer en een te mager startveld. Mede doordat we alleen in de klasse startten, vertrokken we rustig de KP’s op en zagen we bij de eerste regroup dat dit duidelijk te rustig was. We staken 2 tandjes bij (op de lange kasseistrook wel maar 1 tandje na alle verhalen van voorbije jaren gehoord te hebben) en draaiden de 2e boucle een dertigtal seconden sneller. De resterende boucles werden probleemloos afgewerkt mede dankzij co Timothy (die even het stuurhuis moest vastzetten tussen 2Kp’s in), het serviceteam van Renault E&J Kleine-Brogel en een sportieve Patrick Clauwers, die met de Dacia telkens mooi plaats maakte tijdens de rondjes. De Clio gaf de hele dag geen krimp en we finishten 16e algemeen met klassewinst en 3e in Divisie 1-2! Zoals vaak hadden de afwezigen weer ongelijk, want het was wel een mooie wedstrijd met een sympathieke organisatie rond Sandra, Luc en Bruno. Volgende afspraak is de Criterium-versie van de Rally van Haspengouw.”


Short Rally van Kasterlee

foto_kasterlee

Réginald: “De zomer konden we mooi afsluiten met een zonnige Short Rally in Kasterlee met een 75-tal wagens aan de start, waarvan 7 in onze klasse 2D ingeschreven. En het werd ook een mooie dag… Na de eerste boucle stonden we wat onverwacht 2e, weliswaar op 10 seconden van de leider in de klasse. Maar ook 12 seconden voor het M&M-duo in de snelle 205. KP3 werd jammer genoeg geneutraliseerd en KP4 draaiden we de scratch in dezelfde tijd als klasseleider Van Leemputten; status quo dus. Het serviceteam van de Cooremannen zorgde weer dat de Clio geen enkel probleempje vertoonde en we gingen ervoor. In de 3e boucle moesten we echter nog eens 7 seconden toegeven, zodat we onze plaats kenden en voor de laatste KP besloten om stevig, maar zonder risico’s te finishen (volgende week immers de Short van Linter op het menu) op een mooie 24e plek algemeen en 2e in de klasse! Proficiat aan de sympathieke & vlotte organisatie, de kempense weergoden en natuurlijk onze E&J Renault-servicecracks uit Kleine-Brogel!”


Short Rally van Oudenburg - Jabbeke

foto_jabbeke


Na het vroege uitvallen in Bocholt hebben we de cardans vervangen en als "compensatie" kwamen we aan de start van de Short van Oudenburg-Jabbeke. Copiloot Timothy Mahieu is bovendien ook lid van Autoclub Noordzee en het serviceteam van Renault E&J Cooreman maakte er een lang weekend aan zee van met de dames. De verkenningen verliepen vlot, de wedstrijd zelf was er eentje waar geduld een grote rol speelde... Soit, met enkele Clio's en ook speelkameraad Mehdy in de klasse was het een mooie dag met toffe strijd waarin onze tijden voor onze eerste deelname stelselmatig verbeterd werden. Jammer dat de laatste 2 proeven afgelast werden, de tijdopnames niet voor iedereen even juist bleken, maar KP Ettelgem was wel super leuk om te rijden. Uiteindelijk werden wij 2de in de klasse en zesde in Div.1-2 en dit zonder onze witte Clio één krimp gaf. Nu nog wat werken aan de ophanging en dan op voor de SR rally's Kasterlee en Linter.


TAC Rally criterium

foto_tac

Reginald: “Na de opwarmer in Moorslede en de goede verkenningen van vrijdag, waren we klaar voor de TAC in Critérium-versie. De eerste KP’s vielen best mee; ondanks de zon soms verrassend glad, maar zonder te forceren stonden we na 4 spéciales tussen de BMW’s van o.a. Spillebeen, Glorieux en Lommers. Maar belangrijker nog; quasi even snel dan thuisrijder Deruyck of VAS-klassegenoot Mehdy Capoen. Enkel de laatste kilometers van Den Ondank schoof de wagen snel over zijn voortrein weg en hadden we wat rook in de wagen. Net toen we meenden aan te zetten aan de 2e doortocht van KP Oosthoek, zagen we een hele olieplas onder de Clio. Al gauw bleek dat onze motorolie wegstroomde en dat zo verder rijden enkel de hele motor stuk rijden zou betekenen. Co Timothy moest dan ook ontgoocheld ons wedstrijdboekje afgeven voor zijn thuisrally. Het serviceteam van R-Sport stelde vast dat de oliecarter het begeven had, toch wat te diep gecoupeerd? Jammer, want achteraf gezien had een Top20-plek er misschien net ingezeten. Maar nu op naar de Sezoensrally met een sterkere carterbescherming!”


Rallysprint Moorslede

foto_moorslede

Réginald: “Eindelijk start van het seizoen 2009 met de RS van Moorslede: Voor de wagen en de piloot na 17 maanden inactiviteit toch wat vraagtekens en kriebels, voor co Timothy de grote vuurdoop. De kriebels waren er dan ook aan de start van de eerste doortocht, maar we bleven foutloos en ook de Clio gaf geen teken voor onrust. De tijden werden stelselmatig verbeterd en uiteindelijk finishten we met de Clio op een 4e plek in de klasse (de eerste 2 waren werkelijk te snel) en behaalden we een top10-plek in Divisie 1-2. R-Sport tevreden na een rustige sleuteldag (bedankt voor de goede service!), co-piloot Timothy blij met zijn debuut in eigen streek en ook Réginald gerustgesteld dat het stof op wagen en piloot vlot weggeblazen werd.
Volgende afspraken zijn 2 thuiswedstrijden voor het team: Poort van Haspengouw (voor Réginald) en TAC Tielt (voor Timothy)!”


verhuur_gif
heidehoflogo
marangonilogo
nonalogo
codelcologo
logo_janssens
logo_toba
logo_ddd
thumb_confidis
logo_renault

contact