Onze pa met zijn NSU en DKW en mijn broer en ik met mijn eerste brommer, een Honda C110

 

De eerste auto, een Ford Capri 1300

De tweede, een Opel Manta GTE

Een VW Scirocco als volgende

Het derde onvoltooide  keverproject

De eerste kever

De tweede in Cal-look uitvoering

Yamaha XS650

Suzuki

AC50

Suzuki GSX600F

Kawasaki

ZXR

Korte historiek

 

Ik denk dat ik de voorliefde voor auto’s en moto’s heb meegekregen met de papfles.

Mijn vader was er destijds al altijd mee bezig en bij alle auto of brommer of motoherstellingen heb ik ernaast gezeten en gekeken en geleerd.

Toen ik dan in mijn jeugdjaren zelf begon brommer te rijden en al mijn vrienden ook werd er thuis nogal wat gesleuteld .

Hier een kleine opsomming van de vervoermiddelen uit mijn jonge jaren .

 

1989: Moest er gezorgd worden voor een tweede vervoermiddel, dus waarom niet eens wat anders en we gingen op zoek naar een volkswagen kever. Het werd een 1200 spaarkever bj. 1975 (foto) met wat schade die we herstelden en rijden maar .

 

1990: Werd de eerste kever vervangen door een 1300 kever bj. 1969 (foto) ook weer met schade en daar werd nogal wat vrije tijd aan opgeofferd, van Cal-look in het begin naar resto-look later. Ik deelde dan ook lief maar zeker ook leed met dit kevertje tot 1998.

 

1994:  kwam er nog een kevertje bij 1200 bj. 1961 (foto) en dat was dan het begin van een  eerste restauratie . Een restauratie die ik trouwens niet afwerkte want...

 

1998: werd besloten de beetle-mania te stoppen en te gaan motorrijden dus werden de

kevers met lot onderdelen verkocht .

Maar zoals het spreekwoord  “Het bloed kruipt…”, werden er in augustus  2002  - na vier lange winters - plannen gemaakt een type 3 Fastback aan te schaffen .

 

En zo gedacht, zo gedaan! Na een vrij korte zoektocht werd de type 3 gevonden; een fastback  ‘72 plus nog een berg aan onderdelen . In eerste instantie was het de bedoeling hem een opknapbeurt te geven om in vrij korte tijd ermee de baan op te kunnen. Maar aan die planning kwam al snel een einde, daar zorgde bij de demontage de toch wel meer dan verwachte roest voor .

In september 2007 was dit project klaar .

Via deze site wil ik alle stappen van de restauratie zogoed mogelijk in beeld brengen .

 

Maar het bleef natuurlijk niet bij 1 project.

Om de saaie winteravonden door te komen toch maar op zoek gegaan naar nog iets uit mijn kinderjaren en in augustus 2006 werd dat dan een Opel Kadett B2 uit 1968.

Ook weer een project waar zeker geen spoed achter zit en gezien de staat van de B… ?!

Je kan deze restauratie ook volgen en weer zal ik proberen alles zo goed mogelijk in beeld te brengen .

 

En dan heel toevallig , door mijn voorliefde voor 2-takt motoren kon ik in oktober 2008 een Suzuki  T 500 R  1971 op de kop tikken .

Maar dat project kan nog even duren, na wat opfrissen en het zoeken naar wat ontbrekende onderdelen zal hij zijn beurt moeten afwachten .

Een testrit is wel nog voorzien voor dit jaar (2009).

 

ENJOY !

 

Alle reacties kunnen naar mijn gastenboek.