Restauratie van de Consul (2005 - 2006)
Dit was hem dan zoals ik hem op de kop heb kunnen tikken bij een beeldend kunstenaar
in Vlaams Brabant.
Een geoefend Flandriaoog ziet onmiddelijk wel enkele fouten.
1) de staander achteraan is er eentje van een mountain bike, de vorige eigenaar vertelde
mij dat die er eens was afgevallen tijdens het rijden
2) De spiegel is ook niet echt origineel
3) Reflectoren a d zijkant
4) De Cadillac vleugeltjes ontbraken samen met het gereedschapskistje
5) De kettingkast zal ook ergens als zwerfvuil in de berm rondslingeren denk ik
Maar al bij al was hij wel vrij compleet om mee te starten.
Het glas van de Km teller was wel gesneuveld, de uitlaat was dichtgemaakt na
een confrontatie met de pedalen en het benzinekraantje was met een schroefje en een
draadje hersteld.
Bij het demonteren kwamen de grote problemen maar echt naar boven.
De vorige eigenaar was zoals gezegd beeldend kunstenaar en was zeer vertrouwd
met polyester op glasvezeldoek. Tot binnenin het neusje en in de kader was er
van die smurrie gekleefd -> onmogelijk geheel te verwijderen.
Dus onverwacht op zoek naar veel meer dan de ontbrekende stukken.
Gelukkig heb ik op E-bay er nog eentje op de kop kunnen tikken die
zijn restauratieproject niet heeft volbracht.
De stukken klaar voor het verchromen ( let op het rechter vleugeltje)
Ook dit kader had wel wat roestschade waarbij ik een nieuwe plaat heb ingelast.
Dit is hem dan na het jaar van geduldig stukje voor stukje de puzzel in elkaar
leggen en NOOIT OPGEVEN