Dit is een foto uit een Flandriafolder.
Dit was exact de toestand waarin we hem hebben gekocht zelfs de kleuren kloppen
De aankoopprijs was toen 14995Bfr met een gratis bagagerekje omdat we familie van de bromfietsverkoper waren.
Deze avond ligt nog steeds vers in het geheugen.  
Wettelijk begrensd  op 40km/h

Deze opnames zijn gemaakt in 1979 tijdens een campeervakantie met bromfietsvrienden in de Ardennen.(mijn auto stond gewoon thuis)
Niet toevallig eens een bezoek gebracht aan het toenmalige rencircuit dat nog een
lengte  had van ongeveer 13Km . Die dag is de teller met 360 km vooruitgegaan.    De bestemming was toen Monchau met vertrek in Aartselaar
In die periode was hij ook reeds flink verbouwd om mee te kunnen met de  watergegkoelde Zundapp KS50 die nog net op de linkse foto staat.
Oa uitgerust met dubbele uitlaten, alu cilinder, voetgeschakelde rechte 5PK motor, kleinere benzinetank,cross-stuur,2 spiegels,valbar met verstraler,versterkt s
patbord, dikke remnaaf ,gereedschapskoffertje Rekord ,Huret tellers en een
nieuwe laklaag "oranje van de toen zeer populaire Ford Capri"                     Let ook even op het door overgewicht geplooide bagagerekje

Zo zag hij er uit nadat ik hem 15 jaar stilstaand heb bewaard.(1998)
Ondertussen zijn de dubbele uitlaten verdwenen omdat er een Wide Wing cilinder gemonteerd is na een vastloper en degelijke achterveringen van de Zundapp.

 

 

Dit was het resultaat na een eerste restauratieronde.
Nieuwe dubbele uitlaten (type Rekord) ,een 6 versnellingskast (Imola)
en een cilinder met nicasillaag (zie tuningpagina) staan op het menu van
de volgende restauratiegolf.