DISCIPLINES

UURROOSTERS

CONTACT EN
BEREIKBAARHEID

AERO-WORKOUT

BBB-RUG

 
 
De Aero-Workout-training zorgt voor een optimale bewegingsgezondheid van het lichaam dankzij een unieke lesmethode die reeds meer dan 29 jaar met groot succes wordt toegepast.

Hierbij worden 2 doelstellingen nagestreefd:

  • …ťn: het trainen van de spieren en gewrichten in de juiste hoek en met de juiste spanning. Hierdoor worden ze niet alleen sterker, maar krijgen ze ook een optimale bloed- en zuurstofdoorstroming. De deelnemers worden tijdens de training attent gemaakt op de juiste houding en het functioneel gebruik van het lichaam: foutieve bewegingen worden verbeterd, verminderde functionaliteit van spieren en gewrichten wordt doeltreffend aangepakt door de correcte beweging te stimuleren, enz.

  • Twee: het trainen van uithouding of aŽorobe training ten voordele van hart- en bloedvaten. Er wordt gewerkt binnen een bepaalde hartslagzone om het lichaam niet mateloos af te matten, maar toch op een doelmatige wijze te laten werken (niet onderschatten, niet overschatten). Deze zone is de meest optimale vetverbrandende hartslagzone.

    Aero-Workout is een totaalproject voor het lichaam omdat tijdens de training alle spiergroepen en gewrichten worden aangepakt. Op termijn leidt dit tot een grotere beweeglijkheid en functionaliteit van lichaam. De rug is steeds in elke oefening de rode draad.

Wat heeft u nodig voor de les?
Goede sportschoenen die de voeten prima ondersteunen. Daarnaast heeft u een mat, een rubberband (dyna-band), gewichtjes (1,5 kg/stuk) en een handdoek nodig. Rubberband kunnen indien voorradig aangekocht worden ter plaatse.