FEITELIJKE HENGELSPORTVERENIGING JURGENSWEB

BOOTVANGSTBERICHTEN DECEMBER 2016

vangstbericht plaatsen kan via mail info op de hoofdpagina en via deze link

31 December
beste lezers

ja man ik mag het jaar afsluiten wat vangstberichten betreft !

vandaag dus weer de zee op met zeno en colin dit keer een laatste duw voor 2016 en morgen nieuwe start 2017 maar voor dat we daar aan beginnen even vertellen hoe het vandaag was.

rond 8u buiten gevaren, beetje mist we leken de enigen op de kalme zee dus meer weet ik niet of er ander ook weg waren, de haven was leeg op de parkings en lag er vol geladen bij met boten binnen

dus wij weg op een stek eens niet te diep gelegen, grappig door de mist hoor je mensen babbelen op zee die er wandelen langs de stranden terwijl je op weg bent naar je stek

gevist met 6 stokken voorzien van diepvries aas en verse tappen op ijzer afhouders en plastic afhouders, het viel op dat de metalen het beter deden vandaag

zeno en ik wisten algauw een hoopje wijting en schar bij elkaar te vissen , colin bleef haperen maar kon uiteindelijk ook schar en wijtingen vangen maar minder dan wij

hoe dan ook voor de laatste van het jaar hebben we dat goe gedaan en zijn we rond 15u terug de haven in geraakt veilig en wel 2016 vervist zonder noemenswaardige problemen

op naar 2017 met jurgensweb en al de rest van onze schrijvertjes

jurgen, team jurgensweb zeehengelsport

Foto's van dit verslag
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
28 December
beste lezers

de dag begonnen al krabbend aan de wagen alé de ruiten, bij de boot net hetzelfde verhaal, alles bevroren, raar zo ineens dat gekrab

vandaag de zee op richting A1 tja we gooien het eens over een andere boeg op zoek naar ander soort vis .

rond 7u inschepen en vertrekken, vader zoon altijd leuk maar de pot dichte mist was er zo leuk niet aan, gps aan radar aan en je had in de donkerte een max zicht van amper 73 meter das niet veel maar toch goed genoeg om het zee gat te kiezen naar de A1

daar aangekomen 4 hengels opgetuigd en gestart met vissen, algauw snokte zeno er drie mooie wijtingen uit dus tja het begon goed maar waar is de gul hier ? ook hier niet nee want we draaiden scharren en wijtingen boven velen aan de maat zodat het toch een goeie dag was

raar dat meeste gevangen werd op diepvries tappen en ze het verse zo goed als links lieten liggen of rechts hahaha

rond 14u hebben we er meer dan genoeg aan de maat zowel schar en wijting dus wij tevreden naar binnen in jawel nog steeds potdichte koude mist, een winterprikje ? ik hoop van niet

tja vandaag maar één foto niks aan te doen, fotograferen en filmen met een lege batterij lukt nu éénmaal niet wat je ook wilt proberen

Foto van dit verslag
17 December
beste lezers

vandaag nog eens de zee op met zeno en colin rond 7u30 de zee op in mooi weer voor wat de zee betreft,

we trokken richting westelijke dam zeebrugge maar na een uur had ik al snel door dat we geen stroom genoeg pakten om vet potten te vangen, slechts sporadisch kwam er een wijting en een schar boven, wel aan de maat en er mooi over maar veel te weinig.

gezien de vlakke zee dan maar besloten richting scheur 4 te varen en daar was het dan wel meteen prijs, de 6 hengels kwamen vlot in beweging, de vis kwam goed binnen en dat allemaal op diepvries aas

de vangsten bestonden uit meesten scharren van 30cm en meer , heel mooi de maat dus, ook de wijting was fraai en meer dan de maat

rond 14u30 werden we bijna overvaren door een cargo schip die ons gewoon niet zag liggen, gelukkig hebben we een felle zaklamp aan boord en met het nodige gezwaai werden we op het nippertje opgemerkt en had ik aan boord van dat schip niet willen zitten eten want je bordje vloog gegarandeerd van tafel door het maneuver, man,man,man en ze zijn dan verwonderd dat ongelukken gebeuren op zee, scheelde niet veel , we hebben er maar een foto van het "bootje" bij geplaatst, niet te geloven hoe ze "hoekjes" afsnijden van hun vaar route om sneller en zuiniger binnen te varen.

rond 14u30 was de fun er af en besloten we huiswaarts te keren, vis kuisen boot kuisen en dan snel naar huis want morgen zoeken we franse oorden op, fishing time van op de franse kant, ook daar komt er een verslag van op onze site

tot dan groeten, jurgen, jurgensweb zeehengelsport vereniging

Foto van dit verslag
10 December

verslag van een dagje vissen waar alles tegen ging dat maar tegen kon gaan !

vanmorgen vertrokken met deftig visweer en een 3 beaufort ideale omstandigheden dus .

geankerd op een plaats waar ik al 2 weken mooi visvang dus vandaag ook weer schar na schar kwam er aan boord maar dan begon het spel

de wind wakkerde aan en de schuimkoppen kwamen volop in de verte kwam er mist op die dikker en dikker werd

dus maar besloten om te stoppen en binnen te varen zogezegd zo gedaan hengels lichten anker lichten en huiswaarts tot de wind een tand bijstak de mist zo dik werd dat we niet meer wisten waarheen gevaren om binnen te komen

gelukkig werden we door een ander boot op "sleeptouw" genomen en vonden we de weg zo samen terug naar de haven

groeten, wesgels binnen en anker lichten .
terwijl ik het anker lichten onstond er een muur van mist rondom ons geen 25 m zicht nog schuimkoppen en golven a volontez alles erop en eraan dus maken dat we weg zijn . gps gestart storing storing en nog is storing intussen al goed weggedrift en zichtbaar heid nul dus zoeken en zoeken naar een orientatie punt van een boei of mosselperceel compleet niks meer te vinden na een 5 tal min kwam de 0.25 boei te voor schijn en legde ik mij voor anker
zonder gps niet meer te varen dus wachten op opklaringen maar de wind en de golven staken er een stokje voor . na 20 min op anker waren we een speelballetje voor de wind en de golven en begon er zich een lichte noodsituatie zich voor te doen dus gezond verstand en de familie van dixhoorn gecontacteerd .
die zich onmiddelijk over ons bekommerde en telefonisch contact houden over de situatie waar wij in bevonden .
na een 15 tal min weer contact en kwamen de verlossende woorden er is hulp opkomst en die loodsen julie wel terug .
ineens verscheen eruit uit de muur van niets een boot die ons kwam halen en zette we blindelings de terug weg in naar de ooooh zo onbereikbare haven onderweg nog 2 boten opgepikt die zich in dezelfde situatie als wij bevonden en na een bange 40 min varen verscheen de haven pffffff nog nooit zo blij geweest om die te zien !!!!!! hierbioj nog een dikke merci voor de familie van dixhoorn waar je kunt op rekenen in zulke situaties BEDANKT GROETEN WESLEYgels binnen en anker lichten .

10 December
beste lezers

vandaag eens de zee op met zeno alleen, we hadden "gehoord en gelezen" gul op de muur van zeeburgge dus wij dan maar eens rond 7u30 dichtbij de blokkendam gaan liggen om te zien of wij ook kunen wat de kantvissers kunnen.

ik weet het december aan de muur liggen is zot maar tja ge zijd van de panda of niet dus wij er heen

beginnen vissen met vier stokken en diepvries aas en algauw kwamen maatse wijtingen boven en scharren, vooral volop in stroom deed de vis het goed, de wind was net alms de golven best te pruimen dus bleven we liggen en tasten we wat plekken af, zomerse plekken maar overal schar en wijting soms grote soms kleine om terug te zetten.

gul hebben we niet gezien maar ik kan zeggen dat na 3 uur vissen onze koelbox halfvol zat dus vis genoeg tijd voor enkele experimenten en vooral veel lool onder het motto het moet niet meer het mag

enorm genoten van vader zoon moment gelachen en vooral vis gevangen te zeebrugge, geen gul zoals kantvissers beweren maar ja visserslatijn is ook een taal hé, nu hoe dan ook we hebben ons niet verveeld en veel vis gevangen

rond 14 u terug de haven in dan alle vis kuisen en dan huiswaarts

tevreden en content met wat we gedaan hadden kunnen we zegge "afwezigen hadde ongelijk"

wat doen we volgende week, strandstokken eens nat maken of weer die panda op , tja we zien wel

3 December

beste lezers

vanmorgen de zee op rond 7u30 met zeno bedoeling laag water te vissen met diepvries aas en slecer stokken, vader zoon moment dus alles op 't gemak.

rustig uitgevaren geen bevroren boot of ruiten das al een plus punt dezer dagen;

deftige zee en naar onze stek voor de pier waar algauw de hengels klaar werden gemaakt voor zee sop

na een paar minuten kwamen de eerste maatse wijtingen al boven bij mij, soms zelfs wijting en schar op ene stok, zeno deed goed mee en gaf ook van katoen met zijn zelf geknoopte test lijnen wist ie ook mooi vis te vangen in de zin van wijting en schar.

het weer was goed niet koud niet warm best haalbaar , de wind liet zich wat voelen maar meer in kou dan wilde zee.

we zijn gans de dag blijven liggen want de vangst was top, tot we rond 14u30 besloten binnen te varen, de laatste diepvries wormen waren op dus zat er niks anders op dan terug reis aanvatten met mooie vissen maar ook heel wat moeten terug zetten, kortom fijne dag ideaal geweest.

veilig de haven in rond 15u vis wat gekuist, boot wat gekuist en klaar gezet voor alweer een volgend avontuur, hopelijk volgende week

Foto's van dit verslag

klik hier voor berichten van vorige maand