FEITELIJKE HENGELSPORTVERENIGING JURGENSWEB

BOOTVANGSTBERICHTEN DECEMBER 2015

vangstbericht plaatsen kan via mail info op de hoofdpagina en via deze link

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
29 December

Visvrienden en vriendinnen,

vandaag geweest jurgen 40 tal scharren 30 mooie wijting en 1 gul goede vangst morgen en zeker en vast een goed eindejaar gewenst

marco clublid jurgensweb
27 December
Hola beste sportvrienden,

vandaag eindelijk ne kje het zeetje op geweest na een maand van niet kunnen vissen.( alé toch nie vo de werkende mensen haha )

het was weer dik in orde

ne pittige wind uit het zuid-zuid westen golven ja redelijk van formaat op bepaald moment maar toch hebben we een leuke visdag gehad

bij het begin ging het wat moeilijk  veel kleine wijting en schar  maar na een tijdje begon dat te beteren

de grote van de vissen werd beter en ja plots was daar mijn eerste gul ( 63 cm) nie slecht daarna regelmatig dikke wijtingen en grote scharren

toen de stroom van hoog water er in kwam werd de vis groter ( de wijtingen en scharren toch)

Bernard wist ook nog zijn gul te vangen ( 55cm )

Ik kon er ook nog twee bij doen waaronder een speciaal model(zie foto) en ik verspeelde een dikke ( haaklijn door in de streke stroming)

dus wij kontent naar huis met een kist vol vis

en thuis was het wijting file met prei ( njamie)

ale vis vrienden hopelijk tot zo gauw mogelijk

Groeten Benny en Bernard
eindelijk

27 December
beste lezers

vandaag waarschijnlijk de laatste van 2015 ??

de zee op met zeno en wesley voor het eerst mee aan boord, de omstandigheden waren niet zo best maar wesley kan bootvissen en weet dus wel wat te verwachten als het eens minder gaat

donker buiten iets rond 7u en op de plek aangekomen met zo een 7 meter diepte na een half uur begon de vangst net zoals vorige week meteen goed, wesley draaide al snel een wijting bonen ik een schar en zeno ook een wijtng drie vissen in amper een paar minuten tijd das mooi begonnen.

de wind stak een serieuze tand bij maar we bleven goed liggen zelfs op dood tij kwamen we mooi gedraaid zonder problemen, ideaal

de vangst bleef maar goed gaan schar en wijting tot ik ineens "iets raar" zag en jawel klapperdeklap op de hengel en een mooi gulletje binnen van 55cm

denk je dan ja we zijn vertrokken, azen alles klaar maar nee buiten die ene gul zat er niet meer in maar kom we hebben alweer eens ene gezien en dat was wel eens nodig

rond 14u gierde de stroom zo hard dat het vissen niet meer leuk was dus besloten we ermee op te houden, de bak was drie kwart vol en we hadden zoiets van "dik gelukt"

15u de haven verlaten met een goed gevoel want wesley is ne toffe keren ene die zeker nog mag terug keren !!

groeten, jurgen team jurgensweb zeehengelsport vereniging

21 December

Het was weer een tijd geleden, gedurende vier weken bleef de wind roet in het eten strooien. Plots was het zover, de wind ging liggen en ondanks de aangekondigde regenbuien was de drang hoog om te gaan vissen. Ton was bereid mee te gaan en bracht tappen en messchelpen mee. Het plan was om tussen de wijtingen en scharren door een gulletje te vangen. Hiervoor gebruikten we echte gul-onderlijnen met lange afhouders en forse haken. Voor gul mag je immers goed beazen en een maatje meer nemen.

Door het miezerige weer zijn we niet te ver van de haven op een talud, 12 m diep, geankerd in de buurt van de gele tonnen. We visten met het opkomende tij en hadden in het begin van de stroming heel wat mooie scharren en een enkele wijting. Ton wist een hele mooie wijting te verschalken, de diepvriestappen waren veruit favoriet, waarschijnlijk door de sterke geur. Het water nog steeds rond de 9°C relatief warm voor december en veel vis waardoor de gul waarschijnlijk geen kans kreeg.
Toen de stroming te hevig werd (dag voor springtij) en de beten terugvielen zijn we verhuist naar een ondiepere plek op ongeveer 7 m.

De langere ijzeren en kunststof afhouders ruilden we in voor kortere met zwaarder lood om de stroming te trotseren. Dit was beter en de scharren kwamen weer boven, ook de wijting begon weer te bijten.

Ondertussen zijn er al enkele gulvangsten gemeld in de Westerschelde maar helaas nog niet op onze boot. Dat komt nog wel hopen we alvast. De juiste stek en stroming zullen ons nog wel succes brengen, hopen op goed visweer en wat tijd.
Ton, bedankt voor het fijne gezelschap en de snelle reactie!

Wim

19 December

ben net thuis van een dagje oostende.

43 wijtingen en 14 mooie scharren, 11.380kg in totaal.

Nog redelijk veel missers gehad, meestal wijting die net voor de boot loste.

Weinig stroming bij een redelijk windje. Op onze eerste stek hadden we nog wat ondermaatse,

Na een paar uurtjes versast naar de westelijke blokkendam en daar was bijna elke vis aan de maat. Op alle 2 de stekken op ongeveer 10 meter water gelegen.

erik

19 December
beste lezers

het eindejaar komt snel dichterbij, we hadden geluk dat we nog even konden vissen want met de weergoden weet je maar nooit tegenwoordig.

vanmorgen vroeg met zeno richting blankenberge getrokken voor een vader zoon moment die een ganse dag mocht duren

goed nieuwe was dat de havengeul weer geheel vrij is dus effe gedaan met cijferen en rekenen rond getijden we zijn er weer vanaf

7u op onze visplek en pikkedonker, is eens wat anders maar daglicht is nog eens zo leuk.

na tien minuten pakte ik al een schar en zeno een wijting, beet niet te zien in het donker maar we hadden al vis in een korte periode.

naar gelang het meer daglicht werd gingen de vangsten beter en beter, niet normaal meer wat we binnengesleept hebben vandaag en dat slechts met vier stokken en stokoude wormen.

het weer viel heel goed mee we mochten zeker niet klagen eerst wat regen maar algauw maakte donker en regen plaats voor een mooie dag, wel wat wind maar zeker geen spelbreker nee de dag verliep vlot en was perfect met heel veel vis

rond 14u door ons aas heen en dus terug weg aangevat, veilig de haven in en dan kon de vis gekuist worden , de boot ook nog en dan richting huiswaarts waar we nog wat werk hadden aan onze vangst van de dag.

volgende week geven ze wat minder weer maar laat ons hopen dat we toch nog een paar keer van de partij kunnen zijn voor eindejaar komt piepen

op naar de volgende, groeten, jurgen team jurgensweb zeehengelsport

17 December

Hallo beste visvrienden

Vandaag nog eens het zeetje op geweest er was veel wind deze morgen daarom onder de kant gebleven

De wind hield de boot dwars op de stroming was best lastig vissen maar het zonnetje maakte veel hoed .

De vangst was niet slecht een 40 tal wijting en 17 scharren en een hoop terug .

In de namiddag werd het rustig en zacht weer heerlijk maar niet normaal voor de tijd van het jaar .

Aan iedereen een mooi einde en een jaar met heerlijke visdagen.

Bernard .clublid jurgensweb

Zondag 13 december 2015 ankervissen De Zeearend

'S nachts lagen alle vissers achter hun oren te krabben terwijl de kort maar krachtige storm over het land raasde.

Op zaterdagmiddag rond 15:30 begon het te waaien, maar gelukkig was het zondagochtend bij de sluis alweer windstil.

Wijnand en zijn mannen stonden al klaar om 07:45 dus laat de visdag maar beginnen.

Op naar de Spijkerplaat, want daar is het tenslotte al 4 weken te doen.

Niets was minder waar. Gewoon de hele dag door leuk gevangen. Wat dolletjes links en rechts. Wat warme versnaperingen vanuit de kombuis richting achterdek, de emmertjes gevuld met vis en zo hadden we weer een succesvolle dag op onze naam.

Zijn overigens ook van die verraderlijke periodes dat je vergeet dat je ook weleens een mindere dag kan hebben qua visvangst, maar laten we dat inderdaad maar vergeten, voorlopig gaat ie lekker zo....

Vorig jaar bleef de vis er de hele winterperiode zitten, zolang het niet te hard gaat vriezen, wie weet dit jaar ook..

Met vriendelijke groet,

John Luchies
14 December

Vandaag weer op de oosterschelde gelegen.

Een primeur in jaren voor de oosterschelde is dan er nog nooit zoveel wijting heeft gezeten,

dus vandaag was het op de boot volle bak wijting en in heel mindere mate eens een scharretje die dan weer veel te klein was om eetbaar te zijn.

Helaas nog geen gulletje gezien dit jaar en dat zou ook wel eens beginnen tijd worden rond deze tijd van het jaar

groeten wim

14 December

Maandag 14 december 2015 eindelijk weer eens naar de wrakken kunnen gaan.

Gevist met kunstaas en met aas, beide goed dat resulteerde in een mooi maaltje vis per sportvisser.

Morgen weer proberen dus met goede moed en veel zin de Noordzee weer op.

Eef
www.hoekzeehengelsport

12 December

Vandaag gekozen voor de Westerschelde te traileren in breskens.

na een half uur varen waren we op de stek dan anker laten zakken en vissen maar

Gevist met tappen en al vrij snel kwamen de eerste wijtingen en wat scharren binnen, bovenmaats maar ook nogal wat net onder de maat die natuurlijk weer zwemmen.

na een tijd was de stroming ondertussen zo toegenomen dat de lijnen niet meer aan de grond kwamen, dit is nu éénmaal het grote nadeel aan de westerschelde per momenten in de stroom blijft echt niks liggen

Uiteindelijk tegen hoogwater binnen gevaren met 21 scharren en 16 wijtingen

Op naar een volgende weer uit zeebrugge

Thomas

12 December
beste lezers

vijf lange weken hebben we er moeten achter wachten en vandaag was het met momenten zeker meer dan een verwaaidag maar we besloten toch de zee op te gaan.

door de baggerwerken in de geul en het veel te laag water konden we pas om 10u30 buiten, wel tof dat we instructies kregen van de baggermannen waar we moesten varen, je hebt wel een dieptemeter aan boord maar extra info om niet vast te lopen is meer dan welkom.

eric, zeno en ikzelf besloten een gok te wagen voor de pier omdat we daar wat uit de wind gingen liggen.

bij aankomst direct de hengels klaar gemaakt en vissen maar.

het ging snel al na 10 minuten wist ik een schar te landen, daarna zeno een wijting dus we dachten hé dat gaat goed in zo ne beeste weer, eric kwam gauw mee en wist ook een eerste vis te vangen en dat allemaal op amper 20 minuten, een vliegende start.

we visten op het gemak door het weer heen en we vingen geregeld vis allen wijting meer dan de maat en schar ook meer dan de maat, we hadden geen snel tempo maar zo kalm weg vingen we onze vis, soms enkelingen soms doublé.

rond 15u 30 besloten we te stoppen we hadden een zware stormmelding gekregen bij vertrek en die begon zich al goed te laten voelen uit de west, niets meer leuk aan dus tijd om huiswaarts te keren.

veilig de haven in de vis nog wat gekuist de boot ook, eric uitgezwaaid en dan samen met zeno huiswaarts getrokken zonder "tussenstop"

op naar de volgende en die zal dan wel weer geen vijf weken meer duren zeker , ik hoop alvast van niet

groeten, jurgen, team jurgensweb zeehengelsport
10 December

Ondanks de toch wel harde wind, ZZW 6 - 7, een geweldige visdag gehad

.Met een gezellige groep mensen erg veel gevangen, de tel een beetje kwijtgeraakt, maar zeker meer dan 500 maatse vissen. Mooie grote wijtingen en scharren, deze keer geen kabeljauw gevangen. Natuurlijk ook wat kleintjes, maar die zijn netjes terug gegooit. Gewoon een leuke gezellige dag, zoals het hoort.
Morgen een rondvaart met eten, zaterdag overdag een bedrijfsuitje, sportvissen en 's avonds weer weg met sportvissers.

rederij de festijn

9 December

Goede vangsten op het Veerse Meer!

Vanwege het slechte weer kon de MS Hoop van John en Tonny Beeke de afgelopen tijd maar weinig uitvaren naar de Oosterschelde

Om toch te kunnen vissen, hebben ze verschillende dagen op het Veerse Meer gevist met hun opstappers

En niet zonder succesNet als vorig jaar werd er tegen het einde van het jaar erg goed gevangen. Vorig jaar ging het vooral om haring, maar nu werd de een na de andere grote wijting
steenbolk en schol binnen gehengeld. De wijtingen waren tussen de 25 en 40 cm, de steenbolken rond de 30 cm en de schollen tussen de 20 en 45 cm en werden allemaal gevangen op de diepe delen (17 - 24 meter).!

Ga je zelf vissen op het Veerse Meer? Deel dan je vangsten

ankervissen De Zeearend.

Eindelijk weer eens een prima weertje met weinig wind/golven.
Vanaf de eerste minuut kwam er goed vis aan boord. Mooie slag wijtingen en goed schar. Wat een feest! Recept van vandaag, verse zeepieren en af en toe een zoute...

Maar er waren meer recepten met Chef Dennis aan boord:
Koffie met vers gebakken appelgebak. Was hij nog warm Dennis?
Warme chicolademelk met een glaasje Schrobbelaer.
Broodje rookworst met Schrobbelaer.

En eigenlijk stond er nog een Mosterdsoepje op het menu, maar met dit soort vangsten hadden de mannen geen tijd om veel te consumeren..

Met vriendelijke groet,

John Luchies
9 December

Gister zijn we met vier man de oostenschelde op gegaan met een bootje van dixhoorn vanuit yerseke

we hadden in totaal 126 vissen weten te vangen zonder de vissen mee te rekenen die zijn teruggezet

het was een geslaagde dag hele grote scharren en ook de wijting was lekker dik ,

buiten dat hebben we heerlijk genoten van het weer en natuurlijk van de boot perfect en zeker goed verzorgd dixhoorn is een aanrader voor vele bootvisser

bedankt dixhoorn voor de goedverzorgde boot en de informatie de vangst was top

groetjes kevin

6 December

Vandaag weer vertrokken met vol schip met sportvissers. Net als afgelopen zaterdag weer ZW 7/8, toen vond men het nodig om weg te blijven. Dit op aanraden van een "expert uit Vlissingen".

Blijkt dus Geen enkel probleem, gewoon leuke, gezellige visdag vandaag ondanks de wind. Op dit moment, 12.00 uur, een kabeljauw van bijna 3 kilo en ca 250 maatse wijtingen en scharren. Wordt dus zeker

leuke gezellige visdag. Foto's volgen, komende donderdag volgende opstapdag, aanmelden via website rederij de festijn

klik hier voor berichten van vorige maand