Kashmir Yoga   

   home      teksten      oefeningen     agenda      Jean Klein     zien     advaita    links    contact    

 

Rugligoefeningen deel 5

 

 

 

rechterknie buigen naar de buik

vanuit het gevoel van de knie.

uit

 

rechterhiel strekken naar voor

gevoel in voetzool

 

 

r-been vertikaal naar boven strekken

met je voetzool een denkbeeldig voorwerp omhoog duwen

uit

"

even houden

 

 

 

r-knie plooien naar je buik en tastend de voet neerzetten

de voetzool leidt de beweging

uit

3 dezelfde beweging wordt gemaakt met het linkerbeen. Let erop dat de lenden goed tegen de grond blijven

 

dezelfde beweging wordt gemaakt met beide benen; gelijkmatig bewegen en de benen niet aansluiten; duw met de beide voetzolen een voorwerp naar omhoog en voel goed de steun van je lenden in de grond; voeten zoveel mogelijk recht boven de heupen.

 

knieŽn plooien

 

uit

 

voeten tastend laten zakken op de grond

let op je lenden, voel de steun in voeten en rug

uit

zeer langzaam de benen een klein beetje wiegen naar links en naar rechts, zonder los te komen van de grond

voel de druk van het lichaam zich verplaatsen over ieder puntje van je onderrug.

"

ga daar even mee door (heel traag bewegen!) tast zo de hele breedte van je onderrug af aan de grond

 

.