Home
Het gastenboek
Tuin1
Yoga
Meditatie
Memory
Tai Chi
Tango
Creatief
Kriti
Zee
Knipoog
sprokkeltje2
Sprokkeltje 3
Voor Jou ...
Awards
Awards 2
Awards 3
Awards 4
special awards
Vriendensites
Geschenken -Gifts
My PSP
PSP 2

 

 

 ... Klaverke en Yoga ...

 

Yoga ...                                     

Vakantie ...

                          

  

 

Ontspanning ...                               

Rust ...

 

 

... De ultieme relaxatie

van Klaverke.

 

 

Soorya Namaskar of  ...

 Groet aan de Zon.

 

 

Er wordt afwisselend met rechter-en linkerbeen gewerkt,zodat het lichaam evenwichtig geoefend wordt.

1

1- Rechtop staan,voeten samen,handpalmen tegen elkaar voor de borst in de Indische groet en Uitademen.

2

2-Inademen,

armen opwaarts boven het hoofd,lichaam strekken en romp achterwaarts plooien,hoofd naar achter en benen gestrekt.

3

3-Uitademen,

voorwaarts plooien,handen naast voeten,vingertoppen gelijk met de tenen,hoofd tegen de knieen en de benen zo gestrekt mogelijk.

4

4-Inademen,

rechterbeen (linker) zo ver mogelijk naar achter,tenen punten naar achter,het andere been is gebogen,de armen gestrekt en de blik opwaarts gericht.

5

5-Adem inhouden,

het andere been ook naar achter,tenen steunen op de grond,armen gestrekt, het lichaam recht als een plank,het hoofd rechtvoor gericht.

6

6-Uitademen,

en achtereenvolgens knieen,voorhoofd en borst op de vloer.

7

7-Inademen,

heel het lichaam tegen de vloer en dan het bovenlichaam heffen,hoofd achterwaarts in de Kobrahouding.

8

8-Uitademen,

heupen naar boven duwen en hielen naar de vloer,het lichaam in een omgekeerde V-houding.

9

9-Inademen,

rechtervoet (linker) tussen de handen plaatsen, dus terug zoals houding 4,met dat verschil dat nu het andere been naar voor staat.

10

10-Uitademen,

beide voeten voorwaarts en terug in houding 3.

11

11-Inademen,

en terug naar houding 2

12

12- Uitademen,

en zie terug naar houding1

 

 

...dit was de yoga-asanas(oefening)

van de Groet aan de Zon.

 

 

 

 

 

... Algemeen ...

 

 

Het beste ogenblik om je oefeningen of asanas te doen is  smorgens vroeg.Als dit echter een praktisch probleem vormt is elk moment van de dag geschikt.

Zorg ervoor zeker minstens twee uur en een half niet meer gegeten te hebben voordat je aanvangt;

De kledij mag niet storen bij eventuele oefeningen,dus loszittend en aangepast aan de temperatuur.

Start nooit dadelijk met je asanas maar begin ALTIJD met een ontspanningsoefening.

Probeer te volharden in een houding,het is dan dat de bloedcirculatie,het zenuwstelsel en het spierstelsel de juiste invloed geven en verkrijgen.

er zijn vier belangrijke punten die we voor ogen moeten houden bij de oefening van een houding:

-Zit zo stil mogelijk en onbeweeglijk...

-Tracht even te volharden ...

-Blijf zo ontspannen mogelijk ...

-Werk met volle aandacht en overgave .

 

 

Doe de oefeningen in de juiste volgorde.

Tracht alle dagen minstens een half uur asanas te doen.

Het is door geduld en volharding dat we resultaten zullen verkrijgen,resultaten die misschien jou eigen verwachtingen zullen overtreffen.

 

 

... Veel succes ...

 

 

                                     

 

 

 

(... meer yoga-asanas volgen ...)