Dit is het programma van een workshop die in het verleden plaats vond. Momenteel geeft Patrick Merlevede nog enkel in beperkte mate training, voornamelijk binnen bedrijven. Wij maken voor u een programma op maat .

VERKOPERS – tweeluik
donderdag 30 september 1999

Voormiddag
De emotioneel-intelligente verkoper
van 09.30 tot 12.30 uur

Namiddag
Hoe verkopen zonder prijsconcessies?
van 14.00 tot 17.00 uur

  • Welk verkoopsresultaat krijg ik van mijn EQ?
  • Relatiegericht verkoop: hoe zorg ik dat het klikt tussen mij en de klant?
  • Hoe geef ik mijn communicatie de juiste emotionele betekenis?
  • Hoe kom ik de strategie van aankoper te weten en hoe hanteer ik ze?
  • Welke rol spelen zelfmotivatie en werk≠or≠ga≠ni≠sa≠tie van de aankoper?
  • Hoe bespeel ik assertiviteit en empathie om tot een win-win te komen?
  • Met welke 3 vragen bekom ik een maximale informatie van de klant?
  • Waar situeert de prijsnegotiatie zich in de verkoopcyclus?
  • Welke zijn de koopmotieven van de klant in relatie tot de prijs ?
  • Hoe bouw ik een sellogram op?
  • Wat is een besluitvormingseenheid (DMU) en hoe gebruik ik het argumentarium in functie daarvan?
  • Hoe vang ik prijsweerstanden op ?
  • Welke zijn de prijstechnieken bij eindonder≠han≠delingen ?
  • Wat is “ruilhandel” in prijsnegotiatie ?
  • Hoe sluit ik af zonder prijsconcessies ?

 

AANKOPERS – tweeluik
donderdag 14 oktober 1999

Voormiddag
Hoe aankopen met prijsconcessies?
van 09.30 tot 12.30 uur

Namiddag
De emotioneel-intelligente aankoper
van 14.00 tot 17.00 uur

  • Welke zijn de vijf communicatieve aankoopstijlen?
  • Hoe schep ik een gunstig onderhandelingsklimaat?
  • Over welke macht beschik ik als aankoper?
  • Wat zijn essentiŽle en bijkomstige voordelen?
  • Hoe leer ik “commerciŽle zetten” doorzien?
  • Hoe hanteer ik “ruil” en andere technieken voor het bekomen van bijkomende voordelen
  • Hoe negotieer ik bijkomende prijsvoordelen in een lange termijn relatie?
  • Hoe verander ik van aankoopstijl in eindonder≠han≠delingen?
  • Hoe verhoogt meer EQ mijn aankoop-succes?
  • Hoe plan ik een aankoop met emotionele intelligentie?
  • Hoe beÔnvloedt de emotionele betekenis van mijn communicatie de verkoper?
  • Welke verkopers zijn immuun tegen uw EQ?
  • Relatiegericht aan≠ko≠pen: hoe doe ik voordeel met lange termijn en streven naar een win-win?
  • Wat leren motivatiestrategie en werkorganisatie van de verkoper mij?
  • Ik heb een slecht gevoel bij deze verkoper. Wat doe ik er aan?
  • Hoe kan ik het gesprek afronden met een goed gevoel?

IN PROFESSIONELE HANDEN

Patrick Merlevede: behaalde aan de K.U.Leuven diploma’s in de faculteiten economie (handelsingenieur in de beleidsinformatica) en psychologie (master of science in artificial intelligence, cognitive science option). Hij werkte tot 1997 als senior consultant op het vlak van kennismanagement en is sindsdien zelfstandig consultant rond emotionele intelligentie.  Zijn drijfveer is met EI de mensen helpen succesvol te zijn. Vandaag zet Patrick de principes uit zijn boek “7 lessen in emotionele intelligentie” om in toepassingen binnen de gezondheidszorg en voor het bedrijfsleven.
Andere opleidingen van Patrick Merlevede zijn
7 lessen in Emotionele Intelligentie en de NLP Business Practitioner.

Contacteer Patrick Merlevede: Tel 0475/87.08.52 - E-Mail: PatrickM@7eq.com 


Web page aangemaakt door Acknowledge - laatste wijziging dinsdag 28 augustus 2001
<naar 7EQ inhoudstafel> / <naar de EQ bedrijfsopleidingen> / <Implementeer EQ in uiw bedrijf>