DAG 04

Treignes - Mariembourg - Forges - Saint Michel

's Nachts wakker geworden en een hele lange tijd wakker gebleven. 's Morgens zoals gewoonlijk ontbijt om 08.30 Hr. We waren de enige gasten en het hotel was speciaal voor ons open gelaten.
Vies weer, heel vies weer. Grijs, druilerige motregen. Eťn troost ; geen wind.
In Treignes nog wat boodschappen gedaan en al kleddernat. Bij het uitrijden van Treignes was het al stijgen - stijgen - hijgen. Die stijgingen zijn toch echt mijn ding niet; dan krijg ik van die gedachten; wat ben ik hier aan het doen, ik kon gezellig warm, droog, thuis zitten lezen. Maar het is ook Philippe zijn ding niet. Dat de Phil geen schoon knieŽn meer heeft wist ik al maar nu zegt hij ook nog: " Ik heb precies pudding in mijn knieŽn". Indien MP een Koga zou hebben met 21 versnellingen ipv haar Gazelle met 7 (ze zou in het algemeen maar 3 versnellingen gebruiken - 1 omhoog - 1 naar beneden en 1 plat) maar ze zou ons wel in alle hellingen voorbijsteken.
Na 10 Km gelukkig ons fietspad teruggevonden. GPS heeft weer wel wat geholpen. Ook een local die zo scheen weggelopen uit de film Deliverance. Terug op het juiste pad (ja watte) dalen we tot in Mariembourg. De daling is leuk en lang maar het weer blijf slecht en nat. Na Mariembourg, stijgen regen, vettig - effe dalen, regen, vettig - stijgen, regen vettig.
De eerste helling waar ik moest afstappen. Indien het nog steiler wordt dan ga ik de andere richting uit. Philippe vindt de fiets te voet vooruit duwen nog vermoeiender dus stapt hij terug op. Elke 100 meter moeten we stoppen (dit is weer wat overdreven - zo erg was het nu ook niet)
Voorbij een mooi kasteel en daarna terug stijgen. In een groot bos in de regen ons bokes opgegeten. Geen plaats om te zitten , dus fietsen maar weer. In de namiddag trekt het weer een beetje open. We komen een camping tegen "La Camargue" waar we iets kunnen drinken. (Hier verhuren ze ook chalets) Verder naar Forges Philippe. Onderweg tegers (tegenliggers : woord uitgevonden door MP; dit roept gemakkelijker dan "Er zijn tegenliggers") en even een praatje gemaakt. Zij fietsen van Parijs terug naar Nederland. Hij moet ons teleurstellen, er zijn volgens hem nog heel veel hellingen voor Parijs. Ik weet alleen niet of hij verstandig genoeg is om te weten dat zijn hellingen onze afdalingen zijn. (Hij was pertang niet blond, zij wel).
De wegbeschrijving is even onduidelijk en dus zitten we terug in den bled. Gelukkig hebben we kaarten bij op 1/50.000 en een GPS en Mich om beide te bedienen en terug op de goede weg te geraken.
Over de grens en door het subliem prachige bos van Saint Michel. Veelal naar beneden en af en toe breekt de zon door. Adembenemend mooi. Voor slakken was dit niet de beste dag, soms waren ze gewoon niet te ontwijken; het waren er te veel. Goede nieuws: In St. Michel in prachtig huis wachtte "Pamela Anderson" ons op in onze chambres d'Hotes
Slecht nieuws: Alle restaurants (er zijn er twee) zijn maandag gesloten.
Goede nieuws: Pamela gaat bellen en proberen dat men ons ergens toch te eten maakt.
Slecht nieuws: Niemand wil eten maken
Slecht nieuws: Dichtstbijzijnd restaurant is op 8 Km in Hirson
Goede nieuws: Pamela wil ons wel met de wagen brengen naar de Flunch en ons als we gedaan hebben terug komen halen.
Dank je Pamela. Jij verdient vandaag de pluim.

DAG 4 - 06 juni 2005
Aantal Kilometer: 65,47 Km
Bewogen Gemiddelde: 14,34 Km/uur
Maximum: 44,9 Km:uur

Klik hier voor foto's - Dag 01 - Dag 02 - Dag 03 - DAG 04 - Dag 05 - Dag 06 - Dag 07 - Dag 08 - Dag 09 en 10 - Voorblad