Voeding en
Gezondheid

Hoe correct eten om stress te vermijden?


Gedurende periodes van stress, richten we ons vaak tot traditioneel "troostvoedsel" zoals macaroni en kaas, pizza of ijscr`me. Ironisch genoeg, zijn deze voedingsmiddelen met hoog vetgehalte gewoonlijk de slechtst denkbare keuzen omdat zij ons een gevoel kunnen bezorgen van lethargie en van het minder in staat zijn van om te gaan met stress. Er is niet alleen dat, want stress kan onze bloeddruk opdrijven en de cholesterol niveaus in het bloed doen stijgen, wat een ravage aanricht in onze bloedvaten en het risico op een hartaanval verhoogt.

De beste oplossing? Vetarme, vezelrijke, koolhydraatrijke maaltijden met veel fruit en groenten. Zij sussen ons zonder onze energie te ondermijnen en geven ons de nutriënten die we nodig hebben om ons immuunsysteem te versterken. Hier is een gids over welk voedsel stress reduceert en welk voedsel stress erger maakt:

Voedsel om te gebruiken bij stress

Te vermijden voedsel

Klik hier voor tientallen heerlijke stress-reducerende recepten [op de website van PCRM].

 

DISCLAIMER
Artikels op deze website worden enkel weergegeven als vrijblijvende informatie en zijn geen vervanging voor een geneeskundige behandeling of geneeskundig of voedingsdeskundig advies van welke aard ook. Raadpleeg steeds uw geneesheer voor alles wat met uw gezondheid te maken heeft. Lees verder...
disclaimer - privacy - contact - © - Links - Referenties