Canada

Foto's

Maandag 2 juli 2007 20.30u (Belgische tijd)

Na een vertraging van 30 min zijn we opgestegen. Momenteel hangen we boven Canada op een 2 uur van Toronto. Het begint dus af te korten. Het middagmaal op het vliegtuig was best ok (voor vliegtuigeten), ondertussen 2 films gezien. Spijtig dat we nog een autorit van 2 uur moeten maken voor we onze bestemming bereikt hebben.

Dinsdag 3 juli 8.30u (lokale tijd)

We zijn goed aangekomen,de vlieger was 20 min te vroeg. Op de luchthaven even op de bagage moeten wachten, maar daarna hebben we Chris en Bob goed gevonden. Onderweg naar Port Dover zijn we al tegengehouden door de politie. Bob stak vier auto's voorbij waar het niet mocht (waarvan ook een politiewagen). Onze logeerplaats in Port Dover is echt supergeweldig, het Hilton hotel is er niets tegen. We hebben ieder een eigen kamer met badkamer, boven is ook een bar met pooltafel. Tv's van 2 op 1m. Panoramisch zicht op het meer dat btw evengroot is als België. Kortom onvoorstelbaar.
Vandaag gaan we familie bezoeken en de omgeving verkennen. De eerste foto's van de vlucht staan online, in de loop van de week zullen er nog volgen. (Alleen de link naar "foto's vlucht" werkt dus, onder de andere mappen staan geen foto's)

Dinsdag 3 juli 21u

Nadat Bob terug thuis was van een meeting in Toronto zijn we nog een tripje gaan maken met de boot. We zijn weg geweest voor een tweetal uren. Terug thuis hebben we onze maaltijd besteld bij het restaurant. We waren allemaal moe en hebben ons even neergelegd terwijl we aan het wachten waren op het eten. Tegen 20u zaten we aan tafel.

Woensdag 4 juli

Tijdens de nacht en de rest van de ochtend heeft het hier geregend. Bob was zeer gelukkig, want het heeft niet meer geregend sinds 3 weken. Wij zijn dan maar gaan shoppen in Hamilton. ’s Avonds hebben we spaghetti gegeten, foto’s bekeken en Tom en Bob hebben gebiljart.

Donderdag 5 juli

Weer vroeg uit de veren deze morgen. Gisterenavond is er mist opgestegen en deze is zeer lang blijven hangen. Jammer, want vandaag hadden we gepland om te gaan waterskiën. Hopelijk trekt de mist nog weg en kunnen we toch nog iets leuks doen vandaag. Meer nieuws later.

Dinsdag 10 juli

Hoi thuisfront, hier zijn we weer. We hebben bijna geen tijd gehad om de site te uploaden. Goed voor ons he! Zo, hier het verslag van de voorbije dagen.

Samen met Tanya, Haley en Brittany zijn we donderdag Port Dover gaan verkennen. We zijn enkele winkeltjes binnengeweest maar hebben niets gekocht. Daarna zijn we gaan mini-golfen. Thuis aangekomen hebben we nog met z’n allen UNO gespeeld. ’s Avonds zijn we gaan eten in’t restaurant. Tom voelde zich niet zo goed, waarschijnlijk van de fast-food van ’s middags.

Vrijdag zijn we naar Toronto geweest met Ron, Wendy, Haley en Brittany. Ze zijn ons pas tegen 11u komen oppikken, dus 2u later aangekomen had Haley al honger. Een snelle hap gegeten en een rit gaan maken met de boot en bus. De boot was kort en krachtig, de bus was lang en minder indrukwekkend. Toch was het de beste manier om het meeste van de stad te ontdekken. Daarna zijn we in de CN tower geweest. We hebben daar ook gegeten. Meer ga we er niet over zeggen, bekijk gewoon de foto’s!

Zaterdag was het 30°C. We zijn naar het strand geweest. Karen was knalrood verbrand. ’s Avonds hebben we niets speciaals meer gedaan. Tanya was met vrienden weg en Bob en Chris waren ook weg. Het huis voor ons alleen. Geen feestje gebouwd, gewoon gezellig tv gekeken. Niet te laat gaan slapen, want zondag zou het een vermoeiende dag worden.

Vroeg uit te veren zondag morgen. Om 8u waren we al reeds aan’t varen richting Pottahawk. Dit is een deel van een schiereiland, zo’n 40min varen vanuit Port Dover. Daar vindt elk jaar een marginaal feest plaats. Iedereen mag komen. Hoe zo(a)tter, hoe beter! Foto’s spreken boekdelen vrees ik. We waren pas terug thuis rond 8u. Nog wat BBQ gegeten, en moe naar bed.

Aan het ontbijt is er maandagmorgen beslist dat we naar de Niagara falls zouden gaan. Tanya en Haley zijn met ons meegeweest. Eerst hebben we een wandeling gemaakt in grotten, achter de watervallen. Daarna een wandel naast de wilde Niagara rivier, dan een boottocht genaamd ‘Maid of the mist’, langsheen de watervallen. En last but not least, zijn we in de skylone tower geweest, waar je een prachtig uitzicht had over de watervallen. Ergens in de buurt nog iets gaan eten, en onze dag zat er weeral op.

Vandaag, dinsdag 10 juli zijn we mee op ronde geweest met Bob. We hebben heel veel van zijn akkers gezien, maar nog niet alles. Onvoorstelbaar hoeveel ha hij heeft. Bob kweekt voornamelijk zoete maïs en ginseng. Tijdens de middag is hij gestopt op kantoor en hebben we daar gegeten. Momenteel liggen we weer buiten in de zon ervoor te zorgen dat er toch enkele mensen jaloers zullen zijn op ons bruine kleur!!!

De volgende dagen hebben we weer heel wat gepland. Zodra we weer tijd hebben, hoor je van ons.

Totaal aantal foto's: 113 | Laatste aanpassing: 20/07/07 17:10 | Gegenereerd door JAlbum 7.2 & Chameleon | Help