SV-4B V28
SV-4B V28 in orange color (Private Collection)
crash SV-4B V28 Goetsenhoven 6 April 1966
SV-4B V28 performing acro flight
SV-4B V28 in the "Les Manchots period
SV-4B V28 (Les Manchots painting) remains at the Brussels Air Museum (2005)
During restoration works at the Royal Air Museum SV-4B V28 is on storage at the Vissenaken depot (2007)
Unusual painting on fuselage of SV-4B V28 (now on storage)
After being years on storage at Vissenaken (B) SV-4B V28 was transported in 2008 to Antwerp (B) were it is still part of the museum.
SV-4B V28, Capt.pilot (now Brig. Gen. ret) Guy Van Eeckhoudt and Cmdr Leo Lambermont ? (Collection Jean Luc Beghin)
SV-4B V28 as glider towing plane
for Belgian Air Cadets (collection Christof Van Eeckhoudt)
More information about the gliders
on this picture at the bottom of the page (in flemish)
c/n 1170
frame/n 200.28
18-04-1951 FF in hands of Jean Stampe
20-04-1951 DD to ARS - Wevelgem with
engine Gipsy Major Mk.X n°10059
19-06-1952 To DEPE/DEVS, Koksijde
08-07-1952 To EPE/EVS
19-08-1952 To DEPE/DEVS, Koksijde
28-03-1953 Cat.2 accident Koksijde (B)
Ground collision with
Spitfire Mk.? / SM-? Or SG-? (No trace in the Spit files)
Crew: ?
11-06-1954 To ARS - Wevelgem
12-05-1958 To EPE/EVS
22-05-1959 To 1st Wing for glider towing
07-03-1961 To EPE/EVS
30-08-1961 To 10th Wing for glider towing
09-05-1963 To Stampe & Renard for
IRAN, Contract n° BC226.002; TT 1585:30hrs
14-05-1964 To EPE/EVS
06-04-1966 Cat.1 accident Goetsenhoven (B)
Nose stand during taxi
Crew: Solo / unhurt
31-07-1970 To Koksijde AB for storage; TT
2956:15hrs
11-08-1970 SOC
Transported to the Royal Army Museum in Brussels
V-18 & V-28 were dedicated to the aerobatic team "Les
Manchots". Painted in a black,
white & red colour sheme. Both modified into a single seat
version
18/08/2008 Transported to
Stampe Vertongen Museum (Antwerp airfield)
Johan Kieckens stuurde ons bijkomende informatie over de zweefvliegtuigen op de foto bij SV-4B V28
Op de foto staat de tweezitter Condor 4/3 PL-60 met C/N 30/53 en is geleverd op 07/11/1953. Het maakte deel uit van een naoorlogse serie van 7 toestellen die bij Schleicher gebouwd werd. De vleugel en hoogteroer worden in depot van het museum te Landen in slechte staat bewaard . Het andere toestel is een Grunau Baby 3, het zou wel eens de GB kunnen zijn die in het museum hangt met de registratie PL-37.