SV-4B V42

SV-4B V42 and V49

 

SV-4B V42 OO-WIL spotted in 1964

   

Vintage photo of V42 OO-WIL with canopy (Coll D. De Leyn)

 

 

V42 as OO-WIL in earlier painting

foto collection Willy Bruyninckx

V42 en V49 in formation (Collection WB) 

    

   

SV-4B V42 and owner Raymond Cuypers at AD De Wouw

    

V42 flown by Tim Cuypers at AD Schaffen 2009

   

2015 : V42 als cabrio op EBZR (coll Wim De Quick)

    

Flight formation of V41 - V42 and V49 at EBZR airfield (Simon Dillen 2011)

       

SV-4B website webmaster in V42 OO-WIL  (August 2016) with owner Raymond Cuypers

   

    

Take off and landing of V42 at AD EBGG during opendoor in August 2016.

   

SV-4B V42 in 1968 at AD Wevelgem (photo Bob Godts)

 

V-42

c/n 1184
frame/n 200.42
05-11-1952     FF in hands of Jean Stampe
13-11-1952     TOC ?
20-11-1952     DD to ARS - Wevelgem with engine Cirrus Major Mk.III n°3514
29-12-1952     To DEPE/DEVS
17-02-1953     To EPE/EVS
00-03-1956     To URMA
03-07-1956     To Stampe & Renard for IRAN, Contract n° BC231.189
       Installation of a glider towing hook "Sauterelle", Contract n° BC264.046;TT 1204:50hrs
22-03-1957     R/O from IRAN and modifications
28-03-1957     To ARS - Wevelgem
00-04-1957     To 7th Wing for glider towing
26-05-1960     Cat.5 accident Wevelgem (B) Airshow
       Stalled during approach. Aircraft burned after impact
       Crew: Solo / unhurt
00-00-1964     SOC;TT 1585:20hrs
OO-WIL     14-02-1964     CofR n°1488 favor Golden River Aviation Royal Club, Wevelgem
   30-10-1968     To Western Aviation Company sa, Wevelgem. Later Amougies
   22-12-1969     To Gerrit Titeca & W.Van Sever, Wevelgem. Later Moorsele
   14-04-1972     To Gerrit Titeca, Moorsele
   27-07-1973     To M.Meuleman, Moorsele
   12-06-1975     To Gerrit Titeca, Moorsele
   03-02-1977     To M.Meuleman, Moorsele
   09-06-1979     To J.Peeters, Budel (NL). Later Leopoldsburg
   00-00-1982     To Kiewit
   00-01-1986     Reported to be in open canopy / torpedo version
   16-02-1988     To Sierra-Victor bvba, Deurne
   21-07-1991     Nose stand in Hoevenen
           Destroyed propeller and damaged lower engine cowling
   10-12-1991     To Flight Incentives nv, Deurne
   00-00-1992     "Four Roses Bourbon" colour sheme painted in Hoevenen
   11-09-1993     Engine change due problems in Headcorn / UK
   00-07-1997     For sale but difficult as aircraft going on a complete overhaul
   04-11-1999     To Winters Aviation, Deurne
   05-03-2000     Last flight before overhaul
   00-00-0000     To Winters Aviation for overhaul
   27-03-2001     To J.Vanderstraeten, Wevelgem
   13-06-2001     First post restoration flight
   00-00-2002     Nose stand during Fly-In
   27-08-2008     Sold . Partly owned by Raymond Cuypers (Raymond's Aircraft Restoration) and Ingeborg Daems, daughter of Willy Daems, who died in the crash
                        with SV-4B V52 (OO-BPL) in 1980. V42 was bought as a tribute to her father, where the registration OO-WIL(ly) is quite
                        appropriate (source Laurent Heyligen)

Ontvangen informatie van Marc Meuleman (9/01/2019)

De meeste heb ik in de jaren 1965 gevlogen in EPE te Goetsenhoven en later ben ik nog eigenaar geworden vd OO-WIL , misschien interessant voor de geschiedenis v dit toestel : toen het in   Wevelgem cat 5 crashte werd het wrak door de toenmalige CO v Wevelgem Col Nicodème voor 1 Belg frank verkocht à de Golden River AC(Paul Plouvier) die het toestel door oude militaire mekaniekers (o.a.Fred Braem) liet herstellen.
Later kocht Gerrit Titeca het toestel die het dan aan mij in Moorsele verkocht , een tijd later ging een cylinder kapot in acro , gelukkig kon ik nog landen te Moorsele , het duurde méér dan 1jr alvorens Rollason Exeter een cylinder vd Cirrus vond in ...Pakistan van een militaire Chipmunk , later werden 2 toestellen in Jumatt blauw geschilderd en Chris en Dies (Paul Christiaens en Dieze Van Gerwen) deden er duoshows mee, toen brak een stuk vd schroef af en Christiaens moest in een korenveld landen en ging op de rug , Gerrit Titeca heeft het toestel toen volledig restored en er een Gypsy motor in geplaatst en nog later kocht hij het terug van mij.


                       

 

Back to English Database

Terug naar Nederlandstalige Database