Visitor's Blog

Edit This...

Edit this side bar as you want. Feel free to remove the links or leave them. It's up to you!

Latest news

Dec 11: This theme is a port of andreas09 by Andreas Viklund and is built with valid XHTML 1.1 and CSS2. It is simple and easy to work with, and it comes in several different colours.

Dec 10: Place for news or important messages, maybe?

Links:

Blog onder het stof

Posted on zondag 05 juli 2009 at 19:53 by Visitor

Heel wat stof...

Edited on: woensdag 08 juli 2009 21:21

Posted in (RSS)

Prerelease Mishra's Playground: Time Spiral

Posted on zondag 24 september 2006 at 11:51 by Visitor

De nieuwe Magic-reeks Time Spiral bevat een aantal reprints van oude kaarten en ook zowat elke mechanic (flanking, echo, buyback, treshhold, flashback) die Magic ooit gekend heeft.

Gisteren heb ik meegedaan aan de prerelease in Mishra's Playground. En met succes: met een wit-blauw deck behaalde ik 4 wins en 1 draw, wat mij de eerste plaats opleverde.

Play of the Day: Temporal Isolation op de Akroma (oude kaart die teruggebracht is) van mijn tegenspeler om shadow te geven... en ook er voor te zorgen dat die geen schade meer doet.

Posted in Magic (RSS)

Shadowrun: Gordon Sark

Posted on vrijdag 22 september 2006 at 13:46 by Visitor

Gordon Sark is een freelance beveiligingsadviseur. Hij is overgekomen uit Seattle naar Europa om daar een nieuwe markt aan te boren.Tijdens 1 van zijn eerste opdrachten werd hij gecontacteerd voor een andere soort opdracht: een pakje afleveren in Groot-Rijsel. Zonder al te veel problemen kon het team - dat verder bestaat uit Aiko (weapons specialist), Esaïra (magic), Adrian Voight (face) en Midnight (rigger) - het pakje op tijd afleveren.

Nu volgt de volgende uitdaging: nagaan wie een Ares R&D-man heeft ontvoerd... Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Posted in Shadowrun (RSS)

Als het kriebelt... het vervolg

Posted on vrijdag 22 september 2006 at 13:37 by Visitor

Ik heb de pagina's met screenshots van World of Warcraft en stripcovers een visuele update gegeven met de nieuwst Chameleon 3D light skin van JAlbum.

Posted in Site (RSS)

Zook is een archmage

Posted on zondag 17 september 2006 at 14:58 by Visitor

Niet helemaal, maar hij heeft toch de Robe of the Archmage.

Met dank aan Winsor, Aciaa en vele anderen voor de cloth om mijn tailoring op 300 te krijgen en voor de Essences om de Robe te maken!

Posted in World of Warcraft (RSS)

Als het kriebelt...

Posted on vrijdag 15 september 2006 at 22:27 by Visitor

moet je je site updaten. Het kriebelt, dus ik begin met het meest eenvoudige: de layout een beetje opfrissen. Beter goed gekopieerd dan slecht gemaakt en dus een template gekopieerd van TTLF-site.

Binnenkort: Shadowrun informatie en achtergronden uit de oude D&D-doos

Posted in Site (RSS)

Prerelease Mishra's Playground: Coldsnap

Posted on vrijdag 15 september 2006 at 22:25 by Visitor

De prerelease dateert van een tijdje geleden. Een verkeerde kleurkeuze (zwart-rood in plaats van rood-groen) en te weinig beesten leidden naar een magere 3 wins-3 losses, dus zo snel mogelijk vergeten :)

Posted in Magic (RSS)

Prerelease Mishra's Playground: Dissention

Posted on vrijdag 28 april 2006 at 21:45 by Visitor

Afgelopen zaterdag heb ik de Dissention Prerelease gewonnen met een zwart-blauw-groen deck.

Deck: Zwart-blauw-groen -> zwart-groen en zwart-blauw uit Ravnica is al sterk, wordt hier opgevuld door blauw-groen in Dissension + schitterende rares in die kleuren (heb met 5 van mijn 6 rares gespeeld)

Resultaat: 5 wins (2-0 elk) en 1 draw (stond 1-0 achter, maar 2 minuten voor tijd nog 1-1 kunnen maken dankzij een 13/13 (!) trample)

Tegenstanders : 3x zwart rood, 1x zwart-blauw-groen en 1x blauw-wit-groen

Key cards (de kaartnamen ontsnappen mij omdat het al een tijdje geleden is dat ik nog Ravnica heb gespeeld):

- 14 beesten, 10 spells, 16 land

- Civic wayfinder: handig om 1 van mijn 3 eilanden te gaan zoeken :-°

- 5/5 trample wurm

- 1/1 creature dat +1/+1 counter krijgt voor elk land dat ik leg -> laatste spel was dit een 8/8 flying (dankzij blauw enchantment dat flying geeft en 2 kaarten doet trekken)

- Scion of the wild: Creature met power/toughness gelijk aan aantal creatures dat ik heb -> laatste spel was dit een 8/8 trample die 4 blockers verpulverde omdat ik de zwart-groene regenereerkaart had (naam ontsnapt mij) -> lag samen in spel met bovenstaande 8/8 flying

- Transguild courier: 3/3 artifact dat alle kleuren is

- Fists of Ironwood: Geeft trample en legt 2 1/1 saprolings in play (combo met Scion of the Wild)

- Groene kaart die +2/+2 geeft aan een creature voor elke kleur (!) die dat creature heeft

- En ja, de 3 voorgaande kaarten bijeen maken een 13/13 trample monster, dat mij een draw uit de brand heeft doen slepen en nog een ander spel heeft doen winnen. Gelukkig had hij de 1e keer trample want de andere had een creature met protection from multicolor (!)

- Blauw-groene 3/3 voor 3 mana met Graft (nieuwe ability: creature komt in play met x +1/+1 counters die je op ander beest mag leggen als dat in play komt). Dit beest kan voor 2 mana een creature dat +1/+1 counters heeft untargetable maken. Deze lag het laatste spel in play. Mijn 1/1 creature en scion of the ?? hadden counters en konden niet getarget worden omdat ik altijd 2 mana overhield.

- Blauw-groene 3/3 (!) flying-trample (!!) voor 4 mana

- Blauw-groene instant die van 1 creature een ander creature maakt tot eind van de beurt (insta-clone)

- 4 removal kaarten (oa. disembowel, putrify en zwart enchantment met bury effect,)

- 1 dubbel land (groen-blauw)

- Muse of ???: Artifact dat kaart van tegenstander from game doet removen. Deze geremovede kaart kan ik dan spelen.

Kortom: hele goeie kaarten die op verschillende manieren konden gecombineerd worden..

Posted in Magic (RSS)

Nieuwe stijl: Blog

Posted on zaterdag 01 oktober 2005 at 10:22 by Visitor

Van in het begin had ik een blogstijl in het hoofd voor mijn site. Hiervoor ontwikkelde ik een database in MS Access die de pagina's genereerde. Voor de laatste lay-out heb ik echter heel wat aanpassingen moeten doen omdat ik alles in de database wou stoppen zoals de layout en pagina's met extra informatie. Ik heb deze manuele database en pagina-opzet vaarwel gezegd en ik ben overgeschakeld op Thingamablog, JAlbum en OpenOffice.org.

Thingamablog zorgt voor de blogs, JAlbum voor de albums met afbeeldingen en OpenOffice.org bezit een exportmodule om .pdf's te genereren. Door deze tools het werk te laten doen, kan ik mij terug op de inhoud concentreren in plaats van op het onderhoud van de MS Access-database om de pagina's te genereren.

Posted in Site (RSS)

World of Warcraft Screenshots

Posted on zaterdag 01 oktober 2005 at 10:11 by Visitor

Sinds ik World of Warcraft speel heb ik al een heleboel screenshots genomen. Deze verzameling kun je nu online bekijken.

Posted in World of Warcraft (RSS)

Ergerlijkste DVD-momenten

Posted on zaterdag 01 oktober 2005 at 10:11 by Visitor

Ik heb een DVD-speler gekocht omdat ik zelf wil kunnen bepalen hoe en wanneer ik mijn DVD's bekijk. Maar bepaalde filmmaatschappijen denken daar anders over:

  • Gedwongen intro's
Je kunt niet naar het volgende hoofdstuk springen. Erger nog: vooruit spoelen gaat ook al niet. Het meest recente voorbeeld is het filmpje tegen piraterij waar niet aan te ontsnappen valt.
  • Taalkeuze
De taal kiezen gaat niet altijd even gemakkelijk. Het ideale is als je een taalkeuze menu hebt waar je eerst de gesproken taal en dan de ondertitels kunt kiezen zonder dit menu te moeten verlaten. Erger wordt het als je de gesproken taal kiest en meteen naar het hoofdmenu terugkeert, waarna je opnieuw in het taalkeuze menu moet gaan om de ondertitels te kiezen.
  • Taal veranderen als de film speelt
In sommige titels kun je de taal of ondertitels niet veranderen als de film speelt. Je moet naar het hoofdmenu gaan om de taal te kiezen. Iets wat heel handig is als de film direct begint te spelen zonder ondertitels. Of als je eens naar de commentaartrack wil luisteren.
  • Extra's
Nee, "Interactief menu" en "Directe scenetoegang" zijn geen extra's. En alleen trailers evenmin.
  • Driedubbel special extended director's versions
Je hebt altijd de ultieme versie van de film op DVD tot een of andere marketeer besluit om een nieuwe versie uit te brengen met 5 minuten extra beeldmateriaal en 3 nieuwe extra's.

Posted in DVD (RSS)

Prerelease Mishra's Playground: Ravnica

Posted on zondag 25 september 2005 at 13:27 by Visitor

Ik heb afgelopen zaterdag (24/09) meegedaan aan de prerelease van Ravnica in Mishra's playground. Ik speelde met een groen-wit-rood deck en haalde een teleurstellende 2-3-1. Na afloop kan ik weer mijn kaarten verkopen voor 15€.

Posted in Magic (RSS)

Striplijst bijgewerkt

Posted on zaterdag 24 september 2005 at 13:26 by Visitor

Mijn lijst met strips is bijgewerkt en bevat mijn laatste aanwinsten: Kid Paddle 10, Aldebaran 1-5, Lanfeust van Troy 1-7 en Imago Mundi 5-6.

Posted in Strips (RSS)

Top 3 van griezelmomenten in games

Posted on maandag 29 augustus 2005 at 13:26 by Visitor

Bij het spelen van een spel, is sfeer een belangrijke factor. In het onderstaande lijstje zat de sfeer er in elk geval geval heel goed in:

  1. Vampire Bloodlines: Ocean Hotel
    Een van de levels van Vampire: Bloodlines speelt zich af in het Ocean Hotel. Je moet dit hotel doorlopen om een bepaalde quest te doen. Wel: ik speel dat level nooit meer. Dit ene level ademt meer griezeligheid uit dan Doom 3: dingen die ineens door te lucht vliegen, stemmen in het donker, geesten die verschijnen.
  2. Clive Barker's Undying
    Op een bepaald moment draai je een hoek om en je kijkt in een spiegel. In die spiegel zie je plots iemand achter je zweven. Genoeg om direct alle lichten aan te steken
  3. Doom 3: "Save me"
    Een hoek omdraaien en dan "Save me" zo ontzettend griezelig horen fluisteren dat weerom alle lichten aangaan

Posted in PC Games (RSS)

World of Warcraft: Zook is level 60

Posted on zondag 07 augustus 2005 at 13:25 by Visitor

Mijn allereerste karakter dat ik op de eerste dag hebt gemaakt is vandaag level 60 geworden. Zook, de gnome mage, kan na iets minder dan 6 maanden aan de grote queeste naar de epic mount (900 gold) beginnen..

Posted in World of Warcraft (RSS)

Rappan Athuk is voorbij

Posted on woensdag 08 juni 2005 at 13:24 by Visitor

Na meer dan een jaar loopt Rappan Athuk ten einde. De vorige sessie eindigde in een kamer met twee demonen. De aanloop naar de finale met Orcus kon beginnen. Het tweede deel van het verslag van de eindsessie bevat alle informatie, inclusief een paar foto's genomen tijdens het spel.

Posted in Rappan Athuk - Sessies (RSS)

Een oud verhaal opgegraven

Posted on zaterdag 04 juni 2005 at 13:22 by Visitor

Een karakter wou haar moeder terug halen uit de dood en beschikte over een ring of wishes. Alles werd in gereedheid gebracht en ze zei "Ik wens dat mijn moeder terug levend wordt".

Waarop de moeder prompt stikte omdat ze nog steeds in haar graf lag.

Posted in RPG Verhalen (RSS)

Huisregels voor het rollenspelen

Posted on zaterdag 04 juni 2005 at 13:21 by Visitor

Na twee à drie weken meer gezeverd te hebben dan gerollenspeeld, werd het idee geopperd om elke speler een XP-penalty te geven elke keer hij de sfeer brak. De XP-penalty werd niet doorgevoerd, maar het aantal onderbrekingen werd wel bijgehouden per persoon en dit is het resultaat:

* B: 10x
* S, F en D: elk 7x
* W: 4x
* J: 3x
* T: 0x
* Totaal: 38x

Gesteld dat we van 21.00 tot 01.00 uur gespeeld hebben, komt dit neer op 9,5 onderbrekingen per uur, wat een onderbreking is om de 6m20s !

Posted in Rollenspel (RSS)

Fascinerende gebeurtenissen in Rappan Athuk

Posted on woensdag 01 juni 2005 at 13:24 by Visitor

Het einde van de campagne is nabij en de groep maakte heel wat mee in de aanloop naar de eindsessie. Lees er alles over in deel 1 van het verslag van de eindsessie.

Posted in Rappan Athuk - Sessies (RSS)

Elwyn is level 13 geworden

Posted on woensdag 01 juni 2005 at 13:23 by Visitor

Zonder ook maar 1 punt schade te doen is Elwyn level 13 geworden.

Posted in Rappan Athuk - Karakters (RSS)

Prerelease Mishra's Playground: Saviors of Kamigawa

Posted on maandag 23 mei 2005 at 14:34 by Visitor

Ik heb afgelopen zondag 22/05 aan de prerelease van Saviors of Kamigawa meegedaan in Mishra's playground. Ik speelde met een zwart-wit deck en eindigde na een magere 3-3 op een 17e plaats op 31 deelnemers.

Na afloop verkoop ik mijn kaarten voor 15€.

Posted in Magic (RSS)

Land Ahoy!

Posted on vrijdag 13 mei 2005 at 13:18 by Visitor

Je gaat naar Fedcon XIV (SF-conventie) waar een stand staat waar ze Pirates demonstreren. Omdat de conventie een beetje tegenvalt, besluit je om een demo te spelen waarbij iemand het spel uitlegt.

En die bootjes zijn zo mooi. En het spel is zo simpel. En je kunt dit doen. En je kunt dat doen. Resultaat: een paar Pirate-boosters rijker.

Posted in Bordspellen (RSS)

Dragonstar technologie

Posted on vrijdag 15 april 2005 at 13:16 by Visitor

Een bron die onbekend wenst te blijven speelde ons volgende informatie toe:

Verschillende millenia geleden hebben een groep geniale gnomes voor het eerst een ruimteschip gebouwd dat een andere wereld heeft bereikt. Ruimtereizen gebeurt door combinatie van technologie en magie. Er is een gezegde dat luidt: "Technologie helpt ons de wetten van de natuur te begrijpen. Magie helpt ons ze te breken".
Om van wereld tot wereld te vliegen ontwikkelden magiers machtige teleport divices die men starcasters noemt. Tussen sommige planeten (de throne worlds) zijn ook gigantische teleport gates gebouwd.
Over die lange tijd heeft technologie vooruitgang geboekt, maar niet te vergelijken met de vooruitgang die wij kennen. Er zijn dus ruimte- schepen in dienst van meerdere eeuwen jaren oud die in principe niet echt veel verschillen van de nieuwste versies.
Computers zijn ook zo iets. Ze zijn er al sinds heel lang, maar de Moore Law bestaat niet. Er is ook niet echt nood aan snellere proces tijd en grotere opslagcapaciteit als wij kennen. Hoe zie ik dat dan? Wel, stel u voor dat computers niet binair maar analoog zijn. Een berekening is eigenlijk maar een precieze benadering. Om een taak te berekenen schakelt de computer een reeks schakelingen in een netwerk (operational amplifiers) en slaat dat op in een matrix van capaciteiten.
Een capaciteit is een verkeerde term voor een condensator. Een matrix is gewoon een x dimentionale struktuur. Een tabel is eigenlijk al een matrix. Vroeger werd data opgeslagen in ferietringen in een matrix. Door elke ring met twee stroomleidingen te voorzien konden die elk in 2 standen magnetisch geswitched worden. Met condenstoren kunt ge dus in principe op dezelfde manier analoge stroomsterkten 'bewaren'.

Posted in Dragonstar - Achtergrond (RSS)

Paladijns voor beginners

Posted on woensdag 13 april 2005 at 13:15 by Visitor

Het paladijns is geen gemakkelijke taal. Vandaar een handig mini-woordenboek

* Herleven: verrijzen
* Oh mijn Heironeous: Oh mijn God
* Purificateren: zuiveren
* Zijn hart verheffen: bidden

Posted in Rappan Athuk - Sessies (RSS)

Elwyn is level 12 geworden

Posted on vrijdag 08 april 2005 at 13:14 by Visitor

Het gevecht met de trollen, clerics en een demon heeft er voor gezorgd dat Elwyn level 12 is geworden.

Posted in Rappan Athuk - Karakters (RSS)

Korgan verdwijnt en Elwyn verschijnt

Posted on woensdag 30 maart 2005 at 13:14 by Visitor

Terwijl de groep op zoek ging naar Korgan die verdwenen is, stuitten ze op Elwyn. Deze paladijn van de Orde van het Witte Schild stond in een hoekje zijn armor op te poetsen toen hij verrast werd door de party. Zijn queeste was volbracht en hij bood aan om zich bij de groep te voegen.

En dat zal hij niet vlug vergeten. Al vlug dook de groep in een gevecht met vier trollen, vijf clerics en een demon en kwam er triomferend uit. Klin sneuvelde in het gevecht maar zijn opoffering en moed hebben het de groep mogelijk gemaakt om het gevecht te winnen. Hij werd terug tot leven gebracht en kan weer volop mee strijden tegen Orcus.

Posted in Rappan Athuk - Karakters (RSS)

Een Mox Emerald voor 5 EUR

Posted on woensdag 30 maart 2005 at 13:13 by Visitor

Ik weet het nog goed: het was een Type 1 toernooi en een van de spelers deed tussen de wedstrijden door een spelletje. Voor 200 BEF (5 EUR) mocht je 7 keer met 4 dobbelstenen rollen en afhankelijk van het resultaat kon je dan een booster of een out of print kaart winnen. Omdat ik op dat ogenblik oude boosters aan het verzamelen was, viel mijn oog direct op de Legends booster waar je een 5 moest voor rollen.

En bij mijn 4e rol gebeurde het: ik rolde 4 enen!! Ik vroeg mij verbaasd af wat ik ging winnen, want ik was zodanig gefixeerd op die booster dat ik niet eens gezien had dat een 4 goed was voor een Mox Emerald!!! En zo ben ik aan een Mox Emerald geraakt voor 5 EUR.

Posted in Magic (RSS)

Kleurgevoelige kolonisten

Posted on zaterdag 19 maart 2005 at 13:19 by Visitor

Wat krijg je als een speler die altijd met rood speelt plots iemand anders de rode stukken ziet nemen en met groen moet spelen? Juist: als hij kan ruilen met die persoon biedt hij niet alleen kaarten te ruil aan, maar OOK zijn kleur. Dus werd er 1 wol EN de rode kleur geruild tegen 1 graan EN groene kleur. Van een unieke ruil gesproken!

Posted in Bordspellen (RSS)

Draft Mishra's playground: Champions/Betrayers

Posted on zondag 27 februari 2005 at 13:06 by Visitor

Nog niet veel Champions gespeeld en nog nooit Betrayers. Met een traag blauw-zwart deck eindig ik 15e op 32 deelnemers.

Posted in Magic (RSS)

Korgan treedt het dodelijke Rappan Athuk binnen

Posted on woensdag 23 februari 2005 at 13:13 by Visitor

De "4 vreemdelingen ontmoeten elkaar in een herberg en trekken er daarna op uit"-introductie is niks voor mij. Na achtereenvolgens Zook, een magier uit Waterdeep, Elwyn, een paladijn op boetedoening, werd uiteindelijk Korgan geintroduceerd.

Korgan is een mens, maar er hangt een waas van geheimzinnigheid over hem. Hij heeft niks magisch aan, heeft al een tegenstander vervloekt en vecht met een spiked chain. Bovendien biedt hij zijn diensten 1 dag gratis aan, maar wat daarna?

Rappan Atthuk neemt een nieuwe wending.

Posted in Rappan Athuk - Karakters (RSS)

De laatste momenten van Torq

Posted on zaterdag 19 februari 2005 at 13:05 by Visitor

Het lijkt wel of Golden Earring hun song "Twilight Zone" speciaal voor de laatste momenten van Torq heeft geschreven.

Yeah there's a storm on the loose
-- Een storm breekt los
I'm wrapped up in silence, all circuits are dead
I cannot decode, my whole life spins into a frenzy

-- Torq krijgt de fatale klap
and when the hit man comes
he knows damn well he has been cheated

-- Torq sterft en voelt dat er iets mis is
I'm falling down a spiral, destination unknown
-- Torq begint aan zijn laatste reis
Help I'm steppin' into the twilight zone
the place is a madhouse, feels like being cloned
My beacon's been moved under moon and star
Where am I to go, now that I've gone too far

-- Torq bereikt de andere kant
I can't get no connection, can't get through, where are you
-- Klin probeert Torq te reviven
It's two a.m., the fear has gone
-- Thuis, beseffende dat het over is met Torq
Bevat samples van Twilight Zone (Golden Earring)

De verwelkoming van Torq aan de andere kant

Another Visitor...
-- Torq wordt verwelkomd

De laatste woorden van Torq

klin, klin, waar ben je?
help mij
ik ben bang klin
ik was op weg naar hextor en toen werd ik ineens tegengehouden
ik zit hier vast
ik kan hier niet weg
het is hier koud, klin
waar ben je klin?
klin, help mij, ik ben bang
klin...

Posted in Rappan Athuk - Karakters (RSS)

Skully’s song for the dead Torq

Posted on zaterdag 19 februari 2005 at 13:05 by Visitor

Skully in een poëtisch bui na Torq's dood

Torq, helaas, hij is niet meer.
Gesneuveld onder ’t grote zwaard
begint hij aan zijn laatste vaart.
Tegen de giant had hij geen verweer.
Baal hangt nu aan Skully’s zij,
en is uit op bloed en wraak.
Evil kloppen wordt zijn taak
het hoofd van Orcus is voor mij.

Posted in Rappan Athuk - Karakters (RSS)

Gamemasters tribute to Torq

Posted on zaterdag 19 februari 2005 at 13:05 by Visitor

Een woordje van de gamemaster naar aanleiding van de dood van Torq

Gisteren moeten afscheid nemen van een merkwaardige en rare dwerg, Torq genaamd.
Hoe raar en zonder probleem hij in de dungeon verzeilde en de party vergezelde...
"na lang rondreizen eindelijk rappan athuk gevonden en binnengegaan - hextor zal blij zijn"
Hoop voor Torq dat Hextor ook blij zal zijn nu hij in Rappan Athuk zal blijven....
Wat zullen we missen:
* Het eeuwige bekvechten met Hexa en Baal.
* Het altijd vooraan staan om mot uit te delen.
* De neerkijkende houding tegenover Halflings, Gnomes,... (alé soms toch)
* De Goblin 'killer' (en die gaan u zeker niet missen)
* Degene die nooit wil slapen en nooit moe is, en als hij dan slaapt, direct voor twee dagen...
* Iemand die edelsteentjes zit op te blinken en van alle kleuren eentje wil
* Iemand die de weg wist naar Orcus
* Een niet te onderschatten, geheimzinnige dwerg (was hij evil of niet, waarom zag hij er zo uit, waarom trok hij alleen naar Rappan Athuk,...)
...geen tijd meer om hem verder te doorgronden...
In alle geval zwart is een kleur die nooit meer dezelfde zal zijn.
Goodbye,
Gamemaster Rappan Athuk.

Posted in Rappan Athuk - Karakters (RSS)

Drama in Rappan Athuk

Posted on zaterdag 19 februari 2005 at 13:04 by Visitor

Torq sneuvelde in Rappan Athuk. Zijn dagboek heeft dan ook een iets andere toon...

mijn geheugen vervaagt, ik zit hier opgesloten tussen de doden
ik volgde baal naar een poel van teer en terwijl een zuur door mijn plaat brandde vond ik een doorgang
de groep volgde en toen stond hij daar: mijn doem
een enorme giant waar Skully direct naartoe vloog
ik koos positie en sloop verder langs de kant
terwijl de pijn van het zuur nog door mijn aders brandde, werd ik geraakt toen ik dichter wou komen
ik kon slaan, maar toen kreeg ik ineens geen adem meer
ik werd vol geraakt in de borst en stortte neer
ik zag nog vaag dat de giant werd neergeklopt, toen ik ineens een warm gevoel kreeg vanbinnen
mijn reis naar hextor was begonnen, maar ineens werd ik tegengehouden en voelde ik koude rillingen
na een hele tijd hoorde ik de stem van klin die vroeg om terug te komen
maar ik geraak niet terug
ik geraak hier niet weg
ik heb het koud
ik ben bang
help mij

En vergeet het nooit:

Op tijd een een healing spell, houdt een dwerg gezond en wel

Torq's avonturen staan beschreven in zijn dagboek.

Posted in Rappan Athuk - Sessies (RSS)

JoJo from outer space

Posted on zaterdag 12 februari 2005 at 13:02 by Visitor

Torq schrijft in zijn dagboek over bizarre gebeurtenissen in Rappan Athuk

eiland gevonden met groot beeld op met ring
skullcrusher gewond toen hij ring wou pakken
werd ook gewond maar klin genas mij
ineens grote lichtflits en veel lawaai
kleine halfling gevonden op grond - heet jojo en praat in raadsels
helft begrijpen we niet en andere helft is nonsens - heeft het over contact maken en andere planeten
we hebben begrepen dat hij naar een haven moet om daar de boot te nemen maar we zullen hem eerst helpen rappan athuk te overleven
grot gevonden met beenderen in - morthos heeft zwaard gevonden maar kan dat nu niet meer loslaten - zwaard praat en kent baal
toen we buiten wilden gaan hing daar beholder
jojo versteend en morthos versteend
skullcrusher begon zijn speren te gooien en ik gooide zwaarden die in grot lagen
klin heeft dan beholder verslagen met hulp van mij en skullcrusher

Posted in (RSS)

World of Warcraft gekocht

Posted on vrijdag 11 februari 2005 at 13:02 by Visitor

De stap is gezet: ik heb World of Warcraft gekocht. Ik heb op de PvE-server Emerald Dream een gnome mage gemaakt die Zook heet.

Edited on: zondag 05 juli 2009 19:52

Posted in World of Warcraft (RSS)

World of Warcraft Beta screenshots - update

Posted on zaterdag 05 februari 2005 at 13:01 by Visitor

Gedaan met de koude voeten in deze nieuwe screenshots van World of Warcraft

Posted in World of Warcraft (RSS)

Klin komt en Teebo gaat

Posted on woensdag 02 februari 2005 at 13:01 by Visitor

Op de 17e dag werd Teebo overvallen door spinnen en sneuvelde.

ondenkbare is gebeurd - teebo is gesneuveld in een gevecht met spinnen
teebo wou een riviertrol bevrijden uit een web maar werd overvallen door een hoop spinnen en verdween voor onze ogen
had voorgesteld om trol te doden maar teebo wou hem bevrijden goed als hij was
zullen hem missen - zijn vuurballen en kennis van magische dingen
gelukkig heeft hij mijn armor nog zwart gemaakt juist vooraf
klin is terug en heeft mij vergeven dat ik flesh golem doodde die hem dan in put duwde
op voorstel van baal door water gegaan en op nieuwe plaats aangekomen
twee grotten met spinnen afgelopen maar was niet in vorm - skullcrusher wel - heeft goed geklopt
verlies is enorm - zweer dat ik alle riviertrollen verpulver die ik tegenkom

Posted in Rappan Athuk - Sessies (RSS)

World of Warcraft Beta screenshots

Posted on woensdag 02 februari 2005 at 13:00 by Visitor

Een beta-account en 2.5 Telemeter GB armer leverde dit overzicht op van mijn eerste stappen in een MMORPG.

Zook is een gnome mage die voor het edele beroep van engineer heeft gekozen en ook mijnen kan ontginnen om aan zijn grondstoffen te geraken. Memorabele momenten tot nu:

  • Naast een visser gaan zitten en vragen of ze bijten.
  • Een level 3 boar (everzwijn) aanzien voor een level 1 wolf op de allereerste quest en direct kennismaken met het systeem van verrijzenis

Posted in World of Warcraft (RSS)

Een oude bekende van Torq verrijst

Posted on dinsdag 18 januari 2005 at 12:59 by Visitor

Specters en een verrijzenis in Rappan Athuk.

hebben mausoleum gevonden met geheime gang naar beneden
morthos en ik kregen het koud toen we ruimte met kisten binnengingen
zaten geesten in en ben vlug weggelopen - morthos kwam iets later maar zag er slecht uit
teebo vuurballen naar beneden gesmeten maar geesten bleven zitten
nacht gerust en dan ging teebo ineens alleen naar beneden gevolgd door eldar en skullcrusher
morthos begon met graf voor teebo te graven maar ging dan mee beneden
ik vond het veel te gevaarlijk en bleef boven maar werd aangevallen door 5 goblins - gemakkelijk gevecht
kreeg weer onder voeten van teebo en heb dan maar potions op grond gesmeten uit frustratie
dan gebeurde iets raar - eldar stak lichtjes aan en begon spreuk op te zeggen
ineens lag klin daar - terug uit de doden - en verdween eldar
goeie klin is terug

Posted in Rappan Athuk - Sessies (RSS)

Anarchy Online gratis

Posted on dinsdag 18 januari 2005 at 12:58 by Visitor

Op de site van Anarchy Online kun je tot en met 15/01/2006 gratis een account registreren en spelen zonder maandelijks abonnement.

Posted in PC Games (RSS)

Bots voor CounterStrike: Source

Posted on dinsdag 18 januari 2005 at 12:57 by Visitor

Word je altijd overhoop geschoten in CounterStrike? Met de nieuwste update kun je je laten vernederen door bots.

Posted in PC Games (RSS)

Torq beleeft een helse namiddag

Posted on donderdag 13 januari 2005 at 12:56 by Visitor

Na een zwaar gevecht in de voormiddag, zag de namiddag er niet veel beter uit.

gingen eindelijk naar orcus maar teebo en skullcrusher vonden het nodig eerst een platform op te kruipen en te onderzoeken
hoorde geplof en gevloek - bleek dat er mummies en demon zaten - vlug naar boven gekropen maar voelde mij ineens verlamd
demon was vlug weg - skullcrusher heeft eerste mummy afgeklopt maar hij heeft de eer van de tweede mummy aan mij gelaten
eldar heeft mij genezen maar alleen omdat baal aandrong
daarna verder getrokken en vijf goblins gezien - heb ze afgeklopt en dan grot binnengetrokken waar hele hoop goblins aan het werk waren
heb alle goblins helemaal alleen afgeklopt maar toen ik terug buitenkwam was de rest van de groep niet blij
vonden het gemakkelijk - niet nodig en slecht van mij - dat ze hun plan trekken en zelf de weg zoeken

Posted in Rappan Athuk - Sessies (RSS)

Knipoog naar Discworld ?

Posted on maandag 10 januari 2005 at 12:54 by Visitor

Een van de personages heeft het over een spoormaker die op een vreemde manier is ingericht: er zou een schijf op rusten die ingericht is als een kleine wereld. Is dit een knipoog naar Discworld?

Posted in Strips (RSS)

Torq is level 10 geworden

Posted on donderdag 06 januari 2005 at 12:54 by Visitor

Na een heroisch gevecht is Torq level 10 geworden.

Posted in Rappan Athuk - Karakters (RSS)

"Smerig galbraaksel van een elf !!!"

Posted on donderdag 06 januari 2005 at 12:50 by Visitor

Torq is razend. Uit zijn dagboek:

eldar is galbraaksel
we gingen een groep umber hulks aanpakken maar het zag er te gemakkelijk uit en het interesseerde me niet - voelde mij ook suf
maar toen het gevecht gedaan was voelde ik dat eldar iets met mij had gedaan - hij wil niet zeggen wat maar ik vind hem geen toffe meer
teebo heeft een diamant verpulverd om mij een stenen harnas te geven dat amper 2 tellen houdt - moet nog aan zijn magie werken
spijtig van de diamant - allemaal verspilling
morthos pist nog altijd lichtgevend geel - volgens mij is het iets dat skullcrusher hem laat drinken
baal was kwaad op mij - heeft een hele avond niet tegen mij gesproken nadat ik hem per ongeluk mace had genoemd - was wel rustig in mijn hoofd
baal lust geen bloed maar praat weer - de hoofdpijn is weer begonnen
op weg naar orcus hebben we een purple wurm aangepakt - ze had bijna skullcrusher ingeslikt maar ineens bewoog ze niet meer - heb haar zonder veel moeite kunnen afkloppen
voel mij zwak maar eldar moet van mijn lijf blijven

Posted in Rappan Athuk - Sessies (RSS)

Bezittingen van Zook teruggevonden

Posted on woensdag 29 december 2004 at 12:49 by Visitor

Een groep avonturiers van Waterdeep heeft in een ingestorte grot nabij Waterdeep een buidel teruggevonden met daarin een brief die Zook voor zijn vader had geschreven. Verder werden ook een aantal notities teruggevonden voor een tweede brief. De brief is gedateerd op 01.04.2003, terwijl de notities dateren van 08.04.2003.

In de buidel werd ook nog een artifact teruggevonden dat een gnome voorstelt.

Beroemde magiërs onderzoeken het artifact, maar er wordt verondersteld dat het gaat om een clockwork gnome waarvan melding wordt gemaakt in de brief.

De vondst is van onschatbare waarde omdat het gaat om een van de meest bekende gnomes uit zijn tijd. Hij was berucht omwille van zijn practical jokes die hij altijd uithaalde, maar ook beroemd omwille van zijn geniale artifacts die hij creëerde. Zook verdween tijdens een expeditie en er werd nooit meer iets van hem vernomen.

Met uitdrukkelijke toestemming van de familie publiceren wij de originele tekst van de brief en de notities.

Posted in RPG Verhalen (RSS)

Zo speelde je Magic vroeger

Posted on woensdag 29 december 2004 at 12:48 by Visitor

Wizards is in zijn archieven gedoken en heeft het originele regelboek op de site gezet.

Posted in Magic (RSS)

Vierkanten en zeshoeken

Posted on woensdag 29 december 2004 at 12:47 by Visitor

Ooit al eens geprobeerd om zeshoekjes te tekenen op een blad voor 1 of ander spel. En dat gedaan met de PC ? En er niet in slagen om de vakjes correct aan elkaar te zetten? Wel, op deze site vind je wat je nodig hebt.

Posted in Rappan Athuk - Sessies (RSS)

Vampire Bloodlines Patch

Posted on donderdag 23 december 2004 at 12:47 by Visitor

Een patch voor Vampire Bloodlines is beschikbaar op de officiele site.

Posted in PC Games (RSS)

Torq ontmoet Morthos

Posted on woensdag 22 december 2004 at 12:44 by Visitor

Uit het dagboek van Torq

eldar was blij met zijn beeldje
nieuwe in de groep gekomen - morthos of zo vertrouw hem niet - eldar vertrouwt hem ook niet
skullcrusher heeft beholder afgeklopt in 6 tellen - veel klop en dan kans gezien om hem af te maken
hebben naam gekregen van andere beholder slavish of zoiets
slavish gezegd tegen deur die dicht was en deur is opengegaan heb baal ontmoet en hexa weggegooid
voel mij veel minder bedreigd met baal - praat wel veel - krijg er hoofdpijn van
baal weet de weg naar orcus en wil er nu naar toe - maar eerst heb ik een stenen golem afgeklopt met hulp van baal

Posted in Rappan Athuk - Sessies (RSS)

Behold the Beholder

Posted on zaterdag 18 december 2004 at 12:39 by Visitor

Een party bestaande uit Morthos, Teebo, Eldar, Skullcrusher en Torq is er zonder veel moeite in geslaagd om een Beholder in 1 beurt dood te meppen zonder doden in de eigen rangen.

Eldar probeerde de Beholder vast te zetten, maar dit mislukte. Hierop reageerde de Beholder prompt door Skullcrusher en Morthos te bezweren. Skullcrusher besteedde hier geen aandacht aan, maar Morthos viel prompt in slaap.

Daarna raakte Skullcrusher de Beholder voluit en toen deze wou wegzweven maakte Skullcrusher van de opportuniteit gebruik om de Beholder een paar fatale klappen toe te brengen.

Bovendien was de dwarven fighter er niet eens bij. Die was ergens anders een beeldje aan het maken voor iemand van de groep die hij charmant vindt.

Posted in RPG Verhalen (RSS)

Half-Life 2: Mods

Posted on zaterdag 18 december 2004 at 12:39 by Visitor

Deze mods hou ik de gaten:

  • Sourceball - versie van speedball
Volg de discussie op de Steam forums en de home page
  • Dystopia
"Dystopia is a Half-Life 2 modification which places the player into tense combat situations in a high tech world spanned by computer networks. As either Punks or Corp Mercenaries the player will fight through the physical world to gain access, via jack-in terminals, to cyberspace. Cyberspace is a three dimensional representation of the world's network. Inside cyberspace players will launch programs to hack into systems linked to the physical world, fight off enemy hackers or defend critical systems. Gameplay progresses through inter-linked physical and cyberspace objectives, some are completed in either the physical world or cyberspace, others only by a well timed combination of the two."
Surf naar de Dystopia site voor meer info.

Posted in PC Games (RSS)

Half-Life 2: DeathMatch

Posted on zaterdag 18 december 2004 at 12:38 by Visitor

DeathMatch is niet meer wat het geweest is. Niet alleen moet je nu de kogels van je vijanden ontwijken, maar bovendien moet je ook nog eens oppassen voor rondvliegend materiaal zoals stoelen, tafels, kasten, benzinevaten, wastafels en auto's. Dat allemaal dank zij de gravity gun. Dit wapen geeft een compleet nieuwe dimensie aan het spel en het is een hele goeie dimensie.

Posted in PC Games (RSS)

Counterstrike: Source

Posted on zaterdag 18 december 2004 at 12:37 by Visitor

Daar ik nooit Counter Strike gespeeld, duurt een ronde niet te lang. Meestal ben ik nog het buy-menu aan het uitpluizen terwijl de anderen rustig de bommen aan het leggen zijn.

Ach ja, ik zal nooit l33t worden en ik zal altijd wel n00b blijven.

Posted in PC Games (RSS)

Torq is level 9 geworden

Posted on zaterdag 18 december 2004 at 12:36 by Visitor

Eindelijk level 9!! Zijn karakterblad is bijgewerkt.

Posted in Rappan Athuk - Karakters (RSS)

Striplijst online

Posted on zaterdag 18 december 2004 at 12:36 by Visitor

Mijn lijst met strips staat nu ook online.

Posted in Strips (RSS)

DVD-lijst online

Posted on zaterdag 18 december 2004 at 12:35 by Visitor

Mijn DVD-lijst kun je nu ook online terugvinden.

Posted in DVD (RSS)

Draft Mishra's Playground: Champions of Kamigawa

Posted on woensdag 10 november 2004 at 12:33 by Visitor

Mijn eerste draft in Mishra's Playground sinds jaren. Ik eindig 4e met een blauw-rood deck.

Posted in Magic (RSS)

Prerelease Mishra's Playground: Champions of Kamigawa

Posted on woensdag 27 oktober 2004 at 12:32 by Visitor

Na 4 jaar kom ik nog eens in Mishra's Playground voor een sealed deck toernooi. Ik eindig 14e op 29.

Posted in Magic (RSS)

Prerelease Jette: Champions of Kamigawa

Posted on woensdag 20 oktober 2004 at 12:31 by Visitor

Door Magic Online heb ik terug de smaak van Magic een beetje te pakken en ik laat me overhalen om na 4 jaar nog eens mee te doen sealed deck toernooi. Ik eindig 18e, wat mij 2 boosters oplevert.

Posted in Magic (RSS)

Colin Wilkinson op zijn eerste opdracht

Posted on woensdag 22 september 2004 at 12:28 by Visitor

Colin Wilkinson begint aan een serie "Eye on America" als auteur bij National Geographic. Zijn eerste stopplaats is Arkham.

Posted in Call of Cthulhu - Karakters (RSS)

Torq dient zich aan als vervanger voor Grom

Posted on woensdag 28 juli 2004 at 12:26 by Visitor

Torq heeft een missie. En zelfs Rappan Athuk zal hem niet tegenhouden.

Posted in Rappan Athuk - Karakters (RSS)

Grom zal Rappan Athuk nooit meer verlaten

Posted on woensdag 21 juli 2004 at 12:02 by Visitor

Grom verzeilde in Rappan Athuk nadat hij geruchten had gehoord over een groep avonturiers die er naar toe getrokken waren. Beleef zijn laatste minuut. Het filmpje is een interpretatie van de laatste minuut van Grom en is 9MB groot.

  • Weetjes
De video duurt ongeveer even lang als het gevecht echt geduurd heeft.
Het verlies van hitpoints is zoals ze echt zijn verloren en bijgewonnen.
Het aantal screenshots vanaf het begin van het gevecht komt overeen met het aantal ronden dat het gevecht geduurd heeft.
  • Credits
Bevat trailer score van The Two Towers
Bevat foto van de deur van goed en slecht
Bevat screenshots uit de intro van Spellforce - The Order of Dawn
Bevat tekening van een half-orc gemaakt door John Doe
Gemaakt met Windows Movie Maker

Posted in Rappan Athuk - Karakters (RSS)

Grom trekt Rappan Athuk binnen

Posted on woensdag 12 mei 2004 at 11:49 by Visitor

Grom heeft gehoord dat een groep avonturiers naar Rappan Athuk is getrokken.

Posted in Rappan Athuk - Karakters (RSS)

Magic Online

Posted on woensdag 07 april 2004 at 11:46 by Visitor

Vier jaar geleden ben ik gestopt met spelen omdat het te kostelijk werd en bijna niemand meer speelde. Maar het bleef kriebelen en ik heb dan maar besloten om online te gaan. Je kunt gewoon spelen voor het plezier of meedoen aan een draft of een league en dat op eender welk moment. Voorlopig beperk ik mij tot casual spelen en af en toe een draft of een league.

Posted in Magic (RSS)

Voodoo in Call of Cthulhu

Posted on donderdag 01 april 2004 at 11:44 by Visitor

In een bureau waar alles overhoop gegooid is, wijst Désiré naar een brandende lamp.

John, denkende dat Désiré via duistere krachten de lamp heeft aangestoken vraagt:

- "Wow, is dat voodoo?"

Waarop Désiré lachend antwoordt:

- "Nee man, dat is elektriciteit"

Posted in RPG Verhalen (RSS)

De Pendragon lus

Posted on donderdag 01 april 2004 at 11:44 by Visitor

Ergens in een Pendragon universum is er een party die steeds opnieuw dezelfde gebeurtenissen beleefd. Ze komen dezelfde personages tegen en komen op dezelfde plaatsen, maar ze raken niet uit de eindeloze lus.

Posted in RPG Verhalen (RSS)

De waterput

Posted on donderdag 01 april 2004 at 11:43 by Visitor

Toen Ysgarran de ridder en zijn page bij een waterput aankwamen, wou de page absoluut gaan kijken wat er in de put was. Hij hing over de put en werd door onbekende kracht naar beneden getrokken.

Ysgarran greep zijn page vast en trachtte nog om hem te redden, maar hij moest hem loslaten om te vermijden dat hij zelf naar beneden werd getrokken.

Posted in RPG Verhalen (RSS)

De herhaling

Posted on donderdag 01 april 2004 at 11:42 by Visitor

We hebben ooit eens een complete scene opnieuw gespeeld. De gamemaster was in discussie met een andere speler en ondertussen speelden 2 andere spelers gewoon door. Beide speelden een evil technomage en het spel ontwikkelde zich dusdanig dat ze elkaar hebben vermoord.

Sindsdien worden evil karakters niet meer zomaar toegelaten in een sessie.

Posted in RPG Verhalen (RSS)

De koekoeksklok

Posted on donderdag 01 april 2004 at 11:39 by Visitor

Het beroemdste Call of Cthulhu verhaal is dat van William Lafayette en zijn koekosksklok.

William is een antiquair die naar Egypte vertrekt om daar een mysterieuze zaak op te lossen. Omdat hij denkt dat het gevaarlijk kan worden, besluit hij om wapens mee te nemen. Hij vreest dat de douane de wapens zal ontdekken en hij besluit om ze in een oude koekoeksklok te stoppen om ze op die manier voorbij de douane te smokkelen.

Een van de douaniers doorzoekt Williams spullen en zijn oog valt op de klok. Hij schudt met de klok waardoor de wapens een hels lawaai beginnen maken in de klok. William barst in woede uit en verwijt de douanier dat hij het mechanisme van zijn 18e-eeuwse klok heeft vernietigd en eist een schadevergoeding. Met de nodige verontschuldigingen betaalt de douanier hem een vergoeding die de prijs van de klok ver te boven gaat.

Posted in RPG Verhalen (RSS)

In Memoriam: Robert Duncan

Posted on donderdag 01 april 2004 at 11:37 by Visitor

Robert Duncan liet zich meeslepen in zijn grootheidswaanzin en verdween in otober 1922. Hieronder volgt een In Memoriam geplaatst door de Arkham Library.

ROBERT DUNCAN (17 Sept 1887 - Oct 1922)
The Library of the Arkham University regrets to announce you the death of their colleague and friend, Robert Duncan, who mysteriously disappeared in Peru last autumn.
Robert Duncan joined an expedition last October to uncover traces of a Maya civilization. According to his fellow expeditors, he mysteriously disappeared upon exploring a cave below a Mayan pyramid. They refused to comment on the exact causes of his disappearance.
Robert Duncan was born in 1887 in Bolton. He spent his youth in Bolton, where he visited the School Of Reforming Divinity. He was the perfect student and was well-known for his writings in the school journal.
At the age of 21, Robert Duncan moved to Arkham and entered the Arkham University where he enrolled on the Master in Library course. A brilliant student, he finished his education 4 years later cum laude. He found a job at the university where he was responsible for cataloguing and inventorying manuscripts and books of the early 1800s. He had a fond interest for archaeological and historical writings, which he always treated with the utmost care. The Arkham University appointed him to Head of the Arkham University Library in 1919.
His helpfulness and friendliness earned him great respect among professors and students at the university. They will all remember him as a helpful and gentle person.

Posted in Call of Cthulhu - Karakters (RSS)

Wizards en werpmessen

Posted on donderdag 01 april 2004 at 11:34 by Visitor

Twee wizards komen aan een stadspoort en worden tegengehouden door een wachter. Hij wil hen alleen binnenlaten als ze hem iets kunnen laten zien wat wizards normaal niet kunnen. Een van de wizards tekent 3 cirkels op een boom en gooit van op verre afstand zijn dagger pal in de roos. De tweede wizard slaagt er zelfs in om de dagger van de eerste wizard in twee te splijten. Ze mogen prompt de stad in.

Posted in RPG Verhalen (RSS)

Everzwijnen

Posted on donderdag 01 april 2004 at 11:33 by Visitor

Dit is de oudste herinnering die ik heb aan rollenspelen en het is ook een die af en toe terug opduikt.

In mijn allereerste rolspelsessie werd ik ondersteboven gelopen door een everzwijn dat uit de struiken kwam gelopen. Om dat in de toekomst te vermijden besloot ik om vanaf dan regelmatig naar sporen van een everzwijn te zoeken. Niet alleen in dat spel, maar in bijna elk spel dat ik achteraf heb gespeeld

Posted in RPG Verhalen (RSS)

Fun met Bloodbowl

Posted on donderdag 01 april 2004 at 11:30 by Visitor

"Dark Elves zijn goed. Die zijn snel en kunnen heel goed uit tackle zones wegkomen."

Jaja, alle Dark Elves, behalve de mijne. Er zijn waarschijnlijk niet veel Dark Elves die 2 keer tegen Halflings verliezen. Een keer in Cthulhu's League en een keer in een toernooi.

Posted in Bordspellen (RSS)

Safe in de kerker

Posted on donderdag 01 april 2004 at 11:25 by Visitor

Het doel van het spel is om 42 punten te halen, maar je weet niet met welke kleur je tegenstanders spelen. Elke beurt wordt een pion verzet en als die in een huis komt, scoren alle pionnen die in een huis staan punten voor hun kleur. Behalve in de kerker waar die pion voor zijn kleur 3 punten verliest.

"Oh, we zetten die pion in de kerker en scoren punten."

Mijn score: -3

"Oh, we laten die pion in de kerker staan en scoren opnieuw punten."

Mijn score: -3

"Oh, de gele speler doet het niet goed. Wie zou toch met geel spelen?"

No comment

Posted in Bordspellen (RSS)

RoboRally: Error in Module

Posted on donderdag 01 april 2004 at 11:24 by Visitor

Met dit spel durft het ook al eens tegen te slagen. Twee voorbeelden:

Ik programmeer mijn robot om een teleport binnen te gaan die random teleporteert. Alles behalve een 1 gooien is goed. Ik rol een 1 en kom dit nooit te boven.

Ik programmeer mijn robot om de vlag te raken. Ik kan beginnen met een "1 Forward" of "1 Back". Een andere speler heeft een robot in het vakje naast het mijne. Als hij mij duwt, ga ik helemaal de verkeerde kant op. We beginnen, hij duwt mij en ik mis de vlag. Als het spel eindigt, heb ik die vlag nog altijd niet geraakt.

Posted in Bordspellen (RSS)

Junta: Viva la revolución!

Posted on donderdag 01 april 2004 at 11:13 by Visitor

Wat ik ook doe of probeer, ik word altijd vermoord

Anderen doden helpt niet, anderen omkopen helpt niet. Het enige dat helpt is Junta niet meer spelen.

Posted in Bordspellen (RSS)

Talisman

Posted on donderdag 01 april 2004 at 11:08 by Visitor

Talisman...

Zucht. Als ik ooit van al mijn tegenslag tegelijk wil afkomen, dan speel ik dit spel.

Een tekenend voorbeeld: ik raap het equipment op van een speler die in een toad is veranderd. De beurt daarna verander ik zelf in een toad, waarna een derde speler gaat lopen met mijn equipment en dat van de andere speler...

Posted in Bordspellen (RSS)