H

 

Terug naar de Hoofdindex

 

HAACKE, Hans (1936)

Freedom is now just going to be sponsored  Out of petty cash, 1990, Berlijn, Potsdamerplatz

Shapolsky et al. Manhattan Real Estate Holdings, a Real-Time Social System, as of May 1, 1971, 1971 (gedeeltelijk zicht op de installatie), twee kaarten (photo-enlargements), 142 zwart-witfoto’s, 142 getypte bladen, zes tabellen, een verduidelijkend paneel, variabele afmetingen, New York, Whitney Museum of American Art

HALLEY, Peter (1953)

Cell with Smokestack and Conduit (Second Version) – Cel met schoorsteen en buis (2de versie), 1991, Day-Glo-acryl, acryl en Roll-a-Tex op doek, 160x160, Andover (Massachussets), Addison Gallery of American Art

CUSeeMe, 1995, acrylverf, day-glo en roll-a-tex op doek, 275x280, München, verzameling Goetz

The Acid Test, 1991–92, 1991-1992, synthetische polymeer op doek, 229x463, New York, Whitney Museum of American Art

Zwarte cel met dubbele doorgang, 1988, dayglo acryl, rollatex op linnen, 163x325, München, collectie Siebenstern

HALS, Frans (ca. 1580-1666)

Bohémienne, ca. 1630, paneel, 58x52, Parijs, Louvre

De vrolijke drinker, 1627, doek, 81x67, Amsterdam Rijksmuseum

Feestmaal van de officieren van de Sint-Jorisdoelen, 1616, 324x175, Haarlem, Frans Halsmuseum

Lachende cavalier, 1624, olieverf op linnen, 83x67, Londen, Wallace Collection, Hertford House, Manchester Square, Marylebone, London W1U 3BN

Malle Babbe, ca. 1650, doek, 75x64, Berlijn, Staatliche Museen

Man met hoed, 1665, 80x67, Kassel, Gemäldegalerie Alte Meister, Schloss Wilhelmshöhe, Schlosspark 1, 34131 Kassel, Duitsland

Portret van de regenten van het Haarlemse Oudemannenhuis, 1664, 256x173, Haarlem, Frans Halsmuseum

Portret van Isaak Abrahamsz Massa en Beatrix van der Laen, 1621, olieverf op doek, 140x167, Amsterdam, Rijksmuseum

Portret van Isabella Coymans, 1650-1652, olieverf op linnen, 116x86, privéverzameling

Portret van Stephanus Geraerdts, schepen van Haarlem, 1650-52, olieverf op doek, 115x87, Antwerpen, K.M.S.K., Leopold de Waelplaats 2, 2000 Antwerpen

Voedster met kind (Catharina Hooft), ca. 1619-20, olieverf op doek, 86x65, Berlijn, Gemäldegalerie

Zingende knapen, c. 1625, Oil on canvas, 76 x 52 cm, Staatliche Museen, Kassel, Gemäldegalerie Alte Meister, Schloss Wilhelmshöhe, Schlosspark 1, 34131 Kassel, Duitsland

HAMELRIJCK, Ado (1941)

Zonder titel, 1982, plaka, potlood nr. 1 op papier, 70x70

HAMILTON, Richard (1922)

Hoe komt het toch dat de huizen van tegenwoordig zo anders, zo aantrekkelijk zijn?, 1956, collage, 26x25, Tübingen, Kunsthalle

$he, 1958-61, olieverf, cellulose en collage op een paneel, 122x81, Londen, Tate Gallery

Trafalgar Square, 1965-1967, olieverf en foto’s op hout, 80x120, Keulen, Museum Ludwig

Swingeing London 1967 II, 1967

HAMILTON, Th.

Highschool, beg. 1825, Edinburgh

HANSON, Duane (1925-1996)

Abortion, 1967, hout, stof, gips en gemengde techniek, 28x64x41, Davie (Florida), Sammlung Hanson

Artist with ladder (kunstenaar met ladder), 1972, polyesterhars en glasvezel, veelkleurig beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accessoires, levensgroot, Berlijn, Flick collectie

Baton Twirler, 1971, polyesterhars en glasvezel, veelkleurig beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accessoires, levensgroot, Keulen, Galerie Thelen

Bowery Derelicts, 1968, polyesterhars en glasvezel, veelkleurig beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accessoires, levensgroot, Aken, Neue Galerie

Flea Market Lady (Rommelmarktdame), 1990, epoxiehars, veelkleurig beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accesoires, levensgroot, Davie (Florida), Sammlung Hanson,

Football players (Footballspelers), 1968, polyesterhars en glasvezel, veelkleurig beschilderd met olievers, gemengde techniek, accessoires, levensgroot, Wenen, Museum moderner Kunst Stiftung Ludwig

Drug addict (drugvserslaafde), 1974, polyesterhars en glasvezel, veelkleurig beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accessoires, levensgroot, New York, Richard Brown Baker,

Gangland Victim, 1967, polyesterhars en glasvezel, veelkleurig beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accessoires, levensgroot, Miami (Florida), The Art Museum, Florida International University

Hard hat, 1970, polyesterhars en glasvezel, veelkleurig beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accessoires, levensgroot, Richmond (Virginia), Frances en Sydney Lewis

Housewife (Huisvrouw), 1970, polyesterhars en glasvezel, veelkleurig beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accessoires, levensgroot, Bremen, Neues Museum Weserburg, verzameling Onnasch

Man on Mower (edition 2/3) – Man op een maaier (editie 2/3), 1995, brons, veelkleurig beschilderd, met grasmaaier, Davie (Florida), Sammlung Hanson

Motorcycle Accident, 1967, polyesterhars en glasvezel, veelkleurig beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accessoires, Berlijn, Flick collective

Queenie II, 1988, brons, veelkleurig beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accessoires, Londen, The Saatchi Gallery

Rita the Waitress (Rita de kelnerin), 1975, polyesterhars en glasvezel, veelkleurig beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accessoires, levensgroot, Nashville (Tennessee), Mr. en Mrs. Raymond Zimmerman

Seated Artist (Zittende kunstenaar), 1971, polyesterhars en glasvezel, veelkleurig beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accessoires, levensgroot, Kansas City (Missouri), Byron Cohen

Security Guard (Veiligheidsagent), 1990, brons, veelkleurig beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accessoires, levensgroot, Davie (Florida), Sammlung Hanson

Supermarketlady (Supermarktdame), 1970, beschilderde glasvezel, polyester en kleding, winkelwagentje met productverpakkingen, figuur ca 166x70x70, Aken, Ludwig Forum für Internationale Kunst

Toeristen (tourists), 1970, glasvezel en gepolychromeerd polyester, 163x165x119, Edinburgh, National Galleries of Scotland

Toerist II, 1988, Rotterdam, Kunsthal

Woman eating (etende vrouw), 1971, polyesterhars en glasvezel, veelkleurig beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accessoires, levensgroot, Chicago (Illinois), Mrs. Robert Mayer

Women with a Purse, 1974, polyester, talkpoeder, glasvezel, acryl- en olieverf, kleren en pruik, ca. 160x50x40, Keulen, Museum Ludwig, Keulen

Young shopper', 1973, polyesterhars en glasvezel, kleurrijk beschilderd met olieverf, gemengde techniek, accessoires, levensgroot, Londen, The Saatchi Gallery

HAPPY FEMALE ARTISTS (Klara JIRASKOVA °1966 en Lucie LAVICKOVA (1969)

De Rode Duivels, 1997: Wit hits 16 selected players, it is the official Belgian (art) football team, which has to defend its country “colours” on the internaional art scène – football league”, 1997

HARD EDGE

HARING, Keith (1958-1990)

Expositie van 3 tot 30 mei 1984 bij Paul Maenz, Keulen

Metalen sculptuur, 1985

Toledo, 1987, acrylverf op doek, 244x376, Düsseldorf, Galerie Hans Mayer

Tuttomondo, 1988, muurschildering, Pisa

Zonder titel, april 1984, acryl op neteldoek, vierdelig, 304x304, Keulen, Galerie Paul Maenz

Zonder titel, 12 april 1984, acryl op neteldoek, 152x152, Stuttgart, Galerie Kaess-Weiss

Zonder titel, 1988, acrylverf op doek, 152x152, privé-verzameling

HARRISON, Rachel (1966)

Alexander the Great (Alexander de Grote), 2007, gemengde technieken, 231x221x102, New York, Museum of Modern Art

Huffy howler (lichtgeraakte janker), 2004, gemengde technieken, 213x213x76

The spoon bender (de lepelbuiger), 2011, gemengde technieken, 136x150x196

HARRISON, Wallace K. (1895-1981)

UNO-gebouw, 1947-50, New York

HARTUNG, Hans (1904-1989)

T 1956-9, 1956, olieverf op doek, 180x137, Parijs, Privé-verzameling

T 1962-U4, 1962, olieverf op doek, 180x111, privé-verzameling

T 1973-E13, 1973

‘T. 1974, E. 15’, 1974, olieverf op doek, 180x180, Parijs, Galerie de France

HATHAWAY, Rufus (1770-1822)

Portret van Molly Whales Leonard, 1790, Garbich (V.S.), Verzameling Chrysler

HAYES, Sharon (1970)

In the near future, 2009, 13 35mm-diaprojecties

Parole, 2010, video- en geluidsinstallatie op vier schermen

Revolutionary love 2: I am your best fantasy, 2008, performance tijdens de republikeinse nationale conventie, Saint-Paul (Minnesota)

HECKEL, Erich (1883-1970)

Baadsters, 1914, olieverf op doek, 83x97, Bonn, Städtische Kunstsammlungen

Baders in het riet, 1909, olieverf op linnen, 71x81, Düsseldorf, Kunstmuseum Düsseldorf

Bomen bij een weg, 1914, houtsnede, Bremen, Kunsthalle

De glazen dag, 1913, olieverf op linnen, 138x114, München, Staatsgalerie Moderner Kunst

De haven van Göteborg

De steenbakkerij (Dangast), 1907, olieverf op linnen, 68x86, Castagnola, Verzameling Thyssen-Bornemisza

Fränzi met pop, 1910, olieverf op doek, 65x70, New York, privéverzameling

Gezicht op Stralsund, 1912, houtsnede, 31x36, Bremen, Kunsthalle

Kristalheldere dag, 1913, olieverf op doek, 138x114, München, Bayerische Staatsgemäldesammlungen, Staatsgalerie Moderner Kunst

Landschap in de lente, 1918, houtsnede in Das Kunstblatt, februari 1918, Amsterdam, Bibliotheek Rijksmuseum

Mannenportret (zelfportret), 1919, kleurenhoutsnede, 46x33, privé-verzameling

Rode huizen, 1908, olieverf op linnen, 66x80, Bielefeld, Kunsthalle der Stadt Bielefeld

Sacramentsdag in Brugge, 1914, olieverf op linnen, 94x82, Mühlheim a.d. Ruhr, Städtisches Museum

Saksisch dorp, 1910, olieverf op linnen, 70x82, Wuppertal, Von der Heydtmuseum

Stadsspoor in Berlijn tussen Gleisdreieck en het Görlitzer Bahnhof, 1911, olieverf op linnen, 61x77, Möndchengladbach, Städtisches Museum Abteiberg

Tafereel aan zee (badende vrouwen), 1912, olieverf op linnen, 96x121, Wuppertal, Von der Heydtmuseum

Twee mannen aan tafel, 1913, houtsnede, Bremen, Kunsthalle

Vlaamse vlakte, 1916, olieverf op linnen, 83x96, Mönchengladbach, Städtisches Museum Abteiberg

Voorjaar, 1918, tempera op linnen, 91x93, Berlijn, Nationalgalerie SMPK

Windmolen bij Dangast, 1909, olieverf op linnen, 71x81, Duisburg, Wilhelm Lehmbruckmuseum

Zelfportret, 1917, houtsnede, 37x30, Bremen, Kunsthalle

HEPWORTH, Barbara (dame Jocelyn) (1903-1975)

Doorboorde vorm, Toledo 1957, hout en staaldraad, hoogte 90, Londen, verz. Charles and Peter Gimpel

Dubbele vorm, Hoge Veluwe, Rijksmuseum Kröller-Müller

Elegie III, Hoge Veluwe, Rijksmuseum Kröller-Müller

Figuur (Nanjizal), 1958, Londen, Tate Gallery

Sfeer met innerlijke vorm, Hoge Veluwe, Rijksmuseum Kröller-Müller

Twee vormen, 1931, brons, hoogte 117, privé-verzameling

Vierkanten – twee cirkels, Hoge Veluwe, Rijksmuseum Kröller-Müller

HERBIN, Auguste (1882-1960)

Compositie op gele achtergrond, 1940

De oever van de Oise bij Vadencourt

Les roses, 1923

Luchtvuur, 1944, olie, 60x92, Parijs, Musée Nationale d'Art Moderne

Middernacht, 1953, olieverf op doek, 162x114, Zürich, Kunsthaus

Regen, 1959

HÉRÉ DE CORNY (1705-1763)

Regeringspaleis en Place Royale te Nancy, 1750-55, Nancy

HERNANDEZ, Gregorio (ca.1576-1636)

Piëta, Valladolid, Museum

HEROLD, Georg (1947)

Beluga, 1989, hars op linnen, 210x360, Keulen, Galerie Max Hetzler

HESIUS, Willem (1601-1690)

St.-Michielskerk, 1650-71, Leuven, Naamsestraat 57a, 3000 Leuven

HESSE, Eva (1936-1970)

Aanvaarding II, 1969, gegalvaniseerd staal en rubberen buizen, 78x78x78, Detroit, Art Institute

Accession III, 1967-1968, Fiberglas en plastic slangen, 80x80x80, Keulen, Museum Ludwig

Expanded expansion, 1969

HEYRMAN, Hugo (1942)

Belgiëlei (tram, autumn), 1975, olieverf op doek, 80x80

Figure in the snow (figuur in de sneeuw), 1975, olieverf op doek, 120x120, Antwerpen, Galerij De Zwarte Panter

HICKS, Edward (1780-1849)

Het koninkrijk van de vrede, ca. 1835, Garbich (V.S.), Verz. Chrysler

HILBERSEIMER

Stadsontwerp met hoogbouw

HILL, Carl Frederik

Landschap met populieren aan de Seine, 1877, olie, 74x108, Stockholm, Nationalmusei

HILLEN, Jaak (1959)

Leembedden, 1997, leem, stro, veldbedden, 7 delen, elk lengte 200

HILLER, Susan (1940)

An entertainment, 1990, video op 4 schermen met quadrofoon geluid, 25’59”, Londen Tate

Nightwaves, 2009, 9 digitale gicleeprints, 53x79 (elk)

Witness, 2000, audio-installatie, 200x900

HILLIARD, John

Camera die zijn eigen toestand vastlegt (7 lensopeningen, 10 snelheden, 2 spiegels), 1971, foto’s op karton op perspex, 216x216, Londen, Tate Gallery

HIRSCHHORN, Thomas (1967)

Cavemanman, 2002, mixed media, variabele afmetingen, installatie (2008), Pittsburg, Carnegie Museum of Art

Crystal of resistance, 2011, inrichting, Biënnale van Venetië, Venetië, Zwitsers Paviljoen

Flugplatz Welt, 1999, installatie, Arsenale, Venetië, 48ste biënnale van Venetië

Jumbo Spoons, 2000, installatie, Chicago, The Art Institute of Chicago

Saddam/Schwarzenegger, 2004, papier, plastic, prints, viltstift, balpen, 43x59

Skulptur-Sortier-Station, 1997, installatie n.a.v. Skulptur Projekte, Münster

Superficial engagement, 2006, installatie, New York, Gladstone Gallery

HIRST, Damien (1965)

Adam en Eva (verdrijving uit het Paradijs), 2000, vitrinekast, staal, glas, 221x427x122

Concentrating on a self-portrait as a pharmacist (concentratie op een zelfportret als apotheker), 2000, vitrinekast, portret, objecten, 244x274x305

De fysieke onmogelijkheid van de dood in de geest van een levende, 1991, installatie: glas, staal, silicone, tijgerhaai in 5% oplossing van formaldehyde, 213x640x213, Londen, Saatchi collection

Deckchair - red (Dekstoel – rood), 2008,

For the love of God, 2007, platina, diamanten en menselijk gebit, 17x13x19

Hymn, 2000, beschilderd brons, 610x274x122

Lost love (verloren liefde), 2000, vitrinekast met Afrikaanse riviervissen, 366x213x213 Lost love (verloren liefde), 2000, vitrinekast met Afrikaanse riviervissen, 366x213x213

N-g(-acridimyl) maleimide

Sometimes I avoid people, 1991

HOBBEMA, Meindert (1638-1709)

Het laantje van Middelharnis, 1689, olieverf op linnen, 104x141, Londen, National Gallery

Landschap met Watermolenn ca. 1660, olieverf op eikenhout, 60x85, Dresden, Gemäldegalerie

HÖCKELMANN, Antonius (1937)

De krantenlezer, 1985-87, inkt en vetkrijt op papier, 100x139, Düsseldorf, Galerie Zimmer

HOCKNEY, David (1937)

Een grote duik (A bigger splash), 1967, acryl op doek, 244x244, Londen, The Pantechnicon

I’m in the mood for love, 1961, olieverf op karton, 127x102, Londen, Royal College of Art Collection

Le parc des sources, Vichy, 1970, acrylverf op doek, 214x305, Parijs, Privé-verzameling

Pearblossom Highway 11-18 april, 1986 (tweede versie), fotocollage, 198x282, Los Angeles, J. Paul Getty Museum

Twee jongens in een zwembad, 1965, acryl op doek, 60x60, Londen, privéverzameling

HÖDICKE, Karl Horst (1938)

Melancholie, 1983, Synthetische polymeerverf op doek, 230x170, Nürenberg, Kunsthalle

Zonder titel, 1976, olieverf op doek, 145x191, locatie onbekend

Zwarte Gobi, 1982, Kunsthars op linnen, 170x230, Düsseldorf, Galerie Gmyrek

HODLER, Ferdinand (1853-1910)

Communicatie met de Oneindige, 1892, 159x97, Basel, Kunstmuseum

De Dag I, 1899-1900, olieverf op doek, 160x340, Bern, Kunstmuseum

De lente, 1907-10, olieverf op doek, 105x128, privéverzameling

De Nacht, 1890, olieverf op doek, 116x299, Bern, Kusnstmuseum

De uitverkorene, 1893-1894, tempera en olieverf op doek, Bern, Kunstmuseum

Emotie, 1901-1902, olieverf op doek, privéverzameling (Zwitserland)

HOFFMANN, Josef (1870-1956)

Paleis Stoclet, 1905-11, Brussel

HOGARTH, William (1697-1764)

Garnalenmeisje, ca. 1740, olieverf op doek, 64x53, Londen, National Gallery

Het personeel van de artiest, ca. 1750, olieverf op doek, Londen, Tate Gallery

Marriage à la mode, 1745

HOKUSAI, Katsushika (1760-1849)

De grote golf voor de kust van Kanagawa, ca. 1829-1833, houtsnede, 26x38, Londen, British Museum

HOLBEIN, Hans de Jonge (1497/98-1543)

Christus in het graf, 1521-22, paneel, 31x200, Basel, Kunstmuseum

De Franse gezanten aan het Engelse hof, 1532, olieverf op hout, 203x209, Londen, National Gallery

Portret van Erasmus van Rotterdam, ca. 1523, paneel, 42x32, Parijs, Louvre

Portret van koning Hendrik VIII van Engeland, 1540, paneel, 73x85, kopie, Rome, Galleria Nazionale

Zelfportret, ca. 1543, 24x18, Firenze, Uffizi

HOLBEIN, Hans de Oude (ca. 1465-1524)

Christus met de doornenkroon (uit het 12-delige lijdensaltaar in de St.-Kruiskerk te Augsburg), ca. 1499, olietempera op dennenhout, 88x86, Donaueschingen, Fürstenbergische Gemäldesammlung

HOLL, Elias (1573-1646)

Stadhuis, 1615-1620, Augsburg

HÖLLER, Carsten (1961)

Ballhaus, 1999, installatie, Berlijn, Kunst-Werke, Sanatorium

Frisbeehaus, 2000, installatie t.g.v. HausSchau – Das Haus in der Kunst, Hamburg, Deichtorhallen

Light Wall, 2000, installatie, Milaan, Fondazione Prada

Mirror Carousel (Spiegelcarrousel), 2005, aluminium, spiegels, kampen, motor, 500x750x750

“Soma”, 2010, installatie, Hamburger Bahnhof, Berlijn, Museum für Gegenwart

Test site, 2006-2007, installatie, Londen, Tate Modern

Upside down mushroom room, 2000, installatie, Milaan Fondazione Prada

Valerio I, 1998, installatie, Berlijn, Kunst-Werke

HOLZER, Jenny (1950)

Uit de overlevingsserie, 1987, installatie in San Francisco, New York, Barbara Gladstone Gallery

HONORÉ D’O  (Raf VAN OMMESLAEGE) (1961 en 1984)

Studioruimte (tijdens “this is the show and the show is many things”), 1994, Gent, MHK

HOORNE, Emiel (1951)

Space Horse (Ruimtepaard), 1986, zeefdruk en airbrush; 60 exemplaren

HOPPER, Edward (1882-1967)

Approaching a city, 1946, olieverf op doek, 69x91, Washington, The Phillips Collection

Benzinestation, 1940, olieverf op doek, 67x102, New York, Museum of Modern Art

Huis langs de spoorweg, 1925, olieverf op doek, 61x74, New York, Museum of Modern Art

Nachtbrakers, 1942, olieverf op doek, 84x153, Chicago, Art Institue

Zondagmorgen vroeg, 1930, doek, 89x152, New York, Whitney Museum of American Art

HORN, Roni (1955)

Still Water (the River Thames, for example), 1999, 15 offsetlitho’s, 78x105 (elk), New York, Museum of Modern Art

Vatnasafn/Library of Water, 2007, permanente installatie, Stykkishólmur (IJsland)

You are the weather, 1994-1996, 64 chromogeenprints en 36 gelatinezilverprints, 27x21 (elk)

Zonder titel (Aretha), 2002-2004, optisch glas, 33x76x76, New York, Museum of Modern Art

HORNY

Rome tijdens de Renaissance, 1816

HORTA, Victor (1861-1947)

Eigen woning (Solvayhuis of Hortahuis en -museum), 1895-1900, Brussel, Sint-Gillis

Traphal in huis Tassel, Brussel

Volkshuis, 1896-1899 (gesloopt in 1969), Brussel

HOUDON, Jean Antoine (1741-1828)

Claudine Houdon, 1793, buste in gips

Diana, 1790, brons, 90x206x115, Parijs, Louvre

Napoleon, 1806, Marmer, Dijon, Musée des Beaux-Arts

Portretbuste van Jean-Jacques Rousseau, 1778-1780, terracotta, Parijs, Musée des Arts Décoratifs

St.-Bruno, Rome, Sint-Maria der engelen

Voltaire, 1778, portretbuste, hout, Parijs, Comédie Française

Voltaire (François Maria Arouet de Voltaire), 1781, terracotta model voor marmer, hoogte 119, Montpellier, Musée Fabre

George Washington, 1788-1792, marmer, hoogte 188, Richmond (Virginia), State Capitol

HSIEH Tehching (1950)

One year performance 1980-1981 (No art piece), performance

Tehching Hsieh 1986-1999 (Thirteen year plan), 1986-1999, poster

HUBER, Thomas (1955)

Ontwerp voor een bouwplaat, 1986, olieverf op linnen, 150x255, Bonn, Galerie Philomene Magers

HUBOT, Monica (1958) en Bernard (1956)

Zonder titel, 1992, wilde clematis, touwen, pigment, hoogte 1500

HUGHES, Arthur (1832-1915)

Aprilliefde, 1856, 89x50, Londen, Tate Gallery

Terugkeer naar huis van zee, 1856-57, olieverf op doek, 51x65, Oxford, Ashmolean Museum

HUMBLET, Theo (1919)

Het melkbrood, aquarel op papier, 21x31

Het paardje, olieverf op paneel, 54x70

HUME, Gary (1962)

Daffodils (gele narcissen), 2000, lakverf op aluminium paneel, 250x200

New paintings, installatie, 2001, New York, Matthew Marks Gallery

Sneeuwman, 2000, c-print, 158x122

Spring Angels, 2000, screenprint (uit een reeks van 8), (telkens) 127x102

HUNDERTWASSER (eigenlijk Friedrich SLOWASSER)

Gras voor hen die schreeuwen, 1975, gemengde technieken, 65x90, New York, Privé-verzameling

Landschap, 1961, olieverf op doek, 130x195, Hannover, Niedersächsische Landesgalerie

Kaäba-penis, 1959, mengtechniek, 100x73, Hamburg, Verz. Pappe

HUNT, William Holman (1827-1910)

Christus in de tempel, 1854-60, Birmingham, City Museum and Art Gallery

De schaduw van de dood, 1870-73, Manchester, City Art Gallery

De zondebok, 1854, oil on canvas, Lady Lever Art Gallery in England

Het geweten ontwaakt, 1853, olieverf op doek, 76x56, Londen, Tate Collection

Het licht der wereld, 1853, Oxford, Keble College

HUWS, Bethan (1961)

Argon, 2006, buizen van doorzichtig glas gevuld met argon-neongas, gemonteerd op perspex, 50x50x55

Boat, 1983-2006, installatie (2007), riet, glas, hout, variabele afmetingen, Sankt Gallen, Kunstmuseum

False teeth (Valse tanden), 2009, Installatie, Vinyl op plexiglas, variabele afmetingen, Margate (Kent), Nayland Rock Shelter

Neon, 2007-2008, buizen van doorzichtig glas gevuld met neongas, gemonteerd op perspex

Untitled, 2006, aluminium, glas, rubber en plastic letters, 100x75x5

HUYBRECHTS, Jo (1958)

Elektronisch beeld en rail, 1989, video installatie

HUYGHE, Philip (1957)

Landscape (landschap), 1989, polyester, verf, hout, 110x280x180

Weather figures (weerfiguren), 1992, (work in progress) polyester, hout, ijzer, 240x400

HUYGHE, Pierre (1962)

A forest of lines, 2008, performance, Sydney, Operahuis

A journey that wasn’t, 2005, 16mm-kleurenfilm en –video met geluid, overgezet op video

La saison des fëtes, 2010, in situ-installatie, adrid, Palacio de Cristal

The host and the cloud, 2010, kleurenvideo met geluid, 2h1’30”

This is not a time for dreaming, 2004, voorstelling met marionetten en 16mm-kleurenfilm met geluid, overgezet op video, 24’00”

HUYSSENS, Pieter (1577-1637)

Antwerpen, Carolus Borromaeuskerk (vroeger St.-Michiels), 1615-21

Gent, St.-Pietersabdijkerk, 1628-44

Sint-Walburga, 1619-1641, Brugge

 

 

Terug naar de Hoofdindex

of

Ga door