K

 

Terug naar de Hoofdindex

KABAKOV, Ilja (1933)

Vuilnis buiten zetten, 1980, email op spaanplaat, 150x210, Bazel, Museum voor Hedendaagse Kunst (bruikleen van de Emanuel Hoffmann Stichting)

KAMPMANN, Rüdiger Utz (1935)

Kleurobject 64/14, 1964, beschilderd hout, hoogte 60

KANDILAPTIS, Babis (1954)

Parthénogénèse, 1989, affiches en acrylverf op muur, 304x600, Hasselt, Installatie in PM

KANDINSKY, Vasili (1866-1944)

Beheerste improvisatie: fuga, 1914, olieverf op doek, 130x130, Basel, Fondation Beyeler

Compositie, 1927

Compositie IV, 1911, olieverf op doek, 160x250, Parijs (Neuilly-sur-Seine), Verzameling Nina Kandinsky

Compositie VII, 1913, olieverf op doek, Moskou, Tretjakov Gallerij

Compositie VIII, 1923, olieverf op linnen, 140x201, New York, Salomon Guggenheimmuseum

Compositie in rood, 1924, 42x72, Basel, Verz. M. Sacher

Der blaue Reiter, 1903, olieverf op doek, 52x54, Zürich, Collectie E.G. Bührle

Gabriele Münter aan het schilderen in Kallmünz, 1903, olieverf op doek, 59x59, München, Städtische Galerie im Lenbachhaus

Gebroken lijn, Rome, Galerij voor Moderne Kunst

Gedempt elan, 1944, olieverf op karton, 42x58, Parijs, Musée Nationale d'Art Moderne, Centre Pompidou

Geel centrum, 1926, olieverf op linnen, 46x38

Geel, rood, blauw, 1925, olieverf op doek, 127x200, Parijs (Neuilly-sur-Seine), Verz. Nina Kandinsky

Grüngasse in Murnau, 1909, olieverf op karton, 33x45, München, Städtische Galerie im Lenbachhaus

Hemelsblauw, 1940, doek, 73x100, Parijs, Musée National d’Art Moderne, Centre Pompidou (voormalige verz. Nina Kandinsky)

Hoornvorm, 1924

Impressie. Zondag, 1910, Dresden, Staatliche Galerie

Improvisatie 6 (Afrikaans), 1909, olieverf op doek, 108x96, München, Städtische Galerie im Lenbachhaus

Improvisatie 9, 1910, olieverf op doek, 110x110, Stuttgart, Staatsgalerie

Improvisatie nr. 19, 1911, olieverf op doek, 120x142, München, Städtische Galerie im Lenbachhaus

Improvisatie 28 (2de versie), 1912, olieverf op doek, 111x162, New York, Guggenheimmuseum

Improvisatie 35, 1914, 110x120, Basel, Kunstmuseum, Bruikleen van Hans Arp

Improvisatie “Klamm, 1914, olieverf op doek, 110x110, München, Städtische Galerie im Lenbachhaus

In blauw, 1925, doek, 80x110, Düsseldorf, Kunstsammlung Nordrhein Westfalen

Kerkhof en pastorie in Kochel, 1909, olieverf op karton, 44x33, München, Städtische Galerie im Lenbachhaus

Landschap met de kerk, 1913, olieverf op doek, 78x100, Essen, Museum Folkwang

Met witte rand, 1913, doek, 140x200, New York, Guggenheim Museum

München - Schwabing en Ursulakerk, 1908, olieverf op karton, 69x49, München, Lenbachhaus

Murnau - Tuin I, 1910, doek, 66x82, München, Lenbachhaus

Schets I voor compositie VII, 1913, doek, 78x100, Bern, Verz. Felix Klee

Schilderij met boogschutter, 1909, doek, 175x145, New York, Museum of Modern Art, Fractional Gift of Mrs. B. Smith

Spitsen in een kring, 1927, München, Privé-verzameling

Spoorwerg te Murnau, 1909, olieverf op karton, 36x49, München, Städtische Galerie im Lenbachhaus

Twee ovalen (compositie nr. 218), 1919, olieverf op doek, 107x90, Sint-Petersburg, Russisch Staatsmuseum

Wederzijds akkoord, 1942, gemengde technieken op doek, 114x146, Parijs, Musée d’Art Moderne (Centre Pompidou)

Zonder titel, 1910 (1913), potlood, waterverf en Oostindische inkt op papier, 50x65, Parijs, Musée National d’Art Moderne, Centre Pompidou

Zwarte vlek I, 1912, doek, 100x130, Sint-Petersburg, Russisch Staatsmuseum

KÄNDLER, Johann Joachim (1706-1775)

Siervaas van Meissnerporselein, ca. 1755, Meissnerporselein, hoogte 67, München, Nationalmuseum

KAPOOR, Janish (1954)

1000 namen, 1981, hout, gips en pigment, 107x163, Londen, Lisson Gallery

1000 namen, 1982, (hout, gips en) pigment,

Zonder titel, 1997, marmer, meer dan levensgroot, Hoge Veluwe, Museum Kröller-Müller

KAROLINGISCHE KUNST

Abdijkerk van Germigny-des-Prés, 806 ingewijd, Route de Saint-Martin, 45110 Germigny-des-Prés, Frankrijk

Altaarpaneel, (begin 9de eeuw?), Aquileia, Kathedraal

Amulet van Karel de Grote, 9de eeuw, goud met drijfwerk, filigraan, edelstenen en parels, hoogte 7, breedte 7, Reims, Kathedraalmuseum

Band van het Dagulfpsalter, 783-795, ivoor, 17Siervaas van Meissnerporselein, ca. 1755, Meissnerporselein, hoogte 67, München, Nationalmuseum

Altaarpaneel, (begin 9de eeuw?), Aquileia, Kathedraal

x8, Parijs, Louvre

Basiliek van de martelaren Sint-Petrus en Sint-Marcellinus, ingewijd 827, Steinbach (Odenwald)

Beursvormige relikwiehouder van Pepijn van Aquitanië, ca. 830, Conques, Schat van de voormalige abdijkerk

Bijbel van Karel de Kale, 870-875, werk uit Reims, 45x35, Rome, Sint-Paulus-buiten-de-Muren

Boekband met triomferende Christus, begin 9de eeuw, ivoor, 21x12, Oxford, Bodlian Library

Ciborium boven een doopvont, 712-743, Cividale, Dom

Ciborium van Arnulf, ca. 870, Westfrankisch werk, 59x31x24 (h-l-b), München, Schatkamer van de Residenz

Ciborium van Eleucadius, begin 9de eeuw, Ravenna, San Apollinare in Classe

Crypte van de voormalige abdijkerk Saint-Germain, 841-859, Auxerre

David zingt psalmen (uit de Vivianusbijbel), 846, school van Tours, 50x38, Parijs, Bibliothèque Nationale

De evangelist Lucas (uit het Evangeliarium van Fulda), tweede helft 9de eeuw, 34x24, Würzburg, Universitätsbibliothek

De evangelist Marcus (uit Evangeliarium van aartsbisschop Ebo van Reims), 816-835, school van Reims, Epernay, Bibliothéque Municipale

De evangelist Marcus (uit het evangeliarium van Ada), ca. 800, 37x25, Hofschool van Karel de Grote, Trier, Staatsbibliothek

De evangelist Mattheus (uit het Evangeliarium van Centula), eind 8ste eeuw, hofschool van Karel de Grote, 36x25, Abbeville, Bibliothèque Municipale

De keizer op zijn troon (uit de Codex Aureus van Sankt-Emmeran), ca. 870, hofschool van Karel de Kale, 40x31, München, Staatsbibliothek

De levensbron (uit het Evangeliarium van Saint-Médard in Soissons), begin 9de eeuw, 36x27, Parijs, Bibliothéque Nationale

De personificatie van het quadrivium van de zeven vrije kunsten (uit de Institutio Arithmetica van Boëthius), jaren '40 van de 9de eeuw, School van Tours, 23x17, Bamberg, Staatliche Bibliothek

De vier evangelisten en taferelen uit de bijbel (uit Evangeliarium van Augsburg), begin 9de eeuw, München, Bayerische Staatsbibliothek

De vier evangelisten (uit Weense Kroningsevangeliarium), begin 9de eeuw, 31x24, Aken, Domschat

Heilige diaken, 817-824, detail van een apsismozaïek, Rome, Santa Prassede

Initiaal T met gekruisigde Christus (uit het Kroningssacramentarium van Karel de Kale), ca. 870, hofschool van Karel de Kale, 27x21, Parijs, Bibliothéque Nationale

Initiaal uit het Dagulfpsalter, 783-795, hofschool van Karel de Grote, Wenen, Österreichische Nationalbibliothek

Keizer Lotharius (uit het Evangeliarium van Keizer Lotharius), 849-851, werk uit Tours, 32x25, Parijs, Bibliothéque Nationale

Kelk van Tassilo uit Northumberland (?), ca. 770, verguld koper, hoogte 26, doorsnede van de cuppa 16, Kremsmünster, abdij

Kloosterkerk van Müstair (Graubünden), ca. 800, 7537 Müstair, Zwitserland

Kruisverering (uit Psalter van Lodewijk de Vrome), tweede kwart 9de eeuw, werk uit Saint-Omer, 29x25, Berlijn, Stiftung Preußischer Kulturbesitz

Paltskapel van Karel de Grote, 790-805, Aken

Plaat van Sigiswald, derde kwart 8ste eeuw, marmer, ca. 91x1852, Cividale, Baptisterium van de Dom

Plattegrond van het klooster van Sankt Gallen, begin 9de eeuw, Sankt Gallen, kloosterbibliotheek, Klosterhof 6B, 9000 St. Gallen, Zwitserland

Poortgebouw van Lorsch, voltooid 774, Lorsch

Reliquiarium del Dente, (1ste helft 9de eeuw?), Monza, Domschat

Ruiterstandbeeldje van keizer Karel de Grote, 9de eeuw, uit de kathedraalschat van Metz, brons, hoogte 24, Parijs, Louvre

Sint-Giorgio in Velabro, 827-844, Rome

Sint-Michaelskapel, 820-822, Fulda

Sint-Proculuskerk te Naturns (Zuid-Tirol), 8ste eeuw, Via S. Procolo, 6, 39025 Naturno BZ, Italië

Sint-Stefanus bedreigd, midden 9de eeuw, fresco, Auxerre, crypte van de voormalige abdijkerk Saint-Germain

Sint-Vitusabdijkerk van Corvey, 822-848, Corvey

Taferelen uit het scheppingsverhaal (uit de zgn. Bambergse Bijbel uit de school van Tours), midden 9de eeuw, Bamberg, Staatliche Bibliothek

Tronende Christus (boekband van de Codex Aureus van Sankt-Emmeran), ca. 870, goud met edelstenen en drijfwerk, 42x33, München, Staatsbibliothek

Troon van Dagobert, (9de eeuw), Parijs, Cabinet des Medailles

Utrechts psalter, ca. 830, 33x26, werk uit Hautvillers (Reims), Utrecht, Universiteitsbibliotheek

KASIMIR, Marin (1957)

Révélateur, 2000, 50x250

KAWARA, On (1933-2014)

2 juni 1971, 1971, liquitex op doek, 26x33, privé-verzameling

6 december 1971, 1971

8 mei 1989, 1989

Drie datumschilderijen: 15 januari 1966 (dit schilderij is zelf 15 januari 1966); 18 januari 1966 (ik ben dit schilderij); 19 januari 1966 (van Chambers Street 123 naar East 13th Street 405), 1966, liquitex op doek, telkens 21x26x4, Stuttgart, Staatsgalerie

I got up at 8.42 A.M. (18 juni 1976), 1976, ansichtkaart, privéverzameling

I got up at…, Vijf ansichtkaarten (20-25 december 1970)

One million years, 1969 e.v., 20 delen van elk 2068 bladzijden, Editions Micheline Szwajcer & Michèle Didier - drukkerJongbloed

KELER

Wieg, 1922, hout

KELLEY, Mike (1954-2012)

Arena nr. 10 (Honden), 1990, opgevulde stoffen dieren, 29x312x81

Extracurricular activity, protective reconstruction nr. 1 (Domestic Scene), detail, 2000, installatie en video, London, Royal Academy of Arts

Framed & Frame (Miniature Reproduction China Town Wishing Well built by Mike Kelley after Miniature Reproduction Seven Star Cavern built bij Prof. H.K. Lu), 2delen, 1999, mixed media, 287x485x409

KELLY, Ellsworth (1923-2015)

Blauw rood, 1965, olieverf op doek, 165x381, privé-verzameling

Blue green red I (Blauw groen rood I), 1965, olieverf op doek, 274x310, Amsterdam, Stedelijk Museum

Drie schilderijen: blauw, geel rood, 1966, olieverf op doek, 210x154, Keulen, Museum, Ludwig

Rood blauw groen geel, 1965, olieverf op doek (vloersegment op compositieboard), 222x137x222, U.S.A., privé-verzameling

KELTISCHE KUNST

Armband, 3de eeuw v.C., goud, herkomst onbekend, diameter 15 cm, Londen, British Museum

Armband, 3de eeuw v.C., brons, uit Courtisois (Marne), diameter 16 cm, Londen, British Museum

Deksel voor een (gereconstrueerde) schaal met gedreven open ornament, goud, hoogte 9 cm, diameter 13 cm, uit Schwarzenbach (bij Birkenfeld, Rheinland-Pfalz), Berlijn, Antiquarium

Fibula, 3de eeuw v.C., brons, lengte 6,3 cm, uit Prosnes (Marne), Londen, British Museum

Gedreven gouden sierplaat met filigraan en ingelegd koraal op een bronzen plaatje, Auvers-sur-Oise, Parijs, Bibliothéque Nationale, Cabinet des Médailles

Gevest van een zwaard, 3de eeuw v.C., uit Masson (Marne), hoogte 5 cm, Londen, British Museum

God van Bouray, hoogte 42 cm, uit de Juine te La Ferté-Alais bij Bouray-sur-Juine (Seine-et-Oise), Saint-Germain-en-Laye, Musée des Antiquités Nationales

Grafgiften, 3de eeuw v.C., uit Champagne, diameter 19 cm, Londen, British Museum

Gundestrupketel, rituele ketel van verzilverd koper, bestaande uit verscheidene met figuren versierde platen met sporen van gouden inlegsels; van buiten nog zeven van de vroegere acht platen, van binnen vijf randplaten en een bodemplaat, in de ogen resten van glaspasta, doorsnede boven 69, uit het moeras bij Gundestrup, Aalborg, Jutland, Denemarken, Kopenhagen, Nationalmuseet

Harnasplaat voor een paard, eind 5de eeuw v.C., uit Somme-Bionne (Marne), hoogte 6 cm, Londen, British Museum

Kruik, 4de eeuw v.C., brons, uit Basse-Yutz (Frankrijk), hoogte 39 cm, Londen, British Museum

Man met een wapen (?) op zijn schouder, brons, hoogte 4,5 cm, uit het oppidum op de Hradischt bij Stradonice (Bohemen, Tsjechoslowakije), Praag, Narodni Museum

Mannenkop met halsring, leisteen, hoogte 24 cm, uit Mscké Zehrovice (bij Slany, CS), Praag, Narodni Muzeum

Munt van de parisii met beeldenaar van Filippos II van Macedonië in gewijzigde stijl, goud, diameter 3 cm, Parijs, Cabinet des Médailles

Patterned stainer, 3de eeuw v.C., Champagne, diameter 10 cm, Londen, British Museum

Sluiting voor paardenharnas, eind 5de eeuw v.C., uit Somme-Bionne (Marne), hoogte 6,3 cm, Londen, British Museum

Urne met voetstuk (Urne van Prunay), 3de eeuw v.C., uit Prunay, hoogte 31 cm, Londen, British Museum

KEMPENAERS, Jan (1968)

Doel I, 1990, zwart-witfoto’s, 50x60

KENT, William (Earl of Burlington) (1686-1748)

Chiswick House, 1725-1729, Londen, Burlington Ln, Chiswick, London W4 2RP

Holkham Hall (Norfolk), beg. 1734, Wells-next-the-Sea , Holkham Rd, NR23 1AB

KERSTING, Friedrich Georg

Portret van Caspar David Friedrich in zijn atelier, 1811, olieverf op doek, 54x42, Hamburg, Kunsthalle

KETEL, Cornelis (1548-1616)

De compagnie van kapitein Rosecrans en luitenant Pamo, 1588, doek, 208x410, Amsterdam, Rijksmuseum

KHNOPFF, Fernand (1858-1921)

De verlaten stad, 1904, tekening met houtskool, zwart krijt en pastel op papier, gemaroufleerd op doek, 76x69, Brussel, K.M.S.K.

Herinneringen, 1889, pastel, 127x200, Brussel, K.M.S.K.

Het geheim, 1902, pasteltekening, diameter 50, Brugge, Broeningemuseum

I lock my door upon myself, 1891, olieverf op doek, 72x140, München, Neue Pinakothek

L'Art ou les caresses, 1896, olieverf op doek, Brussel, K.M.S.K.

Portret van een jong Engels meisje, 1895, Wenen, Albertina, Graphische Sammlung

Portret van Marguerite Khnopff, 1887, olieverf op doek, gemaroufleerd op paneel, 96x75, Brussel, K.M.S.K. (Bruikleen Koning Boudewijnstichting)

Studie van een vrouw, 1896, krijt en wit hoogsel op papier, 23x15, Turijn, Privéverzameling

Studie van vrouwen, ca. 1887, roodkrijttekening op papier, 13x9 cm, New York, Privéverzameling

Who shall deliver me?, 1891, kleurkrijt, privé-verzameling

KIECOL, Hubert (1950)

Klinkersculptuur, 1983, klinkers, hoogte 180, Keulen, Galerie Max Hetzler

Zuilen liggend, 1987, beton, drie delen, 42x60x24, Keulen, Galerie Max Hetzler

KIEFER, Anselm (1945)

20 jaar eenzaamheid 1971-1991 (20 Jahre Einsamkeit 1971-1991), 1993, mixed media, variabele afmetingen, Wolfsburg, Kunstmuseum

Asbloem (Ashenblume), 1983-1997, olieverf, emulsie, acrylverf, klei, asse, aarde en gedroogde zonnebloem op doek, 380x760, Fort Worth, Modern Art Museum

Athanor, 1991,Toledo (Ohio), Toledo Museum of Art

Athanor, 2007, emulsie, schellak, olieverf, krijt, lood, zilver en goud op doek, 1000x4200, Parijs, Musée du Louvre

Beelden-Strijd (Bilder-Streit), 1980, olieverf, emulsie, schellak en zand op foto, opgebracht op doek met houtsnede, 290x400, Rotterdam, Museum Boijmans Van Beuningen

Bohemen ligt aan de kust (Böhmen liegt am Meer), 1995, olieverf, emulsie, schellak, houtskool en poederverf op jute, 190x559, Baden-Baden, Museum Frieder Burda

Brandenburgse heide, 1974, olieverf, acrylverf en schellak op jute, 118x254, Eindhoven, Van Abbemuseum

Brandenburgs zand, 1982, Zand en olieverf op papier, 330x556, Amsterdam, Stedelijk Museum

De berg Tabor (Mount Tabor), 2010, olieverf, emulsie, acrylverf en schellak op doek, 380x380, privéverzameling

De dochters van Lilith (Liliths Töchter), 1991, olieverf, emulsie, schellak en as op doek met haar, originele foto’s, lood, vliegtuigjes, slangenhuid, stof en koperdraad, 380x280, privéverzameling

De koninginnen van Frankrijk (Les Reines de France): schutblad, pagina 2-3, pagina 4-5, pagina 12-13, 1996, 22 bladzijden tellend boek met houtskool, potlood, emulsie, acrylverf, gedroogde bloemen en planten op karton, 101x90x9, privéverzameling

De laatste karrenvracht (Das letzte Fuder), 2005, olieverf, emulsie, acrylverf, houtskool, pleister, hout, metaal en takken op doek, 190x330, privéverzameling

De ordening van de engelen (Die Ordnung der Engel), 2000, olieverf, emulsie, acrylverf, schellak en linnen op doek, 950x510, privéverzameling

De Rode Zee, 1984-85, olieverf, emulsie en schellak op fotopapier op doek met houtsnede en lood, 279x425, New York, Museum of Modern Art

De trap, 1982-83, emulsie, olieverf en stro op linnen, foto op documentpapier, 330x185, Privébezit

De vrouwen van de revolutie (Die Frauen der Revolution), 1992/2013, 14 stalen bedden met matrassen bedekt met loden bladen, water, zout, lelies en foto’s met lood en zonnebloemen, Nagano (Japan), Sezon Museum of Modern Art

De zeven Hemelse Paleizen (Die Sieben Himmelspaläste), 2004-2005, installatie, Milaan, Bicocca Hangar

Die Meistersinger, 1981-82, olieverf, emulsie en zand op foto op doek, 280x380, privéverzameling

Die Meistersinger, 1982, mixed media, olieverf, acrylverf, stro en karton op doek, 280x380, San Francisco, Doris & Donald Fisher Collection

Dissolutio, 2011, olieverf, emulsie, acrylverf, schellak, houtskool en lood op doek, 190x380, Privéverzameling

Duitslands spirituele helden (Deutschlands Geisteshelden), 1973, olieverf en houtskool op jute

Eco-niches, 1992, planten, klei en emulgerende verf op doek achter glas in een stalen frame, 170x520, Keulen, Museum Ludwig

Hermans (veld)slag (Die Hermannsschlacht), 1977, 68 blazdzijden tellend boek met houtsneden met emulsie op papier, overgebracht op karton, 61x51x15, privéverzameling

Heroische symbolen (Heroische Sinnbilder): schutblad en pagina’s 10-11, 1969-2010, boek van 20 pagina’s met aquarel en gouache op papier, zwart-witfoto’s en grafiet op gebonden karton, 60x45x8, privéverzameling

Heroïsche symbolen (Heroische Sinnbiler): schutblad en pagina’s 8-9, 1969, 46 pagina’s tellend boek met aquarel op papier, grafiet, foto’s uit tijdschriften, postkaarten en repen linnen op karton, 65x50x9, Künzelsau (DL), Verzameling Würth

Heroïsche symbolen (Heroische Sinnbilder) schutblad en pagina’s 4-5: 12 pagina’s tellend boek met zwart-witfoto’s, aquarel en grafiet op papier op gebonden karton, 1969, 60x45x6, Stuttgart, Staatsgalerie

Het breken van de vaten (Bruch der Gefässe), 1990, ca. 41 loden boeken in een stalen boekenkast met lood, ijzer, glas, koperdraad, houtskool en Aquatec, 379x837x518, Saint-Louis, Art Museum

Het breken van de vaten (Chevirat Ha-Kelim), 2000, olieverf, emulsie, acrylverf, schellak en kermaiek op doek, 950x510, privéverzameling

Het geheime leven van de planten (The secret life of plants), 2001, olieverf op loden boek, 150x120x10, Bern, Hess Art Collection

Het platbranden van het landsdistrict Buchen (Ausbrennen des Landkreisen Buchen), 1974, 201 pagina’s tellend boek, in linnen gebonden, met originele foto’s, ferro-oxide en lijnzaadolie op “oatmeal wallpaper”, 62x45x3, privéverzameling

Het platbranden van het landsdistrict Buchen VII (Ausbrennen des Landkreisen Buchen VII), 1975, 74 bladzijden tellend boek, in linnen gebonden, met ferro-oxide en lijnzaadolie op fragmenten van oudere schilderijen (olieverf op jute), 660x42x8, privéverzameling

Het zout der aarde (Das Salz der Erde), 2011,27 unieke foto’s op lood op stalen kaders, 250x400x1500, Santa Monica, The Broad Art Foundation (installatie in de Fondazione Emilio & Annabianca Vedova te Venetië)

IJzeren pad (Eisensteig), 1986, olieverf, acrylverf en emulsie op doek met olijtakken, ijzer en lood, 220x380, Philadelphia, Pincus Collection

In den beginne (Am Anfang), 2008, olieverf, emulsie, lood en fotopapier op doek, 380x560, Duisburg, Collectie Grothe

Interieur (Innenraum), 1981, olieverf, acrylverf, emulsie, stro en schellak op doek met houtsnede, 287x311, Amsterdam, Stedelijk Museum

Jacobs hemels bloed – voor Paul Celan (Jakobs himmlisches Blut – für Paul Celan), 2005, olieverf, emulsie, acrylverf, houtskool, pleister, hars, takken en lood op doek, 280x380, privéverzameling

Jeruzalem, 1986, acrylverf, emulsie, schellak en bladgoud op doek (tweedelig) met staal en lood, 380x560, Chicago, Verzameling Susan en Lewis Manilow

Jouw gouden haar, Margarethe (Dein goldenes Haar, Margarethe), 1981, olieverf, emulsie en stro op doek, 130x170, Amsterdam, Collectie Sanders

Laat duizend bloemen bloeien (Lasst tausen Blumen blühen), 1998, mixed media, 190x280, privéverzameling

Laat duizend bloemen bloeien (Lasst tausen Blumen blühen), 1998-2007, olieverf, emulsie, schellak en aarde op hout, 200x160, Collectie Robert and Soledad Hurst

Man in het woud (Mann im Wald), 1971, acrylverf op neteldoek, 174x1789, San Francisco, Collectie Doris & Donald Fisher

Margarethe, 1981, olie en stro op doek, 279x381, Londen, Saatchi Collection

Meteorieten, 2000, stalen boekenrek met loden boeken en loden objecten, 360x120x190, Bloomfield Hills (MI), Maxine & Stuart Frankel Foundation for Art

Nero schildert, 1974, olieverf op doek, 220x300, München, Staatsgalerie Moderner Kunst

Niemands roos (Die Niemandsrose), 2005-2007, mixed-media schilderij, 1400x7100, Barjac, La Ribaute

Nigredo, 1984, olieverf, acrylverf, emulsie, schellak en stro op foto op doek met houtsnede, 330x555, Philadelphia, Philadelphia Museum of Art

Nothung (Notung), 1973, olieverf en houtskool op jute op karton, 300x432, Rotterdam, Museum Boijmans Van Beuningen

Nürnberg Festspiel-Wiese, 1982, Acrylverf, emulsie en stro op doek, 280x380, Los Angeles, Verzameling Eli en Edythe L. Broad

Osiris en Isis, 1985-1987, olieverf, acrylverf en emulsie op doek met klei, porselein, lood, koperdraad en printplaat, 380x560, San Francisco, Museum of Modern Art

Palet met vleugels (Palette mit Flügeln), 1985, lood,staal en tin, 280x350x100, Philadelphia, Museum of Art

Palmzondag, 2007, 44 panelen (mixed media op karton en fiberglas), palmboomhars, bakstenen en stalen structuur, variabele afmetingen, Gargosian Gallery

Parsifal I-II-III, 1973

Quaterneit, 1973, houtskool en olieverf op jute, uit twee banen van 300x220 cm met pattex aan elkaar geplakt en genaaid, 300x435, Derneburg, Georg Baselitz

Resurrexit, 1973, oliever, acrylverf en houtskool op jute, 290x180, Amsterdam, Collectie Sanders

San Loretto, 1976-2007, olieverf, emulsie, acrylverf en schellak op doek, 190x280, Künzelsau, Collectie Würth

Schilderij van de verbrande aarde, 1974, olieverf op jute, 95x125, privébezit

Sol invictus, 1995, zonnebloemzaden en emulsie op jute, 476x280, privéverzameling

Sulamith, 1983, emulsie, olieverf, acryl, aquatex, schellak, stro en houtsnede op linnen, 290x370, Londen, Saatchi Collection

Tweestromenland – de hogepriesteres (Zweistromland – The High Priestess), 1985-1989, ca. 200 loden boeken op twee stalen rekken met glas en koperdraad, 500x800x100, Oslo, Astrup Fearnley Museet

Urd, Verndandi, Skuld (Die Nornen), 1983, olieverf, schellak, emulsie en draad op doek, 421x281x6 cm

Vallende sterren (Sternenfall), 1995, olieverf op doek, 230x170, privéverzameling

Vallende sterren (Sternenfall), 1999, emulsie, acrylverf en schellak op doek met glasscherven, 508x285x48, Hobart (Tasmanië), Museum of Old and New Art

Vallende sterren (Sternenfall), 2007, mixed-media installatie (detail), Parijs, Monumenta, Grand Palais

Vlieg, meikever (Maikäfer, flieg), 1974, olieverf, emulsie en acrylverf op jute, 220x300, Berlijn, Museum für Gegenwart, Sammlung Marx

Voor de onbekende schilder, 1982, olieverf, stro, houtsnede op linnen, 280x341, Rotterdam, Museum, Boymans-van Beuningen

Voor de onbekende schilder (Dem unbekannten Maler), 1983, Olieverf, emulsie, houtsnede, latex en stro op doek, 23x23, Pittsburgh, Carnegie Museum of Art

Voor Jean Genet (für Jean Genet): schutblad en pagina’s 14-15, 1969-2010, 18 pagina’s tellend boek met zwar-witfoto’s, gouache, aquarel en grafiet op gebonden karton, 60x45x5, privéverzameling

Voor Jean Genet (für Jean Genet): schutblad en pagina’s 12-13, 1969, 14 pagina’s tellend boek met zwart-witfoto’s, acrylverf, gedroogde rozen en grafiet op op gebonden karton, 60x45x5, privéverzameling

Voor Paul Celan – Oekraïne, 2005, loden boeken met aluminium zonnebloemen, 140x70x70, privéverzameling

Voor Velimir Chlebnikov - De theorie van de oorlog: zeeslagen (Für Velimir Chlebnikov – die Lehre vom Krieg: Seeslachten), 2004-2010, olieverf, emulsie, schellak, stro en lood op doek, 190x330, Privévereameling

Wegen: Brandenburgs zand (Wege: Märkischer Sand), 1980, oliever, emulsie, schellak, zand en foto (op projectiepapier) op doek, 285x441, Londen, Saatchi Collection

Wegen der wereldwijsheid: de Hermannsslag, 1978, houtsnede uit 31 delen, met Planatol BB superior aan elkaar geplakt, vloeipapier en geschept papier, overschilderd met acryl en schellak, 320x360, Londen, Doris en Charles Saatchi

West-Oostelijke Diwan (West-Östlicher Diwan), 2010, olieverf, emulsie, acrylverf, schellak, klei, houtskool, krijt, stof, lood, haar, braamstruik, verharste varens, gedroogde planten, gedroogde tulpen, verpleisterde zonnebloemen en palmbladeren op hout in metaal in glazen kader, 2x27 panelen, telkens 190x140, verzameling van de kunstenaar

Winterlandschap (Winterlandschaft), 1970, waterverf op papier, 43x36, New York, Metropolitan Museum of Art

KIENHOLZ, Edward (1927-1994)

Baker's beanery, 1965, environment, 675x185x220, Amsterdam, Stedelijk Museum

Het wachten, 1964-1965, glasvezel, meubels, glazen voorwerpen, foto’s, opgezette kat en andere materialen, ca. 250x400x220, New York, Whitney Museum of American Art, schenking stichting Howard en Jean Lipman

Portable war memorial, 1968, environment van verschillende materialen en objecten, taperecorder, Coca-Cola-automaat, 285x950x240, Keulen, Museum Ludwig, schenking Ludwig

Staatsziekenhuis, 1966, environment, 244x366x305, Stockholm, Moderna Museet

KIMSOOJA (1957)

A beggar woman, 2000-2001, kleurenvideo zonder geluid, 6’33”

A needle woman, 1999-2001, kleurenvideo op 8 schermen en zonder geluid, 6’33”

Bottari Truck – Migrateurs, 2007, installatie, vrachtwagen geladen met bottari, 470x170x200, Parijs, FIAC

Lotus: zone of zero, 2008, installatie, lotuslantaarns, soundtracks op 6 sporen, variabele afmetingen, Brussel, Ravensteingalerij

KIPPENBERGER, Martin (1953-1997)

Brasilien aktuell, 1986,

Dialoog met de jeugd, 1981, Hamburg, PPS Galerie

Installatie Zero Gravity, 2001, Westfalen, Kunst(verein für die Rheilande und Westfalen Installatie Zero Gravity, 2001, Westfalen, Kunst(verein für die Rheilande und Westfalen

Niet weten waarom, maar weten waarvoor, 1984, olieverf op linnen, 160x130, Herzogenrath, Collectie Schürmann

Oorlog slecht, 1983, olieverf op linnen, 100x120, Keulen, Galerie Max Hetzler

Sympathieke communiste, 1983, olieverf op linnen, 120x100, pirvé-verzameling

Tankstelle Martin Bormann, 1986, foto

Weg met de inflatie, 1984, gemengde technieken op doek, 160x266, Duitsland, privé-verzameling

Zonder titel, 1994, mixed media op papier, 30x21

Zonder titel, 1995, mixed media op papier, 30x21

Zonder titel, 1996, mixed media op papier, 28x22

Zonder titel (Doorgenoedeld/Durchgenudelt), 1996, mixed media en papier, 28x22

Zonder titel (Jacqueline de schilderijen die Pablo Picasso niet meer kon schilderen) – Ohne Titel (Jacqueline The Paintings Pablo Picasso Coldn’t Paint Anymore), 1996, olieverf op doek, 180x150

Zwei proletarische Erfinderinnen auf dem Weg zum Erfinderkongress (Twee proletarische uitvindsters op weg naar het Uitvinderscongres), 1984, olie- en siliconeverf op linnen, 160x133, Frankfurt Am Main, Städel Museum

KIRCHNER, Ernst Ludwig (1880-1938)

Amselfluh, 1923, olieverf op doek, 127x167, Basel, Kunstmuseum

Berlijns straatbeeld, 1913, olieverf op linnen, 121x95, Berlijn, Brückemuseum

Circusruiter, 1914, olieverf op linnen, 200x150, St.-Louis (Mo.), verzameling Morton D. May

De rode toren in Halle, 1915, olieverf op linnen, 120x91, Essen, Museum Folkwang

Dodo en haar broer, ca. 1908, olieverf op linnen, 171x95, Northampton (Massachussets), Smith College Museum of Art

Drie naakten in het bos, 1934-35, olieverf op linnen, 149x195, Ludwigshafen, Wilhelm Hackmuseum

Een kunstenaarskring: Mueller, Kirchner, heckel, Schmidt-Rottluff, ca. 1926-27, olieverf op linnen, 168x126, Keulen, Museum Ludwig

Flanerend publiek op straat, 1914, houtsnede, 29x18

Het oordeel van Paris, 1912, olieverf op linnen, 112x89, Ludwigshafen, Wilhelm Hackmuseum

Hoofd van Ludwig Schames, 1917, houtsnede, 55x24

IJspaleisdansen, ca. 1909-12, houtsnede, 24x24

Liggend blauw naakt met strohoed, 1908-09, olieverf op karton, 68x72, Offenburg, Privéverzameling

Liggend naakt voor spiegel, 1910, olieverf op linnen, 83x96, West-Berlijn, Brückemuseum

Mannelijk naakt (Adam), voor 1923, bruin gebeitst en gebrand populierenhout, 170x40x31, Stuttgart, Staatsgalerie

Marcella, 1909-10, olieverf op linnen, 76x60, Stockholm, Moderna Museet

Negerdans, ca. 1911, olieverf op linnen, 152x120, Düsseldorf, Kunstsammlung Nordrhein-Westfalen

Poster: Die Brücke, 1910, Krefel, Kaiser Wilhelm Museum

Potsdammer Platz, 1914, olieverf op doek, 200x150, Berlijn, Nationalgalerie, Staatliche Museen zu Berlin, Preussischer Kulturbesitz

Rode Elizabethoever in Berlijn, 1912, olieverf op linnen, 101x113, München, Staatsgalerie moderner Kunst

Stafelalp bij maanlicht, 1919, olieverf op linnen, 138x200, Dortmund, Museum am Ostwall

Stilleven met lamp, 1912

Straat in Dresden, 1907-1908, olieverf op doek, 150x200, New York, Museum of Modern Art

Twee meisjes, ca. 1910, olieverf op linnen, 75x100, Düsseldorf, Kunstmuseum Düsseldorf

Twee naakten met tobbe en kachel, 1911, olieverf op linnen, formaat onbekend, Offenburg, Verzameling Burda

Twee vrouwen met waskom, 1912-13, olieverf op linnen, 121x91

Vrouw die veter vastmaakt, 1912

Vrouwenhoofd met zonnebloemen, 1906, olieverf op karton, 70x50, Offenburg, Sammlung Burda

Vrouwen op straat, 1915, olieverf op linnen, 126x90, Wüppertal, Von der Heydtmuseum

Vrouwelijk, halflang naakt met hoed, 1911, olieverf op linnen, 76x70, Keulen, Museum Ludwig, donatie Haubrich

Vrouw voor een spiegel, 1912, olieverf op doek, 100x76, Essen, Museum Folkwang

Wintermaanlandschap, 1919, olieverf op doek, 120x121, Detroit, Detroit Institute of Arts, Schenking Curt Valentin

Zelfportret als soldaat, 1915, olieverf op linnen, 69x61, Oberlin (Ohio), Allen Memorial Art Museum, Oberlin College

Zelfportret met model, 1910-12, olieverf op doek, 151x100, Hamburg, Kunsthalle

Zij die de zee inlopen, 1912, olieverf op linnen, 147x200, Stuttgart, Staatsgalerie Stuttgart

KIRKEBY, Per (1938)

Zonder titel, 1981

Winter VI, 1986, olieverf op linnen, 200x130, Keulen, Galerie Michael Werner

Zonder titel, 1983, olieverf op doek, 200x350, Napa, verzameling Hess

KISU DAS

Miniatuur met de evangelist Matheus, 1587-88, hoogte 19, School van Akbar, Oxford, Bodleian Library

KLAGSBRUN, Viviane (1956)

Zonder titel (Vrouw met hond in de armen), 1996, olieverf op doek, 180x150, Verzameling van de Vlaamse Gemeenschap

KLAUKE, Jürgen (1943)

Het eeuwig mannelijke – als eeuwig saaie, uit Formalisierung der Langeweile (detail van plaat IV), 1980-1981, foto, zilvergelatine, 7 van de 15 delen, totale omvang 180x210

Thuiswedstrijd, 1985, gemengde techniek op papier, 150x240

Stotteren + stamelen/langwerpig, 1992, waterverf op papier, elk 42x56, Düsseldorf, Galerij Bugdahn en Kaimer

Uit: Schaduwbeelden, 1984, foto, 125x185

Zelfportret (Uit: Pro securitas), 1987

KLEE, Paul (1879-1940)

Ad marginem, 1930-36, Basel, Kunstmuseum

Ad Parnassum,

Analyse van diverse perversiteiten, 1922, aquarel, Parijs, Musée d'Art Moderne

Architecture spatiale, 1915, aquarel, Bern, Felix Klee

Avontuur van een jong meisje, 1922, Londen, Tate Gallery

Betovering van vissen, 1925

Blik op het vruchtbare land, 1932, olieverf op karton, 49x36

Borstbeeld van Gaia, 1939

Compositie, 1914, tempera, 33x30, Bern, Klee-Stiftung

De föhnwind in de tuin van de Marcs, 1915, waterverf op papier, op karton bevestigd, 20x15, München, Städtische Galerie im Lenbachhaus

De goudvis, 1925 (86), olie en waterverf op papier, opgebracht op karton, 50x69, Hamburg, Kunsthalle

De grenzen van het verstand, 1927, olie- en waterverf, 55x41, Berlijn, Verzameling Theodor Werner

De hut om de berg, 1922

Gebergte in de winter, 1925, gespoten aquarel, 28x37, Bern, Kunstmuseum

Gestigmatiseerde, Privéverzameling

Gobelin, ca. 1922, wol, 142x285, Weimar, Staatliche Kunstsammlungen

Het noodlot: het uur van de keizer, 1922,

Hoofdweg en nevenwegen, 1929, doek, 83x67, Keulen, Wallraf-Richartz-Museum

Insula dulcamara, 1938 (481), gekleurd stijfsel en olieverf op krantenpapier, opgebracht op jute op een spanraam en nog steeds in de originele lijst bewaard, 88x176, Bern, Kunstmuseum, stichting Paul Klee

Kamerperspectief met bewoners, 1921, 24, 1921, olieverf op calque en aquarel op papier op karton, 49x32, Bern, Kunstmuseum, Paul Klee Stichting

Masker, 1940, pastel en tempera, 33x30, Bern, Klee-Stiftung

Park bij L(uzern), 1938, 100x70, Bern, Klee-Stiftung

Revolutie van het viaduct, 1937 (153), olieverf op oliegrond op katoen op een spanraam, 60x50, Hamburg, Kunsthalle

Senecio, 1922, olieverf op doek, 41x38, Basel, Kunstmuseum

Stad met tempel bekroond (Stadt vom Tempel gekrönt), 1917, waterverf op papier op karton, 18x25,

Verspannte Flächen, 1930

Villa in R., 1919, olieverf op karton, 27x22, Basel, Kunstmuseum

Vogelvanger

Vor Schnee

Wie Blumen in Glass, 1933

Zonder titel, 1940 (001), olieverf op doek op een spanraam, 100x81, Zwitserland, privé-verzameling

KLEIN, Astrid (1951)

Grote hersensalto, 1984, foto, 245x172

KLEIN, Yves (1928-1962)

ANT 5, 1962

ANT 63 (Antropometrie), 1961, pigment en kunsthars op papier op doek, 153x209, privé-verzameling

ANT SU 63 suaire, 1960

Antropometrie van het blauwe tijdperk (Anthropométrie de l’époque bleue), 9 maart 1960, Parijs, Galérie Internationale d’Art Contemporain

Blauw sponsreliëf: RE 6, 1961,

Blauw sponsreliëf: RE 19, 1958, spaanplaat, sponzen, pigment en kunsthars, 200x165, Keulen, Museum Ludwig

I.K.B. 79, ca. 1959, verf op dun katoen over triplex, 140x120, Londen, Tate Gallery

Klein schildert drie naakte modellen blauw: vervolgens drukken zij hun lichamen op zijn aanwijzingen op een doek, 9 maart 1960, Parijs, Galerie Internationale d’Art Contemporain

Monochroom blauw (Blue monochrome), 1961, olieverf op doek op triplex, 195x140, New York, The Museum of Modern Art, Sidney and Harriet Janis Collection

Monochroom blauw IKB 48, 1956, olieverf op hout, 150x125, Stockholm, Moderna Museet

RE 26, 1960

RE 43, 1960

Sprong in het ijle, 1960, foto

KLIMT, Gustav (1862-1918)

De drie leeftijden, 1905, doek, 178x198, Rome, Galeria d'Arte Moderna

De kus, 1908, olieverf op doek, 180x180, Wenen, Österreichische Galerie

De vervulling/De kus, ca. 1909, tempera, aquarel en gouache op op hout gespannen papier, 192x188, Straatsburg, Musée d’Art Moderne

Fruitbomen aan de Attersee, 1901, olieverf op doek, 90x90, privéverzameling

Judith I, 1901, olieverf op doek 84s42, Wenen, Österreichische Galerie im Belvedere

Portret van Elisabeth Bachofen-Echt, ca. 1914, olieverf op doek, 180x128, privéverzameling

Portret van Margarete Stormborough-Wittgenstein, 1905, olieverf op doek, 180x91, München, Neue Pinakothek

KLINE, Franz (1910-1962)

Mahoning, 1956,  olieverf op doek, 203x254, New York, Whitney Museum of American Art

New York, N.Y., 1953, olieverf op doek, 201x129, Buffalo, Albright-Knox Art Gallery

Shaft (schacht), 1955, olieverf op doek, 61x74, privéverzameling

Zinc door, 1967,

Zonder titel, 1957, olieverf op doek, 200x159, Düsseldorf, Kunstsammlung Nordrhein-Westfalen

Zonder titel, 1957, olieverf op hout, 46x54, privéverzameling

KLINGER, Max (1857-1920)

Beethovenmonument, 1886-1902, marmer, brons, ivoor, glaspasta, Leipzig, Museum der Bildende Künste

Salomé, marmer met ogen van barnsteen, hoogte 88, Leipzig, Museum der Bildende Künste

KOBERLING, Bernd (1938)

Grote broedvogels, 1981, kunsthars en olieverf op linnen, 190x270, Düsseldorf, Galerie Gmyrek

KOBKE, Christian

Slot Frederiksborg, 1835, olieverf op doek

KOCH, Joseph Anton (1768-1839)

Boot met gestorven zielen (Dantes intrede in het Vagevuur), 1827-29, fresco, Rome, Casino Massimo

Dante, door wilde dieren bedreigd verschijnt voor Vergilius, 1827-29, fresco, Rome, Casino Massimo

Heroïsch landschap met regenboog, 1805, olieverf op doek, 117x113, Karlsruhe, Staatliche Kunsthalle

KOKOSCHKA, Oskar (1886-1986 )

De bruid van de wind, 1914, olieverf op doek, 181x220, Basel, Kunstmuseum

De macht van de muziek, 1918-19, olieverf op doek, 100x152, Eindhoven, Stedelijk Van Abbemuseum

De vrienden, 1917-1918, olieverf op doek, 100x150, Linz, Neue Galerie der Stadt Linz

Draaikolk der winden, 1914, doek, 86x71, Basel, Kunstmuseum

Dresden Neustadt, 1922, olieverf op doek, 80x120, Hamburg, Kunsthalle

Portret van dokter August Forel, 1910, olieverf op doek, 71x58, Mannheim, Städtische Kunsthalle

Portret van Herwarth Walden, 1910, olieverf op doek, 101x69, Stuttgart, Staatsgalerie

Rhônevallei

Venetië, 1924, doek, 95x75, München, Staatsgemäldesammlungen

Verkondiging (Annunciatie), 1911, olieverf op doek, 83x123, Dortmund, Museum am Ostwall

Vrouw in het blauw, 1919, olieverf op doek, 75x100, Stuttgart, Württembergische Staatsgalerie

KOLLWITZ, Käthe (1867-1945)

De geliefden, 1913, brons, hoogte 72, Berlijn, Nationalgalerie, Staaltiche Museen Preussischer Kulturtbesitz

Treurend ouderpaar, 1932, graniet, Diksmuide, Duits soldatenkerkhof Vladslo

Weduwe, 1913,

KOONS, Jeff (1955)

Ballonhond (Rood)/Balloon dog (red), 1994-2000, hoogchroom roestvrij staal (met transparante deklaag in kleur, 307x363x114

Ezel (Donkey), 1999, spiegelglans gepolijst roestvrij staal, 198x152x3

Italiaanse vrouw, 1986, roestvrij staal

Kaars (Candle), 2001, olieverf op doek, 305x427

Louis (XIV), 1986, roestvrij staal, 117x69x38, New York, privé-bezit

Maan (Moon), 1994-2000, hoog chroom roestvrij staal, 311x311x99

New Hoover Convertibles, New shelton Wet/Dry, Displace Double-Decker, 1981-1987, plexiglas, stofzuigers, fluorescerend licht, 252x104x71, New York, Sonnabend Gallery

Pink Panther, 1988, porselein, 104x52x48, privé-verzameling

Schaap (geel)/Sheep (yellow), 1999, kristal, gekleurd plastic, gespiegeld glas, roestvrij staal, 180x150x5

Stroom (Stream), 2001, olieverf op doek, 274x213

Twee ballen 50/50 tank, 1985, glas, ijzer, water, basketballen, New York, Sonnabend Gallery

Ushering in banality, 1988,

KORINE, Harmony (1973)

Devils and babies (detail), 2009, kunstenaarsboek verspreid in fotokopie, 20x14, uitgegeven door Iconoclast Editions

Gummo, 1997, 35mm-kleurenfilm met geluid, 89min

Trash Humpers, 2009, 35mm-kleurenfilm met geluid, 78min

Trouble is comin, 2010, acrylverf op vinyl, lakspray en inkt om doek, 297x152

KOSUTH, Joseph (1938/1948- )

Eén en drie stoelen, 1965,

Getiteld (Kunst als idee als idee), 1967, fotokopie op papier op hout, 119x119, Houston, Collectie Menil

Klok (een en vijf) in Engels en Latijn, 1965 (tentoongestelde versie uit 1997), klok, foto’s en gedrukte teksten op papier, Londen, Tate Gallery

Leunen, helder, glas, vierkant, 1965, vier glasplaten van 100x100, Varese, verzameling Panza di Biumo

Neon Electrical Light, Engelse glazen letters, 1966, Milaan, Verzameling Panza di Biumo

Perloined, 2000

White and black (Wit en zwart),

KOUNELLIS, Jannis (1936-2017)

Zonder titel (12 paarden), 1969, Rome, installatie in Galleria l’Attico

KOZLOV, Christine

Informatie geen theorie, 1970, bandrecorder en verklarende tekst

KRESILAS (2de helft 5de eeuw v.C.)

Amazone, ca. 430 v.C., marmeren kopie naar het origineel in Efeze, hoogte 202, Rome, Museo Capitolino

KRETENZISCHE KUNST

Acrobaat in ivoor (Stierenspringer), 16de eeuw v.C., Heraklion, Archeologisch Museum

Bekers met wilde en tamme stieren, ca. 1500 v.C., goud, hoogte 8-9 cm, uit het koepelgraf van Vaphio bij Sparta, Athene, Nationaal museum

Beker van steatiet, 16de eeuw v.C., steatiet, hoogte 13, uit Hagia Triada (Zuid-Kreta), Herakleion, Archeologisch Museum

De prins met de vederkroon, 16de eeuw v.C., beschilderd kalkreliëf tegen een beschilderde achtergrond, gerestaureerd, hoogte ca. 220, uit het paleis van Knossos, Herakleion, Archeologisch Museum

Dubbele bijl, labryssymbool,

Kopje in de stijl van Kamares, ca. 1800 v.C., witte en rode beschildering op een zwartbruine ondergrond, hoogte 8, uit Knossos, Herakleion, Archeologisch Museum

Kruik met stier, ca. 1500 v.C., aardewerk, lengte 20, hoogte 26, laatminoïsch, uit Pseira, Herakleion, Archeologisch Museum

Lelies, ca. 1600 v.C., fresco (wit en groen op wijnrode achtergrond), hoogte ca. 180, uit een villa bij Amnisos (aan de kust bij Knossos), Herakleion, Archeologisch Museum

Paleis van Knossos

Paleis van Phaistos (Zuid-Kreta), 2000-1700 v.C. (oude paleis) en 1700-1400 v.C. (nieuwe paleis)

Sierfries en zuilenhal, fragment van een fresco, wit-zwart-blauw-rood-bruin, hoogte 24, uit de noordwestelijke hal van het paleis van Knossos, Herakleion, Archeologisch Museum

Slangengodin, 17de eeuw v.C., middenminoïsch, faience met veelkleurige beschildering, hoogte 30, uit de tempelschat van Knossos, Herakleion, Archeologisch Museum

Soldaat met dolk, 2000-1850 v.C., klei, hoogte 18, Midden-Minoïsch, uit Petsofa (oostkust van Kreta), Herakleion, Archeologisch Museum

Stierenspringersfresco, ca. 1500 v.C., hoogte ca. 62 cm (incl. bovenrand), Kreta, Museum van Iraklion

Vaphiobeker

KRIER, Rob (1938)

KRIMS, Les (1942)

Een marxistisch overzicht: Madama Curious, Bark Art (voor Art Park); Schinees entertainment, Irvings pennen; iets om van boven naar beneden op te kijken; Hollishersheyes en 4 psoerende vrouwen, 1984, kleurendruk, 45x34, Keulen, Museum Ludwig, Schenking Uwe Scheid

KRUGER, Barbara (1945)

Installatie, april-juni 1987, Keulen, Galerie Monika Sprüth

Zonder titel, 1991, gemengde media, New York, Mary Boone Gallery

Zonder titel, 1994-1995, ruimtelijke installatie met fotobeelden op papier, verschillende afmetingen, Keulen, Museum Ludwig, verzameling Ludwig

KRÜGER, Franz (1797-1857)

De rit van prins Wilhelm II van Pruisen in het gezelschap van de kunstenaar, 1836, olieverf op linnen, 24x31, Berlijn, Staatliche museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Nationalgalerie

Parade te Potsdam, studie, olieverf op papier op karton, 36x55, Bremen, Kunsthalle

KRUYDER, Herman Justus (1881-1935)

De varkensdoder, 1925, olieverf op doek, 56x68, Eindhoven, Stedelijk Van Abbemuseum

KUEHN, Gary (1939)

Zonder titel, 1969, fiberglas en staaldraad, 22x80x10, Berlijn, Staatliche Museen zu Berlin, Preussischer Kulturbesitz, nationalgalerie, Collectie Marzona

KUNC, Milan (1944)

De wereld is onpeilbaar, 1986, olieverf op linnen, 120x95, Keulen, Galerie Monika Sprüth

Eén van de vier Düsseldorfse punkmeisjes, 1980, olieverf op papier, 100x80, Groningen, Groninger Museum

KUPKA, Frantisek (François) (1871-1957)

Amorfa – fuga in twee kleuren, 1912, olieverf op doek, 211x220, Praag, Narodni Galerie

De droom, 1906-1909, olieverf op karton, 31x32, Bochum, Bochum Museum

De schijven van Newton, 1911-12, olieverf op doek, 50x67, Parijs, Musée National d’Art Moderne, Centre Georges Pompidou

Filosofische architectuur, 1913

Kathedraal, 1912-1913, olieverf op doek, 180x150, Washington, Verzameling Mladek

Kosmische lente, 1911-12, olieverf op doek, 115x125, Praag, Narodni Galerie

Schepping, 1911-1920, olieverf op doek, 115x125, Praag, Narodni Galeri

KURI, Gabriel (1970)

Complimentary cornice and intervals, 2009, marmeren platen, cosmeticamonsters, 150x182x8

Quick standards, 2006, isolatiedekens met tape bevestigd aan houten stokken, variabele afmetingen

The recurrence of the sublime, 2003, kom, avocado’s, krantenpapier, variabele afmetingen

Trinity (Voucher in Triplicate) – [Drievuldigheid (Bonnetje in drievoud)], 2004, handgeweven wollen tapijt, 3x334x115

KUSHNER, Robert

Zeil weg, 1983, verschillende stofsoorten en acryl, 221x523, New York, Holly Solomon Gallery

 

 

Terug naar de Hoofdindex

of

Ga door